geschrokken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 13:48

Gister was karin met Raven aan het rijden. Raven is een jong paard, maar wel super braaf.
Richard (dobermann) lag in de bosjes langs de bak, helemaal niet erg, normaal rent ie allemaal langs de bak heen en weer.
Karin was aan het stappen, en ineens (wat ik van haar hoorde, heb het zelf niet gezien) schoot richard richting Raven !WOEF!!!
Dus zowel karin al Raven schrikken zich het apelazerus, en raven springt met 4 benen de lucht in, met zijn kop tussen zijn knieen.
Tja, dat hield karin dus niet, dus ik zie vanuit de kantine ineens Raven zonder ruiter door de bak denderen.
Dus ik naar de bak, en raven gepakt.
Karin lag ergens in het midden op haar rug, poedersuikerHOND!!!! hoorde ik haar roepen.
Dus ik roep haar, ben je ok? Ja, ze was ok, maar bleef even liggen omdat ze anders duizelig zou worden.
Nou, om een lang verhaal kort te maken...
Bij mij zit de angst ook weer ff flink in de benen.
Jamaica is ook jong, daar ga ik straks ook mee rijden enzo, wat als zij een x explodeert?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:51

tja, dat kan elk paard doen. Vooral jonge paarden kunnen een keer exploderen. Het zal vast wel een keer gebeuren maar ga gewoon rijden en als je het echt heel eng vind kun j die bok beter verkopen!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:51

kunnen ze die hond niet vastleggen? das levensgevaarlijk als ik dat zo hoor!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:54

als je gaat buitenrijden of ergens anders gaat rijden kun je toch niet vragen of ze een hond of alles willen vastleggen?

Een paard kan van alles schrikken zelfs in een binnenbak. Als je dat niet wil kun je beter gaan dammen of postduiven fokken!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 13:55

normaal ligt ie ook vast, maar karin wil hem juist los hebben zodat raven er aan went.
Dit heeft richard ook nog nooit gedaan

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:55

Ik was in het begin ook heel bang dat Razinda zou exploderen, maar tot nu toe is ze nog steeds vreselijk braaf. Ze is er wel een keertje vandoor gegaan en een keertje weg gesprongen maar verder nog niets. En ik zal er ook wel een keer van af gaan vallen, maar nu heb ik het vertrouwen op haar en dat heeft ook moeten groeien. Dat is niet zomaar weg. Zodra jij op Jamaica rijdt, en ze is in het begin braaf, dan ben je ook niet meer bang als ze een keer wel gek doet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:55

Moet je toch niet vanuit gaan stef, dat dat gebeurt. En je moet gewoon een beetje anticiperen, dat heeft Karen niet gedaan. Die hond had ergens duidelijk in het zicht moeten zijn. DAarbij zal Karin niet voldoende contact hebben gehad met het paard, zodat de teugels zodanig lang waren dat hij met zijn hoofd ver naar beneden kon. MAar haflingers zijn gewoonlijk niet zo schrikachtig. Je moet niet denken dat zulke dingen gebeuren, want dan verlies je je concentratie op het paard. Ik heb toch ook paarden zadelmak gemaakt en licht ingereden? Alle, ben er wel eens van geknikkerd, maar dat was meestal mijn eigen fout. En daarbij, van een keertje vallen ga je niet dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:02

dat is het risico van paardrijden
je kunt er wel eens langs liggen.
Mar waar haar paard van schrikt hoeft de jouwe toch niet te doen.
En als zij wel valt zegt dat toch ook niet dat jij wel valt.
En nogmaals aan de meeste sporten zitten risico's

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:16

problemen met honden zul je altijd houden. Lois kan er ook goed tegen, maar vorig jaar kwamen er zomaar uit het niets 3 Bernersenners achter hem aan, echt vals blaffend en happend naar zijn benen. Hij is toen ook op hol geslagen en heeft mijn toenmalige bijrijdster eraf gegooid. Wij waren gigantisch geschrokken en er was geen baasje te bekennen. Lois had gelukkig niks en is zelf terug naar stal gesjeesd. Hij was flink bang na dat voorval en we zijn met Jack Russels gaan oefenen en nu na een jaar vertrouwt hij honden weer een beetje. Ik zou Jamaica vaak met honden kennis laten maken (ook blaffende) zodat ze zo tam mogelijk wordt wat honden betreft. Maar als ze in 1 keer uit de bosjes springen blijft het eng natuurlijk. Ga ook eens oefenen met vreemde geluiden (plastic zakken ed) zodat ze niet in 1 keer schrikt als ze wat vreemds hoort.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:19

Citaat:
Jamaica is ook jong, daar ga ik straks ook mee rijden enzo, wat als zij een x explodeert?


Dan lig je ernaast met je snufferd in het zand.
Lot is zo braaf als de groningers zijn ook al een keer ontploft poingpoing en daar ging ik hoor met een mooie schuiver door het zand heen.
ach ff knarsentanden en er weer op das het risico van een jong paard of nee dan heb je extra kans op lanceerpogingen maar das het risico van het paardrijden.
Net wat steef zegt dan kun je beter maar helemaal geen paard kopen want hoe braaf ze ook zijn zoiets kan altijd gebeuren daarom let ik er altijd op wanneer ene paard fris aanvoelt dat ik op m'n kont zit en de teugels niet te lang laat zodat ik ingeval van nood dat hoofd hoog kan houden

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:30

Gewoon op je paard gaan zitten, cap op en dom kijken.
Cool

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 18:13

Citaat:
Op 2001-10-09 17:30, schreef Cowgirl:
Gewoon op je paard gaan zitten, cap op en dom kijken.
Cool



Daarbij wil ik toevoegen...constant in je hoofd blijven herhalen "ze kan alleen maar braver worden naarmate ze ouder wordt" als ze gaat klieren *LOL*
Of dat waar is terzijde gelaten *LOL*
Overigens zijn meeste paarden juist heel braaf en pas als ze het kunstje van ruiter dragen een beetje door krijgen, er aan gewend raken, krijgen ze praatjes Lachen
Het makkelijke van een jong paard is dat ze alle trucen nog moeten verzinnen *LOL*
Het moeilijke is om ze geen stoute dingen aan te leren ...

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 18:31

wil je me nu bang maken orri (pff ik dacht dat ailin de rest vand e rleven zo braaf bleef sjips)

maar dat je valt hoort er gewoon bij. gewoon zorgen dat je altijd alert bent en je koppie erbij houd. ook bij de oudste sul die er bestaat. elk paard kan schrikken en een bok geven. dat hoort nu eenmaal bij t paardrijden

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 18:36

Nee natuurlijk wil ik je niet bang maken.... *LOL*
Ik heb zo'n lekker ding gekocht dat heel braaf is en na een jaar wel een stuk brutaler is maar tegelijkertijd ook volwassener Lachen en sinds heel kort minder schrikkerig...

Hij was bijna 4 toen ik hem kocht en nu net 5 jaar en 4 maanden oud Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 18:40

dat kan altijd gebeuren vooral met een jong dier. ze kunnen idd van alles schrikken, maar dat went vanzelf

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:01

*LOL* had ik ook zo van ieee ik ga een jong paardje rijden hij is al zo hoog. maar ik weet nu inmiddels als je denkt dat je vált dan vál je ook. of is dat gewoon toeval Verward t maakt me nu niet meer uit of ik val dat gebeurt, ik moet inmiddels nog maar 4 keer vallen tot ik een goede amazone ben Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:02

Tja, het eraf vallen hoort erbij.
Dan kan je beter een fiets kopen, alhoewel de kans dat je daar vanaf dondert ook groot is, als je per ongeluk tegen een stoepje oprijdt ofzow Haha!
Gewoon niet vanuit gaan dat ze gek gaat doen en lekker gaan rijden.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:01

Ehm...Samier (oudje van 24) heeft ook weleens een gekke bui! Die ging er een tijdje geleden buiten in het park met mij vandoor, omdat er opeens zomaar uit het niets een motor aangezet werd! Nou dan schrik je wel even hoor! Daar ging ik dan in volle galop over het asfalt! Gelukkig kon ik hem een stuk verderop het gras op sturen en daar stoppen.

Shadow ook, die is 4 jaar, ontzettend braaf, maar zo ontdeugend, dat wil je niet weten! Daar heb ik dus al een paar keer naast gelegen.

Als je absoluut niet wilt vallen, moet je stoppen met paardrijden. Dat is nou eenmaal een van de risico's van deze sport.

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Je bent nooit te blond om te leren.
</FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-10-09 20:02 ]</font>

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:36

je moet niet paardrijden als je bang bent om te vallen, ga er gewoon op van: ha, lekker zand happen! Dan zit je namelijker veel soepeler en ontspannen en dan val je minder snel! (echt waar hoor!)

En nog zo iets: rij geen paard als je er bang voor bent: zet je cap op, en anders loop je met je paardje aan de hand ff een keer lang Richard, en dan leerd ze het wel. (bijna) Alles went!

Dus mijn boodschap is: ga gewoon lekker rijden! En hap een keer zand! Groetjes Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:02

Idd kan ieder paard exploderen. Als Honey een keer explodeert kan je er net zo hard vanaf vallen Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:18

Als je dat risico niet wilt lopen heb ik een heel goed advies voor je: paard verkopen en kippen gaan houden. Stuk veiliger.

Sorry dat ik het zo keihard moet zeggen, maar dat WEET JE TOCH als je een jong dier koopt? Frusty Heb je daar dan echt nooit over nagedacht Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 23:00

Hoi Sonja, wat ben jij hard zeg!! Misschien is Raven over het algemeen wel erg braaf, en schrikt ie normaal niet snel, Weet jij veel !! En trouwens ik heb ook een jong paard die in het begin nooit een stap verkeerd deed! Lachen Maar ik ben er een paar keer goed afgevallen en had de schrik goed in mijn benen zitten. Daar komt bij dat ik twee jaar geleden een auto ongeluk heb gehad en ik nog steeds erg bang ben om te vallen, vanwege mijn nek.
Kortom, we weten niet alle feiten en ik snap best dat je van zo'n situatie de angst in de benen krijgt. Is heel menselijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 00:36

Ik ben het wel met Sonja eens hoor, als je een jong paard koopt dan weet je dat je meer risico loopt op onverwachte dingen en wat dolle buien enzo.
Mijn paard is ook 3 geweest, maar zo braaf als hij vind je ze zelden. Hij bokt wel en hij steigert wel en hij doet van alles, maar eraf vallen? neuh.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:20

Ik ben het ook eens met Sonja. Maar een kant tekening ook een oud paard kan schrikken en bokken. Ook dan kan je er lelijk naast liggen dat is het risico van de paardensport. Of het dan een jong of oud, groot of klein paard is dat maakt dan helemaal niets uit. Maar met een jonger paard loop je altijd meer risico dan met een ouder wereldwijs paard Haha!.

Ik ben dit jaar voor het eerst in 3 jaar met leys echt naar buiten geweest. Puur omdat hij levensgevaarlijk was/is en het is druk bij ons in de omgeving en ik geen risico wil lopen Scheve mond\.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:28

Citaat:
Op 2001-10-09 23:00, schreef napoleon:
Hoi Sonja, wat ben jij hard zeg!! Misschien is Raven over het algemeen wel erg braaf, en schrikt ie normaal niet snel, Weet jij veel !!


Ik ben niet hard, ik ben eerlijk Schijnheilig
Laten we elkaar nou toch geen mietje noemen, dat WEET je toch als je gaat pony/paardrijden? Je bent met een levend dier bezig, dus die kan eens schrikken, of bv een stoute bui hebben etc.
Als je dat risico niet wilt lopen, kun je voor de zekerheid beter maar op een fiets gaan zitten ipv op een levend dier, die doen wat minder gauw raar. Hoewel, de mijne springt wel eens steeds aan de kant als ik er op wil gaan zitten, vooral na een avondje kroeg. Gek he? Volgens mij is 'ie dan boos op me dat 'ie buiten heeft moeten wachten terwijl het vrouwtje lekker binnen zat... Party!!

Maar effe back-topic: ik mag toch hopelijk aannemen dat iemand die een jong paard koopt, rekening heeft gehouden met het (toch wat grotere) risico dat de voetjes eens lekker van de vloer gaan? Zo niet, dan vind ik dat Koe

_________________
Doe maar gewoon, ik doe al gek genoeg...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sonja op 2001-10-10 09:29 ]</font>