Irritante wandelaars!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Irritante wandelaars!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 19:13

hej,

Gister lekker in het bos gereden, was echt leuk en veel paarden tegen gekomen dus desire ook weer helemaal blij Haha!
Het was echt SUPER DRUK, nee echt niet normaal meer, ik ging daarom maar superbraaf op het ruiterpad rijden, nou dat dachten al die 100 wandelaars waarschijnlijk ook Frusty , want ook op het ruiterpad liepen die gasten, ik kon haast niet normaal rijden en moest zig zag door de mensen heen , ik balen dus.
Ben toen maar diep in het bos gaan rijden daar was het op een verdwaalde wandelaar na lekker rustig

Nou vraag ik me af, mogen die wandelaars wel op het ruiterpad lopen? of mag het wel maar dan voor eigen risico? (gnagna dan race ik eroverheen ), want wij ruiters mogen dus ALLEEN op het ruiterpad en niet daarbuiten, soms heb ik de neiging om ze onderste boven te rijden, maar ja dan doe je het toch maar niet.

gr. cissie, die de volgende keer als ze naar het bos gaat een knuppel mee neemt *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:20

Zolang het alleen maar wandelaars zijn, vind ik het best.
Gister hoorde ik de hele tijd crossmotoren.
Meestal zitten die er alleen smorgens, maar nu dus ook smiddags.
En de stal eigenaar zei ook dat hij ze de hele dag had gehoord Boos!

En ik denk dat ze wel op het ruiterpad mogen.
En niet op eigen risico, maar dat je als ruiter op moet letten.
Maar zeker weten doe ik dat niet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:24

nou ik vind het gewoon niet zo slim van wandelaars om op ruiterpaden te gaan rijden, zullen wel mensen zijn die niet in de gaten hebben dat er opeens een paard de hoek om kan komen vliegen......zoef, wat was dat ? hihi

Maarre........crossmotoren ???? tja, kan me er bij voorstellen dat ze dat leuk vinden, maar tis niet echt super voor de knollies he......ook schijn je veel mountain bikers op ruiterpaden tegen te komen..........ze hebben blijkbaar een behoefte waarin niet voorzien wordt....

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:27

Vind het eigenlijk nogal onrechtvaardig, als wandelaar mag je wel op een ruiterpad en als ruiter niet op een gewoon voetpad? Laten we gewoon ieder op ons eigen paadje blijven, heb je tenminste ook minder kans dat er iemand overhoop gereden wordt. Want als ik de hoek om gecrosst kom met mn paard verwacht ik toch niet dat daar een mens loopt... Oke, kan natuurlijk ook een ander paard zijn, maar een mens vind ik dan net iets gevaarlijker omdat je daar net iets makkelijker overheen rijdt zegmaar.

En vind eigenlijk dat crossmotoren dat hele bos niet in moeten kunnen, maja, hoe los je het dan op...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:16

Die motorcrossers trekken zich nergens wat van aan, die doen gewoon wat ze willen. Of het nou mag of niet.
Hier komen ze regelmatig langs het talud van de snelweg crossen, ze mogen daar helemaal niet rijden maar doen het toch.

Een van de paarden bij mij op stal is al voorgoed verpest. Die is 1 keer zo geschrokken van zo'n crossmotor, dat er niks meer mee te beginnen is als ze in de verte een crossmotor hoort! En een nummerbord hebben ze niet, dus je kan niemand aansprakelijk stellen grrrrr....... Boos! Boos! Boos!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:27

Het mag niet ! Denk ik.... Haha!

Samantha Lovers Splash

    S p o t.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 06:24

Voor zover ik weet mogen wandelaars niet op het ruiterpad. Ik heb er laatst een groep hardlopers afgereden. Ik zat in galop met cindy en die stop niet zo snel. Had ze dus niet gezien door de bocht, moeten ze daar maar niet gaan lopen. Ze boden wel hun excusus aan dat ze me in de weg liepen. Bij ons in het bos crossen en mountainbiken ze ook, maar daar heb ik niet zo'n last van. Die zitten in een ander gedeelte dan ik en proberen bij de ruiterpaden weg te blijven

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:14

Ben het met Tamara eens, er is niet voor niks een RUITERpad aangelegd en wandelaars hebben toch hun eigen stuk om te lopen. Waarom moeten ze dan ineens het ruiterpad gebruiken, maar ja...

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:24

Als ik tijdens endurancewedstrijden wandelaars op het ruiterpad aantref, dan roep ik altijd: 'Pas op hoor, er zitten nog honderd paarden achter me!'. Dan zijn ze wel snel van dat ruiterpad af. Haha!

Voor wandelaars op een 'normaal' bospad (waar iedereen mag komen) rem ik uiteraard wel netjes op tijd af, ook tijdens een gewone bosrit. Maar als ze op het ruiterpad lopen, dan ben ik iets minder voorzichtig. Ik rijd ze niet van de sokken, maar ik ga ook niet al meters van tevoren over in stap en ik laat ze weten dat het niet handig is om op een ruiterpad te lopen. Het is immers ook niet handig om op een fietspad te lopen. Haha!

Als iedereen nou netjes op z'n eigen paden blijft en op 'gecombineerde' paden rekening met elkaar houdt, dan houden we het in het bos leefbaar voor iedereen.

Maar dit is wel een van de redenen dat ik nooit op zondag een trainingsrit ga maken. Dat doe ik wel op zaterdag of op m'n doordeweekse vrije dag, anders moet ik elke tien meter over in stap. Op zondag stikt het bij ons op de Berg van de dagjesmensen. Afgelopen zondag weer, zelfs de auto kon je er niet meer kwijt om even lekker een wandelingetje te maken. Maar goed, ieder z'n pleziertje en dan maak ik op zondag wel een lekker stapritje. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:37

Als je een wandelaar tegenkomt - waar dan ook en leuk of niet -
dan dien je in stap over te gaan. Wandelaars/joggers omver
rijden is niet toegestaan. Haha!
Heeft iets met ruiteretiquette te maken ofzo? Verward Tong uitsteken
Crossmotoren mogen niet in het bos (bel de politie als je mobieltje
het doet) en mountainbikers zijn weliswaar irritant, maar ik weet
niet of ze niet in het bos mogen komen (kijk op de bordjes).
Nederland is nu eenmaal 'een beetje druk', ook met recreanten.
Mensen uitleggen dat ze riskant bezig zijn is vriendelijk en zeggen
dat er nog honderd achter je zitten vind ik ook wel slim. Knipoog

Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:11

Ik galoppeer gewoon over een ruiterpad en dan stop ik op het laatst. en als ze dan mopperen, zeg ik dat ze zelf dat risico nemen dat ze daar lopen. Je gaat toch ook niet op de autobaan wandelen?

De hond is de betere mens

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:37

Niet-Nederlanders doen dat zéker wèl (ook fietsen)

Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:06

Ik was ook laatst naar het bos met My Dominique. Toen waren er allemaal mensen,op het ruiterpad, een balletje rol spel aan het doen Verward Wij heel de tijd wachten voor dat we over de hindernis konden. Wel super irri Boos! Gelukkig gingen wij sneller, dus hadden we geen last meer van hun.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:26

Karin schreef:
Als ik tijdens endurancewedstrijden wandelaars op het ruiterpad aantref, dan roep ik altijd: 'Pas op hoor, er zitten nog honderd paarden achter me!'. Dan zijn ze wel snel van dat ruiterpad af. Haha!


ik zie dit dus al helemaal voor me echt geweldig ...nog 100 paarden komen eraan... Haha! Haha! *LOL* *LOL*
Laatst bijgewerkt door DunjaR op 14-10-03 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:28

ach ik vind dat ook zo irritant van die wandelaars/fietsers op een ruiterpad. ben je lekker aan het galopperen heeft er een één of andere achterlijke *piep* zijn fiets op het pad geparkeerd om bessen te plukken. of een kinderwagen. HOE SLIM BEN JE DAN?
en ik word verrot gescholden terwijl ik heel netjes in stap er rustig voorbij ging. laat ze op hun eigen pad blijven zeg.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:41

Ik zou nu toch bijna blij worden dat we hier geen bos hebben Schijnheilig Ik heb tenminste ook geen last van wandelaars op een ruiterpas Haha!

Maar even serieus... Ik weet niet of ze er officieel mogen lopen, maar het lijkt me wel zo verstandig om even rekening met ze te houden Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 20:07

haha nee je rijd ze natuurlijk niet aan Schijnheilig , maar soms....

misschien dat de boswachter het weet (zal toch haast wel) die staat er ook altijd als het druk is, bonnen uit te schrijven aan ruiters en mountainbikers

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:15

Lekker asociaal zeg.....zo werkt het niet in het verkeer.
Je hebt NOOIT RECHT op voorrang.
De ander heeft wel de PLICHT je voorrang te verlenen, das wat anders.

Je hebt nooit het recht om andere mensen in gevaar te brengen, ook al wandelen ze op het ruiterpad. Als je daar geen rekening mee wenst te houden ben je heel wat asocialer dan de mensen die zich op een ruiterpad begeven.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:40

Karin schreef:
Als ik tijdens endurancewedstrijden wandelaars op het ruiterpad aantref, dan roep ik altijd: 'Pas op hoor, er zitten nog honderd paarden achter me!'. Dan zijn ze wel snel van dat ruiterpad af. Haha!


zo kwam ik wat oude mensjes op de fiets tegen in Wieringerwerf, in volle galop op weg naar de waterbak! Ze waren wel een klein beetje geschrokken *LOL*

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 16:14

fabienne schreef:
Lekker asociaal zeg.....zo werkt het niet in het verkeer.
Je hebt NOOIT RECHT op voorrang.
De ander heeft wel de PLICHT je voorrang te verlenen, das wat anders.

Je hebt nooit het recht om andere mensen in gevaar te brengen, ook al wandelen ze op het ruiterpad. Als je daar geen rekening mee wenst te houden ben je heel wat asocialer dan de mensen die zich op een ruiterpad begeven.


AMEN Haha!

beetje HUMOR wordt hiet dus ook al niet meer gewaardeerd, erg jammer aangezien ik daar wel van hou.
Je moet niet alles zo serieus nemen, natuurlijk ga ik geen wandelaars aanrijden wat een kul zeg. maar dat het mij irriteert (of dat nu terrecht is of niet) mag ik toch wel zeggen?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 07:32

Dat is het nadeel van internet, je mist de intonatie, waardoor het niet overkomt of iets humoristisch bedoeld is of niet.

Maar toch, ik zou de asociale portretten niet de kost willen geven die er ECHT zo over denken hoor............Hier vlakbij woont zo'n staaltje van stuurmanskunst, die rijdt rustig tegen je auto aan of neemt het te paard zelfs tegen een tractor op als het haar niet zint Haha! Ze heeft ook wel eens een boer, die mopperde dat ze over zijn pas ingezaaide land galoppeerde een hengst met een zweep verkocht............

Toen mensen van de gemeente haar illegaal gebouwde stal van het erf kwamen verwijderen, stond ze ze op te wachten met een jachtgeweer Haha!

Nou is zij wel een erg extreem, geval natuurlijk Haha!, maar er loopt/rijdt heel wat asociaal volk rond hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:28

fabienne schreef:
Maar toch, ik zou de asociale portretten niet de kost willen geven die er ECHT zo over denken hoor............Hier vlakbij woont zo'n staaltje van stuurmanskunst, die rijdt rustig tegen je auto aan of neemt het te paard zelfs tegen een tractor op als het haar niet zint Haha! Ze heeft ook wel eens een boer, die mopperde dat ze over zijn pas ingezaaide land galoppeerde een hengst met een zweep verkocht............

!

HAhahaha! wat een figuur zeg! Is wel altijd spannend om zo iemand in de buurt te hebben, geef toe! Die zorgt voor actie. MAar wel banketstaaf voor dat paard zeg, dat hij gebruikt wordt tegen tractoren en zo.

De hond is de betere mens

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:49

Mensen bij ons op stal steken altijd zo'n weilandje over dat van de gemeente is. Ligt tussen de maisvelden en is mooi korter anders moet je omrijden. Maar goed is gewoon gemeentegrond dus zij rijden daar. Rijdt er een boer met zijn tractor over de zandpad die ziet ze. Steekt hij in 1 keer over en gaat ook op dat weilandje rijden en rijdt op volle vaart op ze in. Paarden over de zeik. En waarom die kerel dat deed??? Geen idee. Ze hebben hem wel even verwenst. Sommige mensen zijn zo vreemd.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 16:35

idd erg vreemde mensen (de lopen er wat), belachelijk dat ze hun paard hiermee in gevaar brengen.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:12

Ook irritant zijn de mensen die hun hond niet onder controle hebben.

Vorige week tijdens mijn eerste ritje sinds maanden. je doet het al rustig aan(veel stappen en korte stukjes draven) en je paard werk dan ook nog heel fijn mee OK dan!

Maar dan ineens heel veel geblaf, paard schiet bijna onder je reet vandaan en peert hem.
En die hond maar achter hem aan lopen blaffen en die baasjes maar roepen" Niet doen, kom hier" en dat dan nog op een zachte toon ook Boos! .

Gister weer, ik stap rustig hangt er ineens een boxer aan de staart/benen van mijn paard.
Paard schrikt zich te pletter draait zich om, ik lig er bijna naast en dan krijg je zo'n excuus " dit is de eerste keer dat ie dit doet"
En zeker niet de laatse keer dacht ik bij mezelf.
Die hond kreeg eigenlijk alleen te horen" niet doen" en weer op die zacht aardige toon.

GRRRR ik had mijn hond in de sloot gemietert als ie dat zou flikken(bij wijze van dan he) Boos! Boos!

Volgende keer gaat de zweep mee. of zal ik een klappertjes pistool meenemen? Tong uitsteken

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1, Slmt9, tienus63 en 39 bezoekers