Eind oktober SGW (buiten); wanneer moet ik nu scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 11:01

Ik heb het weekend van 27/28 oktober nog SGW in Barchem en dat is dus nog buiten.
Normaal gesproken scheer ik Ameretto in de herfstvakantie (dus eind oktober), maar nu met die cross weet ik niet wat ik moet doen.

Wat is beter:
- scheren VOOR de cross, zodat ie sneller droog is (goed warmhouden met dekens).
- of pas scheren begin november, zodat ie nog lekker in z'n vacht zit met de cross (maar wel heel erg nat is en moeilijk is droog te krijgen, dus eerder ziek kan worden)?? Verward Verward

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:12

Wel scheren zou ik doen. Als je hem goed warmhoudt onder dekens is dat wel het beste. Want als hij nat blijft wanneer hij niet geschoren is, wordt hij veel sneller ziek.
Groetjes!

_________________
Snif, paardje te koop!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-10-09 12:12 ]</font>

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:18

ik zal hem nu ook al scheren als ik jou was!!!

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:32

HoiHoi,

Ik zou hem wel scheren. mark Todd doet dat ook als het echt nodig is en houdt ze dan goed warm. Maar als ik je scheeradvies mag geven over het model: Doe het hoofd, de benen en een stukje op de rug( Onder het zadel ter grote van een bontje) niet. Dat is beter.

groetjes
Denise

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:58

Ik zou ook scheren.
Of je jachtmodel doet (dus alleen onderkant buik/hals etc), of dat je m helemaal scheert (op hoofd evt benen en zadelplek na)...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:58

Ieks, dat is het jachtmodel dat we ooit bij Dino hadden, maar dan zonder de bovenste helft van het paard... Was volgens mij niet zo'n succes. Toch maar helemaal scheren en een dikke deken erop dan, Lau!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 12:58

Nou Pleasure, bij mij vorige pony (was een d-pony) heb ik dat een keer gedaan. Bij hem stond dat heel gaaf, maar bij Ameretto staat dat niet. Word ie ontzettend lomp van! (ik hou wel altijd een stuk op de rug)

Is het echt niet goed om met een geschoren hoofd buiten te crossen dan?

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:00

Mmm... zusjes, tegelijk een reactie...Haha!

Tja, wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van het hoofd scheren, behalve dat een geschoren hoofd netter toont?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:03

Meestal wordt het hoofd niet geschoren als een paard echt heel gek is bij het scheren. En je hebt eerder wondjes van het hoofdstel omdat de vacht daar korter is. Maar ik zou het er wel uithalen, vind het namelijk lelijk, zo'n hoofd dat er nog in zit. Ik zou trouwens ook voor de cross scheren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 13:17

Ik vind het zelf ook heel lelijk!
Ik scheer hem denk ik toch maar HELEMAAL en dan ook nog VOOR de cross!

Thanks voor jullie reacties!! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers