Bugbear virus verwijderen lukt niet.... grrrmbl.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Bugbear virus verwijderen lukt niet.... grrrmbl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 20:58

Sjips zeg , PC-tje heeft last van de Bugbear , en ik krijg geen removal-tool opgestart of downgeload... Norton sluit zichzelf 5 seconden nadat ik hem open weer onverbiddelijk af , daar heb ik dus geen fluit aan

Na 6 dagen HEEL ....VEEEEEEEL...... proberen is het me eindelijk gelukt om via Symantec.com een online virusscan uit te voeren en ja hoor 38 bestanden geinfecteerd door die beer Boos!

Removal tool op de site krijg ik ook niet te pakken ,
PC steekt er elke keer een stokje voor , het kreng Haha!

Heeft iemand toevallig die removal-tool voor W32.Bugbear.B@mm op zijn / haar PC staan , en zou dat door te mailen zijn ofzo Verward

Als ik die tool op 1 of andere manier direct op mijn bureaublad op kan slaan en van daaruit kan openen , dan lukt het misschien om de beer aan te pakken...via Norton wordt het ZEKER niks , en online daar trapt hij ook niet in , hij sluit meteen het venster af , was al een heus wonder dat ik ineens een keertje WEL doordrong tot de online scan .

Maar het downloaden van een removal-tool op de symantec-website ,
daat trapt die beer toch echt niet in Haha!

Kan iemand mij die tool doormailen , of kan ik nog iets anders proberen Verward


Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:03

Is het misschien mogelijk om deze removal-tool bij iemand anders te downloaden en op een diskette te zetten? Ik heb geen idee hoe groot het bestand is maar het is te proberen.... toch?

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 21:25

Zat ik ook al op te broeien inderdaad , maar ik heb geen idee of dat die dat gaat pikken van me , ik vermoed dat hij teveel argwaan heeft als ik dat doe...en heb geen diskettes in huis nu ook.

Maar dat is idd ook nog een idee Lachen


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:36

Wat is je meel? Dan meel ik hem Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:44

kijk eerst even op je windows installatie cd-rom
Er is namelijk een bestand (met de afbeelding van een tedybeertje) die orgineel bij windows hoort

Veel mensen denken dat dit dus ook het bugbearvirus is en sturen dan ook mailtjes rond naar hun kennisen over het verwijderen hiervan.
Moet je dus niet doen

Dus kijk eerst even op je cd-rom

En als je niet zeker bent kun je hem wel verwijderen en windows herinstalleren, en als hij er dan weer in staat weet je zeker dat het bij windows hoort

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 07:04

Nee , dat beertje dat weet ik ,
het is echt de online Symantec virus-scanner die aangeeft welke 38 bestanden aangetast zijn door echt die BugBear.b@mm.... Lachen

Rommie , 'k heb je gemeelt OK dan!

Kijken of we die beer kunnen foppen Haha!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 07:49

Je moet de pc wel in veilige modus opstarten wil je het removaltooltje kunnen gebruiken! OP deze manier draait geen enkel programa in de achtergrond zodat je als het goed is het virus weg kunt halen zonder irritante meldingen dat er iets niet klopt of dat je pc vast loopt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie