Maryland Million (thoroughbred racing)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Maryland Million (thoroughbred racing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 09:12

Hier wat foto's van de Maryland Million in Laurel. Niet alle foto's zijn even goed, omdat het soms moeilijk was met belichting, maar zo is er tenminste iets meer variatie.

Eerst wordt de tatoeage op de lip gecontroleerd
Afbeelding

En dan losstappen ... niet helemaal scherp, maar ik vond het een leuke sfeer foto Lachen
Afbeelding

Vliegensvlug opstijgen, want stilstaan vinden de meeste paarden maar niks Tong uitsteken
Afbeelding

Op weg naar de baan
Afbeelding

Ondertussen wordt alles ook van binnen het gebouw bekeken door een groep van voornamelijk oude mannetjes, die tegelijkertijd op races in het hele land wedden
Afbeelding

En weg zijn ze ...
Afbeelding

Eerst als een grote groep
Afbeelding

De winnaar
Afbeelding

Poseren in de winnaar's cirkel ... lekker onder de modder Tong uitsteken
Afbeelding

Prachtig paard Kwijl
Afbeelding

En lekker wassen voordat ze weer naar huis gaan
Afbeelding

Hopelijk kan ik over een paar maanden ook wat foto's van achter de schermen plaatsen, want dan ga ik op een tour van het hele complex ... weet alleen nog niet of ik foto's mag maken.

Kerstmuts


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:15

Leuk Ik ben in februari een paar keer naar Chepstow in Wales geweest, erg leuk om te zien. Netjes enzo Krijg alweer helemaal kriebels als ik dit zie.... Tong uitsteken

Alleen flat trouwens of ook hurdle?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 09:20

wkoekoek schreef:
Alleen flat trouwens of ook hurdle?


Alleen flat ... aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant worden met hurdles worden nog al wat smakken gemaakt en dat zie ik liever niet.

Het wedden hier is overigens minder leuk dan in Engeland, want je hebt hier geen bookies Verdrietig

Kerstmuts

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:21

Flauw is dat, ja Haha! net als Nederland zeg maar. Vond het idd geweldig, allemaal op een rij, laptop en een lading snoeren en roepen maar Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:23

Ik ben gek op volbloeds... Kwijl

Helaas heb ik nog nooit een ren van dichtbij gezien, wel draverijen maar dat is toch heel anders. Ik had er in Australiƫ naartoe gewild, maar het is er niet van gekomen. Misschien een keer in Engeland, die sfeer eromheen lijkt me ook erg apart.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 09:34

wkoekoek schreef:
Flauw is dat, ja Haha! net als Nederland zeg maar. Vond het idd geweldig, allemaal op een rij, laptop en een lading snoeren en roepen maar Haha!


Ja, dat mis ik toch echt! De enige manier waarop je hier nog een beetje leuk kan winnen in een race met een grote favoriet is dmv exacta's en trifecta's en dat is toch een stuk moeilijker ... al is het wel een geweldig gevoel als je dan wint. Haha!

Weet je misschien waarvoor die kettingen zijn die ze in de mond, zeg maar tussen de lip en de tanden in. Is dat om meer controle over het paard te hebben ofzo?

Karin, ik kan races in Engeland heel erg aanraden, zeker wanneer er een beetje grote stakes gereden wordt die dag. Maar als je van volbloeden houdt, dan zal je het vast wel naar je zin hebben. Lachen

Kerstmuts

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:39

Mooie foto's!! Vooral die een na laatste vind ik super.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:40

Guinevere schreef:
Weet je misschien waarvoor die kettingen zijn die ze in de mond, zeg maar tussen de lip en de tanden in. Is dat om meer controle over het paard te hebben ofzo?


Gewoon bij het bit in zeg maar? Die zijn inderdaad voor de controle. Als een gewoon bit niet helpt, hangen ze er een ketting bij in. Er wordt namelijk geen gebruik gemaakt van bitten als pelhams of pessoa's, voornamelijk watertrensen en kneveltrenzen.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:55

wat gaaf Haha!
lijkt me echt super leuk om te zien Haha!


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 10:10

Ik zou het niet echt bij het bit noemen, maar ik heb er helemaal geen verstand van ...

De ketting zit niet tussen de tanden, maar in de plooi van de bovenlip .. dus boven de boventanden. Het is beter te zien op deze foto (het gaat om de witte ketting):

Afbeelding

Kerstmuts

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:14

Op deze foto wordt hij alleen gebruikt bij het vasthouden, ik denk niet dat hij bij het racen zelf gebruikt wordt. Zie het als een hengstenbit, of een ketting onder de kin door. Het is puur om een heet paard in bedwang te houden als je ernaast staat Lachen Volbloedjes willen nog wel eens heet zijn en dit is een alternatief voor een hengstenbit, die blijft in de race namelijk wel hangen.

SaisjeKiekieJarig
Berichten: 841
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:27

dat gaat nog sneller dan op het strand Haha!

Haha!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:26

Krijgen ze bij elke wedstrijd een tatoeage op hun lip, dan zit die hele lip toch vol Verward het zijn wel mooie foto's geworden

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:52

Nee, die tatoeage hebben ze al. Zie het als controle van het chipnummer op wedstrijden zoals die in NL worden gehouden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:38

Gave foto's! Mooi paard trouwens, op de 4e foto!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers