[Dienstmededeling] Tip een Mod

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

[Dienstmededeling] Tip een Mod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 19:59

Aangezien het moderatorteam onmogelijk alles kan lezen is het zo dat het leefbaar houden van Bokt voor een erg groot deel afhankelijk is van de aanwijzigen van gebruikers. Dit gebeurde tot nu toe voornamelijk via PB en ICQ, maar helemaal optimaal is die manier van melden niet. Ten eerste sturen mensen vrij vaak iets naar een moderator of beheerder omdat die toevallig online is, maar vaak betreft het echter een probleem op een forum dat niet van die mod of beheerder is. Een ander probleem ontstaat als mods/beheerders op vakantie zijn of om een andere reden een paar uren, dagen of zelf weken niet te bereiken zijn. De PB met een klacht, melding of suggestie blijft dan een behoorlijke tijd liggen.

Dat is de voornaamste reden dat 'Tip een Mod' in het leven is geroepen. Aan de ene kant wordt het een stuk eenvoudiger om een probleem te melden (door de Afbeelding-knop die bij iedere posting staat), aan de andere kant worden op deze manier de meldingen gecentraliseerd waardoor alle mods de meldingen zien en er dus veel sneller ingegrepen kan worden.

Wat meer uitleg kan je hier vinden:
[TeM] Hoe werkt dit forum?

Vragen/suggesties zijn natuurlijk weer welkom. Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:04

Heel veel is nog een kruisje.

Maar Bart, als ik het goed begrijp;
Je kunt nu alleen zelf zien wat je in Tip een Mod plaatst en niet de tips van anderen?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:06

En nog een vraagje aan Bart Haha!

Ik pb Mickey bijna dagelijks over het verplaatsen van [ITP] naar [HAW] en andersom. Is dat daar ook voor of moet dat nog steeds via pb?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:07

De link in bart z'n berichtje is idd; Sorry, alleen gebruikers met speciale rechten kunnen onderwerpen lezen in dit forum, de knop is idd een kruisje. Eigenlijk dacht ik dus dat het een kruisje behoorde te zijn. Verward Maar ik begrijp 't niet helemaal. Als je op die knop(kruisje)drukt, dan kun je een bericht plaatsen op een forum, die de mods kunnen lezen, zodat ze zien dat er ergens ingegrepen moet/kan worden? Het lijkt mij dat er dan erg veel misbruik wordt gemaakt. Als iemand een meningsverschil heeft, waar men niet uit komt, dan kan men zo een melding maken terwijl dat eigenlijk niet echt nodig is.??

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:12

Edit: Dubbelpost..
Excusez moi
Laatst bijgewerkt door Spirit op 14-10-03 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:13

hoezo, deesdebeest

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:13

Spirit schreef:
Op de forumindex staat er dat er 15 topics staan in dat forum, maar als ik in dat forum zit staat er dat er geen berichten instaan Verward

Oh ik zie het al, je kan dus alleen je eigen berichten die je daar plaatst zien Scheve mond

*Edit: Waarom doet quote het niet meer eigenlijk?
Ik quotte net mijn bericht, maar er kwam geen [quote] enz voor te staan? En toen ik mijn bericht plaatste kwam het ook niet in zo'n quotevak.*

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:14

Bij mij doet de quote het gewoon hoor! (en anders toets je het geowon in?)
De toets van tip een mod doet het ook! OK dan!

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:15

Hee ik zie net een kruisje , even later een uitroepteken , blijkt dat een report-knopje te zijn Haha!

Het fijne ervan ontgaat me nog even , ben aan het vechten met BugBear...
mijn PC is blijkbaar zo achterhaald dat ik zelfs al bijna antieke virussen krijg Haha!

Wel goed bedacht Bartje OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:17

Maar waarom mag je niet zien wat anderen aanmelden?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:17

Ligt het aan mij of worden er berichten verplaatst en verwijderd uit deze topic Verward

runningkawa schreef:
Maar waarom mag je niet zien wat anderen aanmelden?

Dat vraag ik me ook af.
Desnoods kan je toch iets maken zodat je niet op de topic van anderen kan reageren oid?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:19

Citaat:
hoezo, deesdebeest


Ik druk op quote, maar hij quote idd niet.

Erm, je bedoelt de misbruik? Nou, als je met iemand overhoop ligt en je wilt die persoon eigenlijk liever kwijt dan rijk, dan ga je toch op die persoon z'n reacties letten en zodra er maar iets is, dat het in TeM komt te staan. Het is maar een voorbeeld.

Ik vind 't wel een goed idee, maar niet erg handig dat ie bovenaan in het algemene gedeelte staat. Ik bedoel zo er vaak ga je daar toch niet kijken. Van mij zou hij onder of boven de MH mogen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:20

Ik denk dat het is om te voorkomen dat je andere bokkers als je tegen partij ziet.

Stel, jij plaatst een topic in algemeen en dat loopt uit op ruzie. Iemand meld dat in tip een mod en je topic krijgt een slotje.
Vervolgens ben jij boos op die melder omdat je topic een slotje heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:21

Ow ja, op die manier Blond

ik zat te denken, ook niet nodig als iets 5 x gemeld word Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:26

runningkawa schreef:
Ow ja, op die manier Blond

ik zat te denken, ook niet nodig als iets 5 x gemeld word Lachen

Nee daar hebbie gelijk in. Maar anders nogal gemeen als iemand daar niet tegen kan *LOL*

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:26

Ik vind het wel 'n slim idee. Maar ook frustrerend, ik zie het berichtenaantal toenemen en ben strontnieuwsgierig wat er staat Haha! Kun je niet iets maken dat het niet voor iedereen te zien is hoeveel berichten er nu al staan, zo is het namelijk écht vervelend voor die verschrikkelijk nieuwsgierige mensen zoals ik (ja, sorry, moet toch altijd wat te zeuren hebben he Tong uitsteken )

Nogmaals, het idee zelf vidn ik dus echt super!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 20:27

Juist wel prettig als iets 5x gemeld wordt Knipoog Dan zien we meteen dat iets enorm dringend is en het is een goede motivatie om iets zo snel mogelijk op te lossen Knipoog

Waarom alleen je eigen topics? Ten eerste omdat we geen zin hebben in enorme discussies of een melding nou wel/niet terecht is. Ten tweede heb je bij het melden via PB de mogelijkheid dat quasi-anoniem te doen, dezelfde mogelijkheid heb je nu via het 'Report' knopje.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:29

Je moet TeM zien als een grote 'postbus' voor alle mods en beheerders. Als je een PB stuurt aan één mod, kunnen de andere gebruikers dat niet zien. In dit geval dus ook niet. Je berichten op TeM worden gezien als PB's, niet als topics die voor iedereen leesbaar zijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:29

assie schreef:
Ik vind het wel 'n slim idee. Maar ook frustrerend, ik zie het berichtenaantal toenemen en ben strontnieuwsgierig wat er staat Haha! Kun je niet iets maken dat het niet voor iedereen te zien is hoeveel berichten er nu al staan, zo is het namelijk écht vervelend voor die verschrikkelijk nieuwsgierige mensen zoals ik (ja, sorry, moet toch altijd wat te zeuren hebben he Tong uitsteken )

Ik kan je geruststellen, bokkers zijn nu hoofdzakelijk aan het uitproberen waar dat spannende rode knopje voor dient Haha!

Heb wel gevraagd idd of het niet mogelijk is om de naam van de laatste poster anoniem te houden omdat men anders altijd kan zien wie er post.
Misschien dat Bart daar nog iets mee kan, of dat hij er een reden voor heeft.

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:32

Toen NET dat kruisje weg was moest ik uiteraard ook even op dat schreeuwerige uitroeptekentje drukken Haha!

Maar ik dacht niet dat dat gelijk verstuurd werd toch Verward
Ging volgens mij via zo'n zelfde venster als dat je krijgt als je de quote-knop indrukt , een nieuwe pagina met antwoordvenster met een hoop tekst er al in , en dan moet je nog op de knop ''versturen'' klikken.

Of zag ik dat nou verkeerd ? Haha!

*durft niet nog een keer op het ! te klikken , staat ook zo stom *LOL* *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:33

Haha idd cody, van mij staan er ook alleen maar wazige berichten om te kijken wat het kruisje nu was Bloos

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:34

Cody schreef:
Ik kan je geruststellen, bokkers zijn nu hoofdzakelijk aan het uitproberen waar dat spannende rode knopje voor dient Haha!

Net als ik met mijn eerste post daar Schijnheilig

Ag, je moet ergens beginnen Knipoog

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:40

Waarom heet het niet Schop een Modje? Vond ik veel cooler klinken Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 14-10-03 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:42

We doen op Bokt niet aan zinloos geweld, vandaar. Knipoog

'Tip een Mod' maakt ook beter duidelijk waar het om gaat. Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:45

En Fairie heeft weer een blonde vraag:
Kijk, nou heb ik daar 3 dingen gemeld, niet echt heel fantastisch maar het staat niet op de goede plek op bokt. Er is nu nog niets aan veranderd dus vroeg ik me af:
Krijg je bericht wanneer het aangepast/verwijderd is? Of word daar door de mod gepost?