en niemand heeft het over shetlanders?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elisa

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: goutum

en niemand heeft het over shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 20:12

hai allemaal
nou heeft iedereen het wel over de geweldige rassen als arabieren e.d. maar heeft niemand dan een zwak voor de kleine schattige shetlanders??? niemand die leuke dingen heeft beleefd met zijn/ haar shetlander ( verzorgshetlander)?
nou ik heb een heeeele lieve verzorgshetlander ....okeej ik ben te groot voor hem om op te rijden mrr ik wandel wel heel veel met hem, longeer hem, en ik ga binnenkort een kar aanschaffen...... niemand anders foto's van shetlanders en verhalen ofzow?
groetjes elisa

Bad Is When You're Capable Of Beatin' The Baddest

««¤»» Boem ««¤»»



Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:27

Wij fokken ook een beetje met mini's. Ik doe met ze vrijheidsdressuur, en mini-jumping. Ze zijn hartstikke leuk. Maar we hebben ze het meest als vriendjes voor onze trekpaarden. 's Winters lopen ze allemaal met een dekentje op.
Ze krijgen soms nog wel MEER aandacht dan de trekpaarden Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:41

Wij hebben 3 shetlanders en dat waren onze eerste ponys.
Ik ben helemaal weg van ze....
2 lopen er nu voor de wagen en we willen proberen of we ze in 2 span kunnen krijgen.
Ik vind ze echt geweldig en vooral al die lieve kleine shetspulletjes.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:59

Hey Elisa Lachen
Er zijn al genoeg shetlandertopics voorbij gekomen hoor, dus je ben echt niet de enige shetliefhebber hier Knipoog
Ik zelf ben ook verliefd op mijn Shetlandmerrietje, Mickey, zij loopt voor de kar en ik doe vrijheidsdressuur met 'r. En een meisje uit de buurt rijdt elke week op haar. Binnenkort gaan zij waarschijnlijk voor het eerst op wedstrijd. Op dit moment heeft Mickey nog een veulentje bij zich lopen, een bruinbont hengstje van 4,5 maand.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:17

Er zijn genoeg shetland topic hoor.

Ik heb ook een shetlander. Een bruine hengst van 94 cm. Hij is bij het NMPRS goedgekeurd als dekhengst!
Ik rijd hem, longeer hem, zijn aan het lange teugelen, fietsen veel en doen vooral veel aan vrijheidsdresuur.
Onder het zadel doet hij het super. Op buitenrit is hij heel braaf en vind dat super om te doen. Dresuurmatig kan hij al een goeie L proef lopen(maar is, nog, niet op wedstrijd uitgebracht).
Kwa vrijheids dresuur doet hij het ook heel goed. Hij kan blijven, komen, volgen, achterwaarts, voetjes geven, buigen, het compliment, knielen, op het blok, pas, liggen en zelfs netjes zitten.
Tis echt een pony met een gouden karakter en hij gaat dan ook nooit weg. Tis echt mijn grote vriend.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:33

Kep zelf ook veel met shetjes te maken. Het zijn echt zulke schatjes! Alleen jammer dat ik zo groot ben, anders had ik er ook op kunnen rijden.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:46

Weer zo'n topic waar je ene verhaaltje over je shet moet gaan vertellen... Pfff.. Tong uitsteken vooruit..

Ik heb dus een eigen ruintje. Hij is 75 cm en 5 jaar oud. We doen regelmatig aan vrijheidsdressuur en (vind ik dan) redelijk ver beleerd; *basis*, buigen, compliment, knielen, recht liggen, plat liggen, dood liggen, zitten, steigeren, rondje, op het blok, berggeit op het blok, rondje draaien op het blok en nog wat kleine dingen (Zie profiel voor foto's) we doen al ontzettend lang aan lange lijnen. Hij kan netjes aan de teugel en staat inmiddels voor de kar. Ik heb hem helemaal zelf beleerd in vrijheidsdressuur en voor de kar. Ik ben nu ongeveer een jaartje met hem bezig en (al zeg ik het zelf) ik vind hem erg slim. Dat alles binnen een jaar! Voor de rest loopt hij regelmatig aan de longe; springen en 'dresuren'. Ook kan hij 'onder het zadel'. Nou hij is natuurlijk niet echt beleerd, maar kleine kinderen kunnen zo met hem weg rijden. Hij loopt ook vaak naast de fiets en geloof het of niet ik kan hem af en toe niet bij houden als hij in kei harde (voor hem dan Knipoog) ren-galop gaat.
Voor meer info check me profiel Knipoog

Takkie

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:09

Zaterdag krijg ik mijn eerste eigen shetlandpony.
Het is een ruintje van 2,5 jaar en hij is 1,05 m hoog.
Tis een vosje
En verder heb ik er nog niet zoveel over te vertellen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:55

hej

Genoeg over shetjes hier op bokt, zelfs een shet taxeer topic.
Er staat vaak iets bij 'rassenpraat' of 'uit het zadel' over shets en voor de rest overal een beetje.

Wij hebben 4 shetjes en 1 mini appaloosa;
Doortje vd Rosepdreef, zwart 95 cm. 12 jr.
Iris vd Blikhalm, vos bles, 92 cm. 9 jr.
Lundy vd Grebbe, app., 96 cm., 7 jr.
Nelson vd Grebbe, golden dunn, 90 cm, 5 jr.
Paulien vd Grebbe, zwart/bont, ong.85 cm., 4 jr.

Alleen Doortje is zadelamk, Nelson een beetje, maar daar kunnen we niemand mee weg sturen.
We gaan misschien beginnen met mennen, heb daar veel zin in.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:18

hallo hallo!!!
ik ben ook heelmaal verkocht van die beestjes.. ik ga er zelf ook een kopen.. heb nu een kwpn-er maar ik rij niet dus die verkoop ik en komt er zo'n schattig dingeteje ind e plaats!!!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:28

ik heb een shetlander hengstveulen (foto in mn profiel) Supereigenwijs beest, maar hij kan wel lief zijn hoor Haha! t Leukst aan hem vind ik dat als je een hand op zijn kont legt dattie bokt Tong uitsteken hij is trouwens 5 maanden

Obelix is gewoon stoer!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 01:07

Berdientje (Noortje) heeft ook een shetje, net als Pooh (Lianne) Lachen .
Mijn vriendin en stalgenootje heeft ook 2 shetjes en ik moet zeggen: ik sta op het moment op voet van oorlog met de 2 dames !
Ook al doe ik nu vast en zeker een heleboel shetjes onrecht (excuses hiervoor Clown !!), maar het moge duidelijk zijn, dat de shetti´s op het moment niet tot mijn favoriete rassen behoren Boos! !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 05:56

eey!
shetlandres zijn ook mijn lievelingras!!
ik heb zelf 2 verzorgshetties, een merrie met veulen.
en ze zijn kei lief!! De moedre is hartstikke braaf maar het veulentje is nog wel is onduegend!!
maar ze ijn wel leiffffff!!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:23

Ik heb ook een Shetlander.....Zorro Lovers

In mijn profiel staan foto's en zijn verhaaltje Schijnheilig

Ik rijd hem onder het zadel (dressuur vn) en longeren doen we ook en soms gaan we naar buiten of loopt hij voor de kar (nou ja is de bedoeling want ik heb nog steeds geen wielen Lips are sealed

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:35

ik heb ook een shetje!
malibu heet ze en is 2.5 jaar oud en 77 cm groot!
ben nu bezig met vrijheidsdressuur.
we wandelen en fietsen super veel
en malibu is wanhopig aan het wachten op een shet vriendje voor in de wei !! mirzam opschietuhh !!

Karaat_the_newforest op Instagram

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:21

Saskia9 schreef:
ik heb ook een shetje!
malibu heet ze en is 2.5 jaar oud en 77 cm groot!


Mijne is pas 5 mnd en al 83 cm!

Obelix is gewoon stoer!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:08

Ik heb ook een zwak voor shetjes hoor. Vooral voor de zwartbonte flinkerds van rond de 1.00 m. Zou ook een leuke combi vormen met mijn tinker. In april krijg ik een eigen weide dus misschien komt het er dan van....

elisa

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: goutum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 16:42

maaike van de vis schreef:
Hey Elisa Lachen
Er zijn al genoeg shetlandertopics voorbij gekomen hoor, dus je ben echt niet de enige shetliefhebber hier Knipoog
Ik zelf ben ook verliefd op mijn Shetlandmerrietje, Mickey, zij loopt voor de kar en ik doe vrijheidsdressuur met 'r. En een meisje uit de buurt rijdt elke week op haar. Binnenkort gaan zij waarschijnlijk voor het eerst op wedstrijd. Op dit moment heeft Mickey nog een veulentje bij zich lopen, een bruinbont hengstje van 4,5 maand.



hai maaike
haha jah sorry ik ben hier net nieuw dus ik heb nog niet alles goed doorgelezen Schijnheilig wat lief een veulentje!!!!! ben gek op shetveulens!!!!! maar wat doen jullie zo allemaal met vrijheids dresuur?
groetjes elisa

Bad Is When You're Capable Of Beatin' The Baddest

««¤»» Boem ««¤»»

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:16

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 26-03-22 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:26

ik heb ook een verzorgshet nowjah een miniappaloosa maar is bijna het zelfde en ze is onwijs lief

<3

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:21

Er zijn al heel wat topics over shetlanders voorbij gegaan, ga maar eens rondspitten op t forum..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers