wie heeft tips voor parkeren in Amsterdam?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 12:48

Uit ervaring weet ik dat het verkeer rondom en in Amsterdam in het weekend be-re-druk is i.v.m. vooral winkelend publiek dat de stad in en uit wil. En natuurlijk weer net op de tijden dat wij ook de stad in en uit willen op weg naar en van Artis.

Een collega van mij verklaarde mij net bijna voor gek (tja, op zich heeft-ie gelijk Haha! ) toen ik zei dat we met de auto naar Artis gingen. Volgens hem konden we de auto beter bij de Arena parkeren (net zo duur als in de stad, maar meer kans op een plek) en verder gaan met shuttlebus, metro of tram.

Iemand ervaring hiermee? Of 'valt het allemaal wel mee'? Als het op zaterdagmiddag qua drukte net zo erg is als op vrijdagavond (dan ga ik nog wel eens die kant op), dan pleit ik idd voor parkeren buiten het centrum. Ik zou het namelijk jammer vinden als mensen helemaal vast raken in het verkeer (of verdwalen) in Amsterdam en daardoor een uur later dan afgesproken in Artis zijn.

BTW: Utrecht is op zaterdag al een ramp qua verkeer, en van Amsterdam verwacht ik gewoon niet iets beters...

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Tijd krijg je van niemand. Tijd moet je nemen.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-09 13:50 ]</font>


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:10

met de trein naar het centraal,en dan tram lijn 7 of 9,paar haltes en je staat voor Artis,

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:24

Bij Artis kan je toch gewoon parkeren neem ik aan?

Ik vind Amsterdam dus een drama om in rond te rijden, laat staan om te parkeren. Hmmmm...

Maar het OV vind ik helemaal een drama!

Van de site van Artis:

Eigen vervoer

Direct naast de tuin is een parkeerterrein voor de Artisbezoekers. Helaas is op zon-, feest- en vakantiedagen het aantal parkeerplaatsen niet altijd toereikend. Als u de keuze heeft, adviseren wij u om per openbaar vervoer te komen. Op de speciale werkzaamhedeninformatiepagina van de gemeente Amsterdam vindt u informatie over werkzaamheden aan de weg, nu en in de toekomst, met daarin de omleidingsroutes voor het Openbaar Vervoer, fietsers, auto's en voetgangers.



_________________
Life is too short to regret
all the things you haven't done or said *Judith*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-10-09 14:28 ]</font>

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:10

Hoi,

Als ik vrienden buiten amsterdam op bezoek krijg door af te spreken in hartje amsterdam dan laat ik ze altijd bij Amsterdam-Sloterdijk parkeren. Dit was tot kort gratis maar daar vragen ze nu iets van fl. 2,75 p/u voor (weet niet of dit in het weekend ook geldt). Er is altijd plek en de trein/metro/tram stopt voor de deur. Ik laat ze dan altijd een halte met de trein naar CS toe gaan en dan eventueel de tram. Misschien is dit handig voor je......

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:24

veel te ingewikkeld voor mij!! Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:33

Ik ga op hoop van zegen met de auto Lachen
we zien wel waar ik 'm kwijt kan anders pleur ik 'm wel ergens neer in de hoop dat ik geen wielklem krijg Schijnheilig

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:49

Hmmm ik had hem vorige keer gewoon in de straat bij Artis neer gekwakt....
Anders kun je denk ik bij Waterlooplein proberen in de ondergrondse parkeergarage?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:52

ik zet hem gewoon op de parkeerplaats bij artis.
betaal je wel voor maar je staat om de hoek daar.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 17:58

Ik denk ook wel eens 'ik zet 'm gewoon daar en daar' maar dan is er 'daar en daar' toevallig nèt geen plekje meer vrij. Vandaar dat ik om die OV-optie vroeg. Betalen maakt niet uit, dat moet je in Utrecht ook bijna overal. Alleen is Utrecht al rampzalig op zaterdag dus dat zal met Amsterdam niet veel anders zijn. Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:59

Als ik meestal naar Rotterdam ga, ga ik met de metro, maar ik weet niet of er van jou huis naar artis ook een metro gaat Verward
Anders kun je met de trein gaan en dan overstappen op een tram, of voor artis een parkeerplaats zoeken, maar het is dan toch beter om met de trein ofzo te gaan, want als je hem voor artis zit, is het meestal, 1 kilometer voor artis
Haha!

Kijk maar wat je de beste manier vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:15

hieronder ergens heb ik nog de routes en de tram neergezet, dat zien jullie niet over het hoofd he?

Het stukje Amsterdam waar je door heen moet valt reuze mee qua drukte, je komt niet in de buurt van de drukke winkelstraten ofzo. Er rijden natuurlijk wel auto's maar het is geen idiote drukte.

Nimber: ergens neerpleuren en hopen dat je geen wielklem krijgt zou ik dus NIET doen, als je m wel krijgt dan verpest dat je dag flink en kost het je ongeveer 150,=. De kans dat je m krijgt is heeeeeel groot.

In tegenspraak met de route op de site van artis raad ik je aan om na de piet hein tunnel links te gaan bij de stoplichten, die weg uitrijden, einde rechts, rechtdoor en op de kruising ook rechtdoor. Dan zit je langs het water en krijg je links het tropenmuseum (rechts ad overkant woon ik dus) bij de stoplichten daar rechts de brug over, volgende sl rechtdoor, volgende stl rechts en je bent er.

Je kunt ook in Diemen parkeren bij het eindpunt van lijn 9 en dan de tram nemen naar Artis.
Voor Karin, dat is dus vlakbij de ouwe stal van Lab.

BTW, vanaf CS is de 9 de enige tram.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:55

Aangezien ik geboren en getogen in Amsterdam ben, durf ik wel te zeggen dat ik het zal vinden *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 23:11

Bij mij op de gracht is altijd plaats.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:28

Ik probeer mijn auto op het parkeerterrein van Artis kwijt te raken. En anders zoek ik gewoon net zo lang tot ik een ander plekje vind! En ik ga samen met Laura (Jasmijn) dus met z'n 2en moet het wel lukken toch? *LOL*

BTW een goede vriend van mij weet echt alles in Amsterdam en hij is ook koerier dus hij weet altijd wel handige plekjes, dus het gaat vast wel lukken! Lachen

_________________
Life is too short to regret
all the things you haven't done or said *Judith*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-10-10 10:30 ]</font>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:08

Met de auto is altijd goedkoper als met de trein, als je puur naar de brandstof kijkt. Bovendien zal ik hem ook op de parkeerplaats daarzetten want da's daar niet zo duur. Bovendien is artis heel makkelijk te bereiken

gr,
Prima
keb 2 jaar in a'dam gewoont, maar het verkeer daar is helemaal niet erg hoor

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 12:19

Ik woon al 9 jaar in Utrecht en vooral op zaterdag en donderdagavond is het daar een ramp. Ze laten dan niet voor niets pendelbussen rijden van het parkeerterrein bij het stadion naar het centrum. Kan me niet voorstellen dat het in A'dam beter is, de gruwelen van de parkeergarage bij de Bijenkorf zijn tot in Australië en Nieuw-Zeeland bekend (niet overdreven, zelf gehoord!). Maar als Artis een eigen parkeerplaats heeft, dan moeten we maar hopen dat 13 oktober geen favoriete dag is voor het dierenparkbezoekend publiek... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:46

Ik rij 100x liever op zaterdag in Utrecht rond dan ik Amsterdam hoor! Haha!

Maar we spreken redelijk vroeg af in Artis, laten we hopen dat er dan nog niet op z'n drukst is.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 23:28

Probeer gewoon de artis parking, dat moet haast wel lukken.
Nog een tip: de ondergrondse bij de Stopera is favoriet bij winkelend publiek dat al weet dat ze er bij de Bijenkorf toch niet tussen komen.
Andere optie is parkeergarage Markenhoven: als je bij de ingang van artis staat met artis aan je rechterhand, ga je rechtdoor en aan het eind links (de artis parking is rechts btw), aan het eind van die straat T (achtige) splitsing rechts, brug over en voor het stoplicht is links de inrit, rechts heb je politie bureau IJtunnel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers