eerste keer alleen in een trailer vervoeren...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

eerste keer alleen in een trailer vervoeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 09:02

ik wil graag weten hoe ik het het beste op kan lossen als ik mijn veulen voor het eerst alleen ga vervoeren in de trailer als ze naar de opfok gaat.hoe doen jullie dat precies.laten jullie ze los/vast staan? 1 paardstrailer 2 paards?? ik wil namelijk dat het zo soepel mogelijk verloopt voor mijn kleine.met mams gaat ze weleens opstap met de trailer en dat gaat erg goed. maarja alleen.....geen idee.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:17

Het is gewoon het beste hetzelfde te doen als met moeders erbij.
Zet vooral als het niet lukt, moeders er toch bij want daar houd moeders een trauma aan over.
ilkkah ook, die is ook meegeweest haar vuelentje wegbrengen, en die heeft daar zo`n trauma aan overgehouden, dat ze niet meer in de trailer durfde.
Gelukkig hebben we haar met veel 5ven en 6sen weer in de trailer gekregen na 5 jaar....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:26

wij laten ze los staan in de trailer. Wij hebben een trailer zonder zeiltje (achter) maar met vaste deurtjes. Geen hooinet, geen halsters.... dat heeft voor ons altijd het beste gewerkt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:30

Wij vervoeren ze ook los in de trailer, alles eruit en een hele dikke laag stro op de vloer.
Ook onze Ifor Williams trailer heeft deurtjes ipv een zeiltje, is erg veilig.
Tevens doen we er (afhankelijk van het gewicht van het veulen) een uurtje van te voren een paar streepjes tranquigel (=sedalin) in.
Ook de merrie die achter blijft krijgt een paar streepjes.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 19:39

Ilindra schreef:
Wij vervoeren ze ook los in de trailer, alles eruit en een hele dikke laag stro op de vloer.
Ook onze Ifor Williams trailer heeft deurtjes ipv een zeiltje, is erg veilig.
Tevens doen we er (afhankelijk van het gewicht van het veulen) een uurtje van te voren een paar streepjes tranquigel (=sedalin) in.
Ook de merrie die achter blijft krijgt een paar streepjes.

waar kan je dat krijgen sedalin? en verslapt dat de spieren?? wat doet het precies? Verward

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:52

Sedalin versurf. Zijn ze in een roesje. Tegenwoordig kan je het alleen nog bij de veearts halen. Vroeger kon dat bij boerenbond ed, maar mag niet meer.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:46

Los in de trailer met een dikke laag stro, zeiltje achter dicht en de stang er voor uit halen. Dit is volgens mij de veiligste manier.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 09:06

ik denk dat ik het dan ook maar zo ga doen.mijn veulen in der eentje vervoeren naar de opfok.het is niet verstandig voor mijn merrie want die gaat echt de trailer niet meer in zonder kind.maar is dat sedalin dan wel veilig als je het aan een paard geeft?ik bedoel ik had een topic gelezen van een paard wat zo versuft was dat het van de trailer afliep en ze nek brak.of was dat niet van sedalin?? Scheve mond