Mensen wie weet of dit klopt? (shetlander)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Mensen wie weet of dit klopt? (shetlander)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 13:22

Hallow,

Ik hoorde van iemand als je je pony laaat chippen bij een DA dan kost het de dubbel geld en als je bij het Shetlandstamboek laat chippen dat je dan niet exstra hoeft te betalen voor het paspoort en dan als je je pony bij het Shetlandstamboek laat chippen dan krijg je direct je paspoort erbij en bij de DA moet je daar appart voor betalen???

WIE WEET HIER MEER OVER.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:14

bij het nrps stamboek was het goede koper van wege dat je al een paspoort hebt dan waar ze alleen een nr in moeten zetten en een paar stempels maar of dat bij ieder stamboek zo is weet ik niet..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:29

jah dat weet i dus ook niet

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:31

maark denk dat t wel ongeveer hetzelfde is ander smoet je dr ff voor bellen denk ik..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:32

tja maar ik wacht eerst nog even op andere reacties om te kijken of zij nog wat weten.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:57

hej

bij het stamboek orgsanisren ze met regelmaat een 'chipdag' (zie maandblad)dan kun je (mits je je van tevoren opgeeft) naar de manege of waar het ook gehouden wordt om je shet re laten chippen dit is goedkoper omdat er veel mensen tegelijk hun pony laten doen.

Maar of het ook de helft scheelt dat is volgens min niet zo, het is goedkoper dat wel en idd. het paspoort krijg je erbij (mits je pony geregistreerd staat in het stamboek).


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 17:10

Dat mijn hengst heet Phoebe (engelse naam) hoor je niet vaak bij paarden/pony´s en het is een shet hij staat niet ingeschreven bij het stamboek.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:52

Bij het minipaarden stamboek zit de chip gewoon bij de registratie kosten en betaal je dus in verhouding id minder, als je zelf een DA laat komen moet je ook nog voorrijkosten betalen daar moet je dan rekening mee houden.
Als je hengst geen papieren heeft kan hij ook niet worden ingeschreven bij het Shetland stamboek en zal je dus gewoon je DA moeten laten komen, wat ik wel weet is dat je bij het friezenstamboek op de keuringen ook kan langskomen met bv een kwpn-er om ze daar tegen gereduceerde kosten te laten chippen, maar als je de dierenarts nou gewoon laat chippen als hij je pony komt inenten, dan betaal je toch al voorrijkosten...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 17:58

jah oke maar wat ik dus begreep is dat; Als je de DA erbij hield dan moest je betalen voor de cip,voorrijkosten en dan later ook nog appart voor het paspoort en bij het shetland nog wat hoefde je alleen de chip te betalen en dan was je wel goedkoper uit omdat je de paspoort er direct bij was want die mevr. had nix tegenm mij gezegt over dat je ingeschreven moest staan wel heeft ze gezegt dat je volgens mij ergens lid van was.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacksie, Johnie, lazy, lina1998, Pien63, Syb_sem en 60 bezoekers