Ik ben er serieus over aan het denken om...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 17:29

... racist te worden.

Zoals jullie misschien wel weten werk ik bij een verzekeringsmaatschappij. Nu is er eind vorige week een lijst binnen gekomen van de staatsveiligheid met namen van mensen waarvan bekend is dat zij bindingen hebben met de Taliban en Bin Laden. Nu moet ik dus al die namen in het systeem ingeven om te controleren of die mensen bij ons polissen hebben! Zijn er mensen bij die soms wel onder 30 aliassen bekend zijn. Er staat zelfs iemand bij die bekend staat als contactpersoon van Bin Laden.
Dit is dus een verschrikkelijke Misselijk -job en mijn hekel aan islam groeit met de minuut!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:48

Kan me wel iets voorstellen, maar het is niet zo dat als je islamitisch bent je dus direct zo denkt. Laten we daar even goed onnderscheid in houden. Maar ach, ik merk zelf ook dat ik de laatste tijd steeds vaker iets heb van Misselijk

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 21:10

ik vind dat je toch even realistisch moet dneken, ik snap wel dat het je de keel uitkomt maar veel islamieten zijn heel aardig en ook tegen de taliban dan moet je even NIET VERGETEN!!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 21:16

Ik heb al gehoord dat de palestijnen de "hulp" van OBL niet eens willen.. Klopt, er zit heel erg tuig tussen, maar goed, heb je al eens tussen de "Christelijken" gezocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 23:50

Ik zou geen hekel krijgen aan de islam, ik zou een hekel krijgen aan fanatieke terroristische idioten, en erg je best doen om actief bij te dragen aan enigzins uitroeien daarvan.

Gros van de islamieten zit ook niet op die man te wachten namelijk

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:28

Troost je Dorien, je bent niet hard op weg een racist te worden, je bent het al.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:37

Zelfs ik moet je toch een halt gaan toeroepen nu. Je mag die moslimfundamentalisten niet vergelijken met de gewone moslims. Ik zelf ben katholiek, ik leid (soms lijd) een normaal leven, laat mensen in hun waarde. De katholieken vallen onder de stroming van de christenen. onder de christenen zitten gereformeerden, protestanten en katholieken, en nog veel meer onderstromingen. Enkele daar onder zijn heel fanatiek en ook fundamentalistisch. Daar wil ik niets mee te maken hebben omdat die in veel dingen het zelfde zijn als de moslimfundamentalisten, ook vrouwenhaters en zo. De islam is niet veel anders hierin. DAarbij discrimineer je nu niet op ras, maar meer op geloof. Dus ben je geen racist.


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 15:14

Dank je Dees. En ja verrek, je hebt gelijk....hoe noem je iemand dan die op geloof veroordeelt/discrimineert??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 15:22

nu wordt het me te moeilijk, grinnik. Ik weet niet of er een woord voor is. MAar ik denk wel dat geloof het meeste disciminatie veroorzaakt, evenals oorlogen. Het interesseert mij niet wat voor ras of kleur iemand heeft. Als hij/zij maar goed is voor dieren en andere mensen gelijkwaardig behandelt. Ik weet dat ik vaak overkom als iemand die discriminteert, maar probeer dat te zien als een reactie op het gedrag van degenen die ik zou discrimineren. Het is the other side of the story.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 15:25

en dan nog vergeten te zeggen, die fundamentalisten misbruiken het geloof, in dit geval de islam en ook de naam van Allah, god, whatever om zich er achter te verschuilen om maar de ergste misdaden tegen de mensheid uit te voeren. Probeer die dingen dus los van de islam te zien. hier lopen een hoop turken rond die islamitisch zijn. In hun levenswijze worden zij door de moslimfundamentalisten evengoed veroordeeld als wij! Want ze zijn westers, vrij, vaak ondernemend en ontwikkeld. En dat geldt ook vaak voor hun vrouwen. En dat mag niet van de fundamentalist.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 17:50

Citaat:
Op 2001-10-09 14:28, schreef Gail:
Troost je Dorien, je bent niet hard op weg een racist te worden, je bent het al.


Ik wil dit toch even rechtzetten, hoor! Want dit gevoel had ik gisterenavond toen ik thuiskwam. Het is echt een Misselijk -werk.
Ik veroordeel inderdaad alleen maar de fundamentalistische moslims, want bij ons werken er inderdaad ook moslims en dat zijn fatsoenlijke mensen die net als ik hard moeten werken. En ik ben misschien gedeeltelijk racist, maar dan alleen voor de buitenlanders, en dan doet het er niet toe welk ras, geloof, nationaliteit, of wat dan ook ze hebben die zich niet willen aanpassen of integreren. Ik heb er totaal geen probleem mee als die mensen zich aan ons land aanpassen, want laten we niet vergeten dat als zij naar hier komen, ze zich maar moeten aanpassen aan het land en niet het land aan hen. Maar dat schijnt typisch zuiders te zijn, de gedachte dat iedereen zich maar moet aanpassen aan hen terwijl het "noorderlingen" zich makkelijker zelf aanpassen!

Maar ik wil dus nog wel even benadrukken, dat dat racistisch gevoel enkel een gevoel was dat ik gisterenavond had, maar dat ik dus absoluut geen racist ben!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:07

OK, snap ik, maar je uitte je ff niet zo genuanceerd. Generaliseren blijft gevaarlijk.

Wellicht dat het zo is dat ik als Noorderling me makkelijker aanpas, zou het echt zo zijn? Als ik die beelden van gevluchte Afghanen zie, dan kan ik me zo goed voorstellen dat die mensen hier willen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:02

Ook anders-gelovigen (Christenen, Joden, noem ze maar op) hebben al heel wat moorden gepleegd uit naam van God, Allah, etc etc Slapen Dit is gewoon een gebed zonder eind.
Na die Bin Laden staat er weer een andere idioot op die denkt te moeten gaan moorden om z'n ideeen door te drammen...

Het mooiste zou zijn als er helemaal geen geloof was, dan had je dat gesodemieter in Israel ook niet meer enzo. Maar aan de andere kant kunnen mensen in deze tijd ook weer heel veel steun aan hun geloof hebben...

Moeilijk hoor....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:11

1 troost, zij zijn veel racistischer dan dat jij bent....

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 08:58

.. Klopt, er zit heel erg tuig tussen, maar goed, heb je al eens tussen de "Christelijken" gezocht?..

Inderdaad, denk aan Hitler.. Die vent was zelf ook 100% 'slecht' om het maar netjes te houden, en die had ook een heel legioen van mensen die achter m stonden.. Maar dat betekend niet dat iedereen met hetzelfde geloof achter m stond..

Verder vraag ik me af (met een heeeel groot vraagteken) hoe dit nog kan in deze tijd.. Mensen (of hoe je het ook wilt noemen) zijn toch wel genoeg 'geevolueerd' om LOGISCH na te denken??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:40

nou als ik op het nieuws zie dat de taliban doet alsof het de schuld van amerika is. En dat ze zeggen dat Osama, niet wordt uitgeleverd omdat ie een gast is.


dan zeg ik die lui zijn KNETTER gek. mogen ze van mij allemaal opblazen, natuurlijk niet de mensen die er niets mee te maken hebben.

Dorien ik wens je er veel sterke mee met je werk/

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:50

Ik heb geen hekel aan buitenlanders en heb meer hekel aan racisten denk eens aan als die mensen die hun land moeten ontvluchten omdat ze anders worden vermoord of zo, sommigen zijn inderdaad wel een beetje appart maar omdat 1 slecht is hoeven ze niet meteen allemaal slecht te zijn!

"Men kan niet verwachten dat een paard zo mooi is en zo hoog mogelijk zal springen, als het met doornige braamstruiken geslagen word."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:56

als je hier alles doorleest compagnon, dan kom je er wel achter dat het eigenlijk geen kwestie van rassen is. het gaat ergens anders om.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:52

ik las hier een opmerking van iemand, dat hij/zij niet begreep hoe het mogelijk was dat mensen nu nog zo konden denken.

Is inderdaad niet voor te stellen voor ons.
Maar voor die mensen in Afghanistan, die hun leven al onderdrukt worden door de Taliban is het de werkelijkheid.
Hen wordt hun hele leven al voorgehouden dat de armoede en onderdrukking komt door amerika.

Vervolgens zien ze ook nog dat alle amerikanen die in afghanistan wonen rijk zijn.

Ik keur het niet goed maar kan het wel begrijpen.

Tip: kijk eens naar de film, The Wave.

Gaat over hoe mensen in WOII achter hitler hebben kunnen staan.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 07:48

Och ja, het is inderdaad niet allemaal berijpelijk vanachter onze PC in het beschermde westen. Afgelopen zondag was er een bijbelse film op TV. We hebben hem afgezet, omdat hij te gewelddadig was voor ons kleine Jantje. Als je het dus goed bekijkt, dan staat zelfs onze goede eigen bijbel vol met geweld... Sommige mensen lezen dezelfde dingen met geheel andere ogen..

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 07:50

Nog een toevoeging: trap absoluut niet in de bin Laden val!! Het is juist bin Laden die van deze toestand een geloofs/rassenoorlog wil maken, omdat hij hoopt dat alle moslims opstaan tegen het "verderfelijke" westen. Door tegen Moslims en Arabieren te gaan discrimineren, geef je bin Laden gelijk en is de wereld weer een beetje verder van de vrede...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 18:50

Goed gezegd Joost!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Axxy, ComscoreBot, danneke80, DWitzel, Eleeke, Facebook, Geerten, Henkje, moralian, nafkedemi, Poety, Schuur_, zuperzmoker en 188 bezoekers