discussie: zouden jullie dit zielig vinden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 16:18

Op school heeft mijn klas een uitwisseling met een Engelse school. In juni ben ik in Engeland geweest en nu (na de herstvakantie) komt dat meisje hier. Ze is verder wel aardig, maar vind paarden nou niet echt bijzonder ofzo. Net in dat weekend als zij er is, is er bij op de manege open dag en moet ik meerijden in de caroussel. Ik moet echt meerijden, ik kan het niet overslaan. Ik moet om ongeveer half een rijden, dus ik ben de hele dag bezig en dan kan ik niet met haar winkelen. Zouden jullie het zielig vinden als ze dan de hele dag (van ongeveer 10 tot 2 of 3) op de manege moest zitten? Ik vind het zelf wel banketstaaflig voor haar, maarja, ik kan het ook niet helpen. Wat is jullie mening hierover?



Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 16:30

Ze heeft niet echt veel vriendinnen, dus ik ga niet mijn vriendinnen lastig vallen om haar ook nog mee te nemen. Als ik er naar vraag wat ze van paarden vind en of ze het leuk vindt om mee te gaan, praat ze snel over wat anders verder.

Mijn andere vriendin zit met hetzelfde probleem, want zij moet ook meerijden. Misschien kunnen die 2 engelsen dan met elkaar praten, alhoewel ze elkaar ook niet eens kennen.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:37

Kun je ze niet samen op pad sturen of raak je ze dan kwijt, ik zou wel gewoon meedoen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 16:38

Is idd erg lastig, ik baal er dan ook vreselijk van.

De manege geeft een open dag omdat ze 10 jaar bestaan en de opening van de nieuwe binnenbak. 's Avonds hebben ze dan ook nog een heel tof feest in een disco in Nieuwegein, maar ik heb maar besloten dat ik daar niet heen ga, omdat dat voor dat kind helemaal niet leuk is.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:47

inderdaad misschien die 2 engelse bij elkaar brengen?
Verder zou ik het ook niet weten... Frusty

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:51

Hebben jullie geen reserve-ruiters? Dan is het probleem alweer opgelost namelijk. Met eentje minder rijden is eigenlijk geen gezicht... Lastig hoor! Ze moet ook wel beseffen dat jij ook verplichtingen kunt hebben. Als zij iets had moeten doen voor een vereniging, had jij misschien ook wel de hele dag bij de hockeyclub of zo gezeten! Je moet om half een rijden, dan ben je in principe om 1 uur wel klaar. Kun je voor een keertje de verzorging van je paard en zo aan een ander overlaten? Dan ben je nog redelijk op tijd weg. En je hebt altijd de zondag nog... Sterkte, dit is heel lastig!

_________________
"To the uneducated, an A is just three sticks" -Eeyore-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Elles op 2001-10-09 16:53 ]</font>

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 17:24

Op zondag moet ze al om half 7 weg, want ze moet de boot halen, dus geen optie.

Iemand anders maar paard laten doen kan niet, want mij paard staat bij mij thuis en niet op de manege, dus ik moet het zelf doen. Reserve ruiters hebben we geloof ik niet en ik wil gewoon meerijden

Ik weet ook niet of ik het red om om 1 uur klaar te zijn, want daarna moet ik ook nog uitvlechten en terug naar stal enzo.

Iedereen bedankt voor de adviezen en ik ga maar eens met mijn klagenoten overleggen.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 18:55

Nou, het is natuurlijk niet echt leuk voor haar als jij naar je paarden gaat en zij moet alleen winkelen, maar als ik iemand te logeren heb wil ik ook graag naar de manege.
Best wel moeilijke vraag.
Maar kan je misschien niet die ene dag een verzorger regelen, of kan je afspreken dat jullie eerst gaan winkelen en daarna naar de paarden gaan?

Verder weet k t eigenlijk niet, het is jou beslissing.
Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 17:22

Ik heb besloten om gewoon te gaan rijden. Ze moet het maar leuk vinden, bij haar moest ik ook op straat rondhangen. 's Avonds ga ik maar niet naar het feest, maar mijn instructrice verwacht eigenlijk dat iedereen komt. Ik baal er echt vreselijk van en ik ben eigenlijk nog niet helemaal zeker over mijn beslissing *hellupie* Frusty

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:41

Probeer het gewoon leuk voor haar te maken!!! Wanneer komt ze eigenlijk bij je aan? Misschien kan je de avond vantevoren dan afspreken met je vriendin en dat andere Engelse meisje om met zijn vieren iets leuks te doen...ik weet eigenlijk niet eens hoe oud jullie zijn, maar ergens gaan eten (hoeft niet duur te zijn), gezellig thuis te gourmetten ofzo, films huren, naar de bioscoop...dan kunnen zij ook kennis maken en vinden ze het misschien wel leuk om aanspraak aan elkaar te hebben als jij moet paard rijden...en je kan proberen om haar er toch een beetje bij te betrekken als jullie op de manege zijn...voor een dag vindt ze paarden misschien wel helemaal niet zo erg en jullie kunnen bijvoorbeeld een koelbox met lekkere broodjes en drinken meenemen voor jullie vieren ofzo en dan tussendoor gezellig lunchen...ik hoop iig dat jullie veel plezier zullen hebben en tsja, je paard hoort bij jou dus die moet ze natuurlijk wel voor lief nemen zou ik zeggen. Have fun!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:26

ik ben eerst met mijn nichtje een ochtend naar mijn manege geweest, ze houd van paarden maar wou toch niet rijden ze heeft een uur staan kijken niet zo gezellig maar oke. verder wel leuke dingen gedaan. vertel aan dat meisje dat het echt moet en dat je verder gewoon andere leuke dingen gaat doen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 17:05

Ik heb eindelijk besloten wat ik ga doen.
Programma:
Ze komt dus op 31 oktober komt ze aan, 's avonds rond 7 uur denk ik. Dan gaan we maar niks doen, want ze zal wel moe zijn. Als we donderdag 1 november uit school komen, gaan we snel naar huis, paardjes kijken en de andere diertjes, dan snel eten en ik wil proberen om dan om half 7 en liefst nog eerder in Utrecht te zijn, zodat wel nog 2.5 uur kunnen winkelen. Vrijdag 2 november moeten we weer eerst naar school en dan wil ik met haar in Nieuwegein gaan winkelen (ze heeft maar 1 hobby en dat ik winkelen) 's Avonds hebben we dan een disco op school. Zaterdag gaat ze mee naar de open dag van de manege en 's avonds huur ik wel een leuke film die we dan kunnen kijken. Zondagochtend vertrekt ze al weer om 6 uur.

BTW, ik denk dat ik dus die donderdag, vrijdag en zaterdag niet online zal zijn, dus op zondag heb ik dan een hoop bij te bokken.

Bedankt iedereen voor de adviezen!

_________________
Little birdie in the sky,
He dropped a poopie in my eye,
I didn't scream, I didn't cry,
But thanx to God that cows can't fly.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manon op 2001-10-11 17:06 ]</font>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:38

toch zal ik niet gaan paardrijden......Dat kan je nog genoeg in je leven.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:18

Ik ben het niet met je eens Prima. Uit Manons verhaal blijkt dat ze er goed over na heeft gedacht en dat ze rekening wil houden met haar loge.

Blijkbaar betekent het meerijden in de carroussel heel veel voor haar en is dus iets anders dan gewoon een training wat je idd de hele week, iedere week, je hele leven kunt doen.

Ik vind dat je een goed compromis hebt gemaakt en ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben samen.
En natuurlijk alvast succes met de carroussel!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:25

ik snap haar keuze ook. ik heb vorig jaar gekozen om niet mee te gaan op de huwelijksreis van mn vader maar om te gaan paardrijden op P&R (dat was een droom voor mij en t bleek uiteindelijk mn laatste kans om daar te rijden)
ik vind het dus niet vreemd dat manon nu voor paardrijden kiest. je moet niet dingen gaan doen tegen je zin in. wnat dan zit je thuis met een minder gevoel en de hele tijd te denken wat zouden ze nu doen. en ze heeft toch nog een heel leuk weekend bedacht voor dta meisje door veel te gaan winkelen met haar enja je kan niet alles aanpassen aan een gast.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 18:21

Bedankt iedereen voor de leuke reacties.

Die caroussel betekent niet echt heel veel voor mij, maar wel voor de groep waar ik in rij (neemt niet weg dat ik het natuurlijk wel leuk vindt). De manege bestaat dan 10 jaar en sommigen rijden er al 6 of 7 jaar, ik kan me dan wel voorstellen dat ze het belangrijk vinden. Ik rij er zelf nu iets meer dan een half jaar en het is heel erg gezellig en leuk, dus ik wil hun niet in de steek laten met de caroussel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, _Nadia_, _San87_, aliida, Astrid_Brann, batje, Bloemetje75, Bowo, Dewii, Frieke84, Furst, GoogleAdsense, Googlebot, Jolijn_vos, juval, Mar_M, Maren, mylittlejoy, Nienkje_H, NikkivanOlst, nimbletje, Niwla, Petunia27, Renss, Roosch, Selina, SemrushBot, supervon78, Thrive, troetjoek, xPearl en 176 bezoekers