hoezo kromme gedachte?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 14:23

Bij ons op de club is een familie die alleen maar dure ponietjes koopt, die minimaal Z hebben gesprongen en daar laten ze hun dochters op rijden. Naar verloop van tijd gaan deze paardjes weigeren en worden ze weer verkocht! Wat hou je dan toch van je dier he?

Schijnheilig

Afgelopen weekend hadden we clubkampioenschappen en die familie heeft er onder andere voor gezorgd dat de terreinrit dit jaar niet door het bos ging.
Ze vonden het onverantwoord om met zulke dure paardjes het bos in te gaan. (die beesten komen dus NOOIT in het bos)
'Nee, daar zijn onze pony's niet voor', zeggen ze dan.

Maar dan wel een dure grote paardenvrachtauto aan hebben geschaft om die pony's mee te vervoeren door het hele land en GEEN VRACHTWAGENRIJBEWIJS hebben.
Nee, DAT is zeker verantwoord... Verward Frusty Boos!

ZUCHT, wat kan ik moe worden van zulke mensen....

_________________
**Stille wateren........vangen geen wind**
(met dank aan Trivial Persuit)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lautje op 2001-10-09 14:24 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lautje op 2001-10-09 14:28 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:33

acxh ja, dat zijn de mensen met veel geld, MAAR ZONDER GEVOEL!
ach ja... sommige mensen }>

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:35

Tja, dat zijn erg fijne clubmensen, dat lees je meteen!

Als zij niet meegaan, gaat de hele club niet meer? gek hoor?!
Lach er maar om, dit soort mensen noemen ze hier 'kak de la creme', echte paardenmensen, altijd gezellig als zij er ook bij zijn. Je kan ook zo'n boel van ze leren, wat betreft het 'horse-management' dan...NOT Misselijk !!!
Toch jammer, dat zij zichzelf altijd zo op de voorgrond werken.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 15:39

die mensen zien een pony niet als een levend wezen maar als een object, een middel om mee te sporten. Wel een dure hobby hoor, ponytje verpesten en vervangen. die kids zijn overigens geen blijvertjes hoor, die stoppen nog wel eens.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:31

Ach je er zijn gewoon ook mensen die alleen maar willen laten zien dat ze verstand van paarden hebben en dat eigenlijk helemaal niet hebben want een keer met een paard door het bos is weer eens wat anders en houd hetpaard ook fris en wakker dan altij ddie suffe rondjes in debak. Zulke mensen willen alleen maar laten zien dat ze zich beter voelen dan iedereen en dat ze veel geld hebben of alleen maar zo doen

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:27

Dat staat er helemaal niet SAKKIA. Verward Maare, dat zijn dus de paardengekken!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:07

jeminee echt zielig. ik hoorde ook es een keer dat een meisje (klein meisje) kreeg telkens een nieuwe pony en nu moest haar pony weer verkocht wordt omdat haar vader mee ging kijken en het ging niet goed. het arme kind was helemaal in tranen Scheve mond\ sommige mensen zijn mensen met paarden en duidelijk geen paardenmensen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 23:26

Gaaaap Jezus, die mensen zul je altijd houden idd.
Er zijn nogveel gekkere mensen, een Engelse vader (steenrijk) die voor z'n dochter een EK-pony koopt voor 40000 Ierse Ponden (ongeveer 160000 gulden), hem op een errug dure stal zetm vervolgens rijden de grooms daar het beest. Dusssss.....

Gelukkig heb je dit soort mensen hier op het nuchtere noorderse platteland niet zo veel!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 01:03

Tja, het paard als gebruiksvoorwerp. Zo leer je je kinderen dat je alles mag inruilen als het niet meer voldoet aan je wensen. Ik ken die mensen uit dit verhaaltje dus ook en de arrogantie druipt er idd van af. Arme kids, zijn iets van 10 en 12 en moeten presteren, presteren, presteren tot ze er bij neervallen. En pa kan het niet eens opbrengen om een clubgenootje te feliciteren met een behaalde prijs, en al helemaal niet als zijn eigen dochter in diezelfde klasse verslagen is door dat clubgenootje. Als blikken konden doden... Hoezo clubgevoel? Maar goed, zulke mensen komen zichzelf nog wel eens goed tegen, let maar op.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:27

ja hoe id kun je zijn,

Ze ziuen een paard als een moter die jhe na werken in de garage kunt zetten, en als de moter niet meer start gaat ie toch gewoon naar de sloop Verdrietig

En denken dat het altijd aan het paardje ligt terwijl het meestal de ruiter is die er voorzorgt dat het paardje het niet meer doet.


zijn kastplantjes die niets kunnen hebben., EN dat vind ik zielig.


Het zijn pottedorie dieren, en die horen ook LOL te kunnen maken Frusty

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:35

Zo ken ik ook een meisje, nu heb ik geen contact meer met haar, vorig jaar wel.
Ze reed vorig jaar 2 jaar paard. Na een half jaar les heeft ze een KWPN er gekregen. Haar zusje is toen ook gaan rijden, heeft pony Cindy gekregen. Pony was niet goed genoeg, na een half jaar leerde zusje niks meer van Cindy dus Cindy verkocht. Nieuwe pony gekocht; Mister. Mister was een miskoop (volgens haar), na 2 weken bleek hij 4 te zijn ipv 5 en dat moesten ze niet hebben, dus Mister weg. Weer gaan zoeken samen met manege eigenaresse. Meisje was trouwens 8 jaar en nogal klein. Kochten ze een New Forest merrie van 1.55 m hoog. Meisje kon pony niet aan, pony na 3 maanden verkocht. Weer gaan zoeken, palomino ruin gekocht. na 3 weken bleek het een ander beest te zijn dan toen ze gingen kijken. Ze viel er soms 3 x in een half uur vanaf. Weer verkocht, andere pony; Odessa. Bleek weer niet veel te zijn, te wild. Na 3 dagen zoeken naar nieuwe eigenaar hebben ze de moed op gegeven en pony naar de SLACHT gebracht!!!!! Frusty Boos! Nu heeft het meisje een 28 jarige Welsh A pony met de naam Mickey.. die wél rustig is. Boos!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:15

jeetje zeg nathalie dat is een verhaal wat een verschrikkelijke ongeduldige niet paarden lovers mensen zeg. na 3 daagjes naar de SLACHT Boos!
dat maakt me egt boos, geef hem dan maar aan een lief ander meisje zeg maar naar de SLACHT sjonge..

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:00

Ik vraag me echt af waarom dit soort mensen aan zo'n sprot beginnen. Ze willen 'het beste' voor hun kind maar zo leer je ze toch alleen maar slechte dingen aan?
Het nut van sport is toch iets samen doen, bij paardrijden gaat dat dan iets minder op, behalve dat je combinatie bent met je paard, maar in een evt. viertal oid moet je toch samenwerken.
Ponyclub is voor de gezelligheid en niet voor de wedstrijden......wedstrijden zijn toch ook voor de leuk, winnen is mooi maar van verliezen leer je eigenlijk meer!
Paardrijden is zelfconfronterens en je leert ervan relativeren, tenminste ik wel.

Of word ik nu een beetje té filosofisch? Knipoog Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:14

Deze mensen stonden ook om het hardst met het vingertje te wijzen op de Levade toen het resultaat van het verenigingskampioenschap wat tegenviel: 'Dat komt door die en die'. Yeah right. Ver-e-ni-ging, weten jullie nog? Groepsband, samen, plezier?

Tja, ik zei het al: het paard als gebruiksvoorwerp. Als het beestje gaat weigeren, ligt dat standaard aan de pony en niet aan de ruiter, want 'die kan zo goed rijden'. En waarom zou je er aan gaan werken om het weer op de rails te krijgen? Verkopen en met een nieuwe pony beginnen is toch veel makkelijker? Scheelt ook tijd en in die tijd kun je weer een andere pony de vernieling in rijden.

Not my kind of people. Extreme duivel

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> (ben ff onderschriftloos)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-10 21:15 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-10 21:16 ]</font>