Paardenvoetbal meeting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:49

Hai!!

Klinkt leuk!
Mij tinkie heeft alleen geen ervaring (is op horse event afgelopen weekend voor het eerst in aanraking gekomen met een ponyvoetbal en dacht dat het een grote appel was Knipoog)
Ik heb vervoer, allee moet het wel op een "geschikte" datum vallen Knipoog
Een bak heb ik niet meer, en ik lig ook te ver "uit de route" denk ik
Ik weet wel dat de bak van "Natasha" een goede bak is voor dit soort dingen....
In ieder geval, mocht het op een datum gaan gebeuren dat ik nog niks vastgelegd heb staan, wil ik zeker komen!

gr Danielle.

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:08

Ik wil het ook wel eens proberen

Ik heb:

*Een onervaren Tinker, maar ik verwacht geen gekke dingen, Jordy is niet zo snel ergens van onder de indruk (zul je juist zien dat hij dat dan wel is Tong uitsteken ).
*Vervoer
*Geen bal
*Geen geschikte bak

Oh enne... Bavel is voor mij goed te doen Schijnheilig

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:38

De stal ligt in Prinsen beek Super..........
Zeg, volgens mij kent Jordy die bal van mij al hoor!!!
Ik weet het niet meer voor 100% zeker, maar volgens mij hebben we dat al eens gedaan met hem!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:42

zeg Mel... als het bij jou is, dan wil ik graag een paardje van jou lenen om mee te doen... Banjer is helaas nog niet zover trailermak dat ik haar mee kan nemen...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:46

Schijnt dat onze stalhouder ook zo'n bal wil gaan aanschaffen, hij heeft de enthousiaste verhalen van Susan en mij aangehoord en nu mag ik zo'n ding gaan halen op kosten van de stal. Cool

Dan kunnen wij mooi een beetje gaan oefenen hier, en misschien gaat onze stalhouder t.z.t. wel overstag als we voorstellen om een wedstrijdje met mensen van buitenaf te houden. Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:49

niet stiekem te veel oefenen he Karin? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:51

Karin, ga ervoor! Klinkt heel goed Enne SmithsGirl Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:51

Tja, je moet toch wat met je binnenbak als het buiten te hard vriest om het bos in te kunnen. Haha!

Ik hoop dus voor jullie dat het geen strenge winter wordt. Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 23:27

Go Karin, praat de goede man om. Hebben jullie een kantine? Als de meeting daar zou gebeuren zitten er al gauw 20 mensen die ook even wat willen eten en drinken, laat dat ook maar eens vallen Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 23:28

Maya schreef:
Karin, ga ervoor! Klinkt heel goed Enne SmithsGirl Schijnheilig


jaaaaaaaaaaaa??? Haha!

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:51

Natasha schreef:
De stal ligt in Prinsen beek Super..........
Zeg, volgens mij kent Jordy die bal van mij al hoor!!!
Ik weet het niet meer voor 100% zeker, maar volgens mij hebben we dat al eens gedaan met hem!!


Ah vandaar, mijn bijrijster had gisteren een grote skippybal meegenomen, en ik had verwacht dat hij wel even raar zou kijken... maar nee hoor Er tegen schoppen had hij gelijk al door, en mijn bijrijdster kon de bal zelfs onder zijn buik door schoppen *LOL*

Prinsenbeek is ook niet ver weg voor mij Tong uitsteken

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:59

ik ben ook voor prinsenbeek, daar weet ik de weg tenminste naar toe Haha!

gr Danielle.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:08

Nope, geen kantine, alleen een zithoekje-met-gootsteen-en-koelkast voor eigen gebruik. Haha!

Laat hem even aan het idee wennen, ik moet sowieso ook nog zo'n bal gaan regelen EN natuurlijk oefenen, maar wie weet. Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 11:58

Ik schop dees toch maar weer even omhoog. De meeting is wat mij betreft absoluut niet afgeblazen, maar het locatie-probleem is nog steeds van toepassing. Bij Karin op stal zijn ze nu ook aan het voetballen, dus misschien is die stalhouder om te praten. Onze bak in Otterlo gaat voorlopig niet gebeuren (balen!) dus dat is voorlopig niet van toepassing.

Ik heb nog 1 optie in Otterlo, waar ik hopelijk na het weekend meer over kan zeggen.

Verder nog iemand die in de tussentijd een geniale binnenbak beschikbaar heeft gevonden..? (je kan hopen..)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:41

Tja, we hebben hier wel een bak (die ook vast wel gebruikt mag worden, als ik even lief kijk).
Maar of ie nou echt geschikt is.... ben bang van niet

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:14

waarom kijken we Natasha niet lief aan of het bij haar op stal mag??? Schijnheilig Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 22:07

Omdat Bavel nogal ver uit de weg ligt voor een meerderheid van de serieuze voetballers. Ik hoopte een locatie te vinden die in de driehoek Ede/Almelo/Dronten ligt. Dat moet toch te regelen zijn?

Richtje: hoe niet geschikt? Geen vaste omheining?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:10

Arwenlune... de stallen van Natasha zijn in Prinsenbeek... Haha!

Maar als ik een pony mag lenen, en het is met het OV te bereiken wil ik graag meedoen.... Banjer is helaas nog steeds niet volledig trailermak...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:28

ArwenLune schreef:
Omdat Bavel nogal ver uit de weg ligt voor een meerderheid van de serieuze voetballers. Ik hoopte een locatie te vinden die in de driehoek Ede/Almelo/Dronten ligt. Dat moet toch te regelen zijn?

Richtje: hoe niet geschikt? Geen vaste omheining?


Idd, omheining van schriklint Scheve mond In principe wel op de goede hoogte, tegen uitbrekende shetlanders namelijk Knipoog....
Verder is de bak ook niet vreselijk groot

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:16

Ik zou heel graag mee doen met Tiko. Denk dat ik wel een geschikte bak heb, evt. zou het waarschijnlijk ook mogen, maar dat moet ik overleggen. Ik twijfel alleen of er voldoende ruimte voor trailers is.....maar dat zou dus afhangen van de opkomst.

* Bak (mits toestemming)
* Geen bal
* Een niet 100% trailermak paard
* Een onvervaren paard, maar ontzettend leergierig en slim. waarvan ik ook vrij zeker weet dat hij niet bang zal zijn voor de bal...

Centrale liging, nml omg. Amersfoort (provinicie Utrecht)

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:17

Alleen onervaren op het gebied van voetballen btw. Verder een doorgewinterde knol die niet snel onder de indruk is Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 00:17

Als we een middag hebben is het een kwestie van twee ballen regelen (dat moet lukken) en een 'beginners sessie' houden aan het begin van de dag. Ervaring leert dat een paard dat niet bang is uitgevallen het binnen 10 minuten doorheeft. Sowiezo is het voor iedereen een hoop uitproberen, je speltactiek uitknobbelen, technieken leren... En dan kunnen we misschien aan het einde van de middag een echt partijtje spelen. Maar gewoon lekker bezig zijn is al heel erg leuk.

Tiko! We hangen aan je lippen. wbt parkeren - geen beschikbaar weilandje, brede berm, breed pad in de buurt? We hoeven niet per se op het terrein zelf te staan natuurlijk...
Praktische opkomst? Ikzelf, Karin en Maya zullen er vrijwel zeker zijn geloof ik. Reken op 2 of 3 anderen, en een heel aantal mensen zonder paard, denk ik. En verder wie jij in de buurt hebt (Richtje en Dennis?) die misschien nog geinteresseerd raken... Ik verwacht in ieder geval niet meer als 8-10 paarden, zal blij zijn als we 3x3 kunnen spelen Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 00:29

Nog een toevoeging in het algemeen: tijdens het voetballen op de Lunterenrit kwam ik tot een belangrijke conclusie. Dit is een contactsport in de zin dat je van je paard moet kunnen vragen dat hij vlak langszij een ander paard komt en - soms - dan ook vanuit de schouder duwt. Het andere paard gaat dan opzij (of niet) en zo kom je aan je balbezit.

Dit betekend wel dat paarden die snel trappen en/of bijten absoluut niet thuishoren is het spel! Natuurlijk kunnen we nooit 100% zeker zeggen van een paard dat 'ie niet trapt of bijt, en soms reageren ze ineens toch akelig op een vreemd paard, maar alsjeblieft, neem geen paarden mee waarvan je weet dat ze ineens explosief kunnen zijn richting anderen. Als dienstdoende EHBOer heb ik geen zin in verbrijzelde knieen, bijtwonden en ander zulks fijns.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:34

Karin schreef:
Dan is Ret vooralsnog de grootste met zijn 1.56! *LOL*

Nu niet meer Haha!

Als ik op die datum kan Lachen
Is er al een datum Verward
Ik heb geen idee hoe hij reageert, maar wil gewoonlijk meestal vriendjes zijn.

Misschien moet ik maar Quarterback ofzo *LOL*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 07:47

ArwenLune schreef:
Dit betekend wel dat paarden die snel trappen en/of bijten
absoluut
niet thuishoren is het spel! Natuurlijk kunnen we nooit 100% zeker zeggen van een paard dat 'ie niet trapt of bijt, en soms reageren ze ineens toch akelig op een vreemd paard, maar alsjeblieft, neem geen paarden mee waarvan je weet dat ze ineens explosief kunnen zijn richting anderen. Als dienstdoende EHBOer heb ik geen zin in verbrijzelde knieen, bijtwonden en ander zulks fijns.

dan zou Banjer sowieso afvallen... tijdens het rijden is ze meestal wat saggo naar collega's... 9 van de 10x doet ze niks... maar je zal maar net zien dat dan die ene keer is...