County Competitor / Kieffer Lech Profi met gel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

County Competitor / Kieffer Lech Profi met gel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 15:19

jaja mn moeder gaat een nieuw zadel kopen Lachen

eindelijk!desire had gewoon drukplekken van het oude zadel(fijn zadel, kieffer wien, alleen paste niet goed en was al jaren niet opgevuld)

ze zit zelf erg onstevig in t zadel, maar ze probeerde de county competitor(schrijf je dat zo?) en zat er heel erg stevig en goed in, vond ze ook een fijn zadel(alleen de prijs was ff slikken Knipoog ) en daarna probeerde ze een kieffer lech profi Excellent, dus met gel waar je zit, want ze rijdt zichzelf vaak door, zelfs met leren rijbroek en vond dat wel heerlijk zitten, allee iets minder steun bij haar benen

maandag worden er een aantal zadels(oa dus deze 2) op desire gepast, maar nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen met deze zadels

ik heb zelf alweer 4 jaar de gewone kieffer lech profi, en ben er heel tevreden mee, maar iemand ervaring met gel bij het zitgedeelte?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:36

Ik heb zelf de county competitor op proef gehad, een super zadel. Je zit heel stevig, echt prima. Alleen inderdaad de prijs is wat minder. Dat was ook de reden dat ik hem niet gekocht heb. Het zadfel was bijna duurder dan m'n paard.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:52

Ik heb een County en ik vind het een heerlijk zacht zadel!
er zijn al meer topics over geweest volgens mij, misschien kun je er wat over vinden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:34

Voordat ik een Euroriding Diamant kocht (2x Knipoog ), heb ik een County Competitor gehad.
Een prima zadel waarvan ik lang plezier gehad heb.
Het zadel heeft een erg smalle zit en het is de vraag of je dat fijn vindt.
Kwalitatief is het een prima zadel

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:39

ik heb dus de kiefer excellent en ik zit zoo lekker in dit
zadel echt geweldig gewoon!!

die gel is gewoon DE uitvinding mijn billen (en die heb ik absoluut) vinden
het dus echt heel prettig!!!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:39

County Competitor vind ik ook een erg fijn zadel, jammergenoeg paste het het niet op Marko.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:53

Ik heb mijn County nu al 10 jaar en hij bevalt nog steeds erg goed.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 01:01

Ik heb ook een County Competitor, hele fijne zadel. Wel is het stevig aan de prijs.

Galactica Wadim X Gemini

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:19

Renske, je hebt op mijn County Competitor 2000 gezeten en volgens mij vond je dat wel een lekker zadel Haha! . Hij is mooi, blijft mooi en heeft een super kwaliteit. Het heeft een fijne, zachte zit (trouwens, mijn Barnsby heeft ook zo'n lekkere zachte zit) en ik ben er helemaal weg van! OK dan!

De prijs is inderdaad pittig, maar: Ut kost 'n paar centen, moar dan hedde ok wà! Clown

Toos paardloos

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 14:59

Ik heb de ervaring dat de pasvorm van Kieffer niet voor iedereen geschikt is. Sommige mensen passen er als het ware niet 'in' en rijden zich er op door. Dat geldt voor die persoon dan meestal voor alle Kieffer zadels.
Maar zeg er ook meteen bij dat ik geen ervaring heb met gelzittingen (alleen van horen zeggen dat het het lekker zat).
Met de county heb ik, net als veel mensen hier boven, erg positieve ervaringen!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:17

Ik krijg vd county juist erge rugpijn. heel raar want dat krijg ik zelden, heb op vele verschillende zadels gezeten (jaren lang op manege gereden nooit last van gehad, toen ook met het rijden van verschillende paarden van vrienden als zij op vakantie waren ook met verschillende zadels) Maar op de county competitor wel Verward, weet ook niet de reden daarvan.
Mijn nieuwe zadel is ook de kieffer lech profi excellent. Zit super! Ik ben geen fan van superzachte zadels, maar ook niet van superharde (zoals de stubben) Maar de kieffer zit net goed! vind ik dan.
Je hebt ook de lusitano, die heeft juist heel veel kniewrongen, ook van gel, maar daar is de prijs dan ook een stukkie hoger. Ik zat te twijfelen tussen de twee, maar aangezien Jan het moet betalen (voorschieten vd verzekering) toch voor de lech gekozen. tot nu toe geen spijt!
Als je het nog niet hebt, kom de mijne maar eens proberen!

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:25

Ik heb ook een county competitor. Is een fijn zadel. Het is voor iones met zijn hoge schoft.

De hond is de betere mens

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:29

Ik heb ook een County en ben er super tevreden mee. Ik zit veel beter sinds ik dit zadel heb en rij ook niet meer door. Ik had een Kieffer vzh waar ik me regelmatig mee heb doorgereden. County zit echt heerlijk zacht en goed steun voor je benen.

De reden dat ik dit zadel heb gekocht is ook dat het goed op mijn paard lag EN dat dat ik er goed in zat. Ik heb verschillende zadels gepast maar mijn arabier heeft een moeilijke pasvorm en de County lag goed gelukkig... maar ja de prijs was even slikken ja.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:36

Hier nog een County-rijder! Het voordeel van dit zadel is dat je een erg opgesloten zit hebt (en dat is, denk ik, voor je moeder erg prettig als ze nog niet zo stevig zit).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 13:56

abby schreef:
Hier nog een County-rijder! Het voordeel van dit zadel is dat je een erg opgesloten zit hebt (en dat is, denk ik, voor je moeder erg prettig als ze nog niet zo stevig zit).



ze wilde idd het liefste de county, omdat ze daar echt 'in' het zadel zat, heel stevig
maar het paste echt niet op haar paard, helaas!

desire is heel breed met weinig schoft
de Lech Profi lag meteen al goed, dus is die het geworden

ik kan inmiddels zeggen dat het nog fijner zit dan mn eigen lech profi, want mijn zadel heeft geen gel, en mn moeders nieuwe zadel wel, zit echt heerlijk! OK dan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:16

Ik heb ook een county competitor, en heb er echt onzettend veel plezier mee!!
Heerlijk zadel vind ik het! Je zit echt zó stevig!!! echt heerlijk! En ik vind hem ook lekker zacht zitten trouwens!

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:09

Heeft de countycompetitor2000 een smalle zit?

Ik pas namelijk niet zo mooi in de ainsley 17,5 maar wil gaan kieken voor een 17,5 county...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Kopmeeuw en 77 bezoekers