Jeuk/schilfers/wondjes onder buik.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Jeuk/schilfers/wondjes onder buik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 19:08

Guinness heeft in augustus schimmel gehad, bovenin haar manenkam. Uitgebreid behandeld met Imaverol, ook de andere beide paardjes en halsters/borstels enz. Toen zag ik ook al dat onder haar buik, zo'n cm of 10 achter de singel de haren wat afgebroken waren en er wat dunnere plekken in de vacht ontstonden. Ik heb haar buik toen al uitgebreid meegewassen met Imaverol. De plekjes op haar manenkam zijn intussen helemaal genezen, de beide andere paarden hebben nooit ergens last van gehad. Begin september begon Guinness ineens ontzettend te schuren aan manen en staart (dit deed ze vorig jaar ook rond deze tijd). Helaas was ik er te laat bij voor haar manen, die zien er niet meer uit, terwijl ze dit jaar weer best mooi aangegroeid waren. Met een aantal keren per week sprayen met een prednison spray van de dierenarts houd ik de jeukklachten aan manen en staart gelukkig vrij goed onder controle. Haar buik is echter een steeds groter probleem geworden: de kale plekken breiden zich verder naar achteren uit richting de tepels, de huid is schilferig en het jeukt. Guinness krabt en bijt er zo erg aan dat er wondjes ontstaan. Opnieuw ben ik begonnen haar buik te wassen met Imaverol, maar het lijkt geen effect te hebben. Nu spray ik ook haar huid van haar buik in met de prednison spray om te proberen haar wat van de jeuk af te helpen.

Heeft iemand misschien nog tips of huismiddeltjes die ik zou kunnen proberen ?

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:49

jeetje, dat klinkt heel vervelend !!
heb je de dierenarts al laten kijken wat het eventueel kan zijn ??
misschien is het een hardnekkige schimmel of misschien schurft, of heel misschien wel luizen?? zeker als het zo jeukt zou ik de dierenarts erbij halen.
misschien een keer wassen met betadine?
maar voor je iets doet zou ik toch de dierenarts bellen !

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:43

Volgens mij is het idd, ook wat crossmonster al zei, hardnekkige schimmel of schurft.
Luizen lijkt me niet, maar je weet maar nooit.
Zou gewoon de DA bellen voor wat het eventueel kan zijn, en gewoon zijn advies opvolgen, gaat het niet over, dan de DA laten komen....
Suc6 met je paardje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, kreekie, Xhiske en 42 bezoekers