Voor het eerst gegaloppeerd in 3 jaar!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Voor het eerst gegaloppeerd in 3 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 06:23

Afgelopen donderdag had ik mijn tweede rijles na drie jaar niet gereden te hebben en het was geweldig!

Ik zou nu eigenlijk op een ander paard rijden, omdat Zippo (het andere paard) het beste Engels geschoolde paard is dat ze hebben, maar hij kan enkele maanden niet bereden worden, omdat hij de ziekte van lyme heeft opgelopen Verdrietig Jammer, maar aan de andere kant was het erg fijn om weer op mijn maatje Sonny te rijden.

Sonny stond al snel weer te pitten tijdens het groomen, maar het is me gelukt om hem in iets minder dan een uur helemaal rij-klaar te hebben. Het rondleiden ging best goed ... totdat ik zelf het gevoel kreeg dat het goed ging en hij prompt bleef staan terwijl ik doorliep. Tong uitsteken

Het opstijgen ging al iets soepeler dan vorige keer, maar de eerste minuut kon ik hem met geen mogelijkheid naar de hoefslag krijgen ... gelukkig besloot Sonny al snel om toch maar rustig over de hoefslag te kuieren. Helaas voor hem vond ik het zo rustig, dat ik besloot om het zweepje waarmee ik deze keer "bewapend" was maar eens te gebruiken ~~}> Ik raakte hem nauwelijks aan, maar Sonny was diep onder de indruk ... al was ik waarschijnlijk verbaasder over hoe snel hij ineens kon.

Na een tijdje vroeg mijn instructrice of ik wilde draven ... nou, dat hoefde ze natuurlijk geen twee keer te zeggen! Haha! Het voelde eerst heel vreemd, maar wat bleek nou: meneer, had mijn hulpen opgevat als instructies voor een jog! Gelukkig was het niet moeilijk om hem in een normale draf te krijgen en het lichtrijden was ik nog niet geheel verleerd. Ik voelde het wel al snel in mijn rug en het verschil bij het van hand veranderen was erg duidelijk, terwijl ik me daar niks kan over herinneren. Verward

Ik dacht eigenlijk dat dat het wel zou zijn, maar ineens vroeg mijn instructrice hoe dapper ik me voelde. Dus ik zei maar snel dat ik me dapper genoeg voelde, want ik wist natuurlijk best waar ze op hintte ... Het viel eerst nog best tegen, want wat bleek, ik was weer eens aan het western rijden ... een lope deze keer. Maar met een beetje uitleg kon ik aan Sonny duidelijk maken wat ik van hem wilde en hebben we dus echt gegaloppeerd! Ik kon mezelf wel een beetje heen en weer voelen schuiven, maar ik ben er in ieder geval niet van afgevallen ofzo.

Na de les stonden Sonny en ik allebei flink te puffen (en ik te hijgen Tong uitsteken), maar voordat ik kon uitrusten moest mijn maatje natuurlijk eerst verzorgd worden. Ik moet eerlijk zeggen dat het me zwaar viel, want ik was zo overhit/uitgedroogd dat ik bijna van mijn stokje ging, maar dat is gelukkig niet gebeurd ... volgende keer dus maar een grote fles water mee.

Maar ik heb genoten ... en kan nu alleen maar hopen dat ik donderdag geen spierpijn meer heb, want mijn liezen zijn nog steeds erg pijnlijk! Clown

De foto's staan op: [HAW]Mijn "Tweede" Rijles

Kerstmuts


Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:35

Goed zeg!
Sonny klinkt (en ziet eruit) als een heel leuk paardje!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:58

leuk joh! voelt zeker kei goed Haha!
jah inderdaad, ik kan me nog vaag herinneren dat ik na mijn eerste paar rijlessen een paar dagen lang vreselijke spierpijn heb gehad. Maar gelukkig nu nergens meer last van Haha! haha

ga je nou richting de dressuur richting dan?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 08:09

Ja, Sonny is echt een geweldig paard, zeker om op te beginnen.

Suleika schreef:
voelt zeker kei goed Haha!


Nou mijn spieren niet Knipoog ... maar weer rijden is echt geweldig!

Ik wil inderdaad weer dressuur gaan rijden en het is misschien zelfs mogelijk om het bij deze manege te doen. Ze zijn bezig één van hun jonge paarden de beginselen van de dressuur aan te leren en als ik dat wil mag ik hem uiteindelijk gebruiken voor dressuurlessen van iemand uit de buurt. Ik weet nog niet of dat erg practisch is, maar het is fijn dat de mogelijkheid er is, want ik vind dit tot zo ver een erg fijne manege. Lachen

Kerstmuts

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:09

cool is dat he galopperen is altyd kei gaaf voor al op het strand wel knap zeg!!!!!!! :0

<3

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:21

knap dat weer aan het rijden bent na een zwaar ongeluk!
goed dat het zo goed weer gaat met rijden!wel volhouden he!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 09:26

Dank je! Niks niet knap ... het paardenvirus begon gewoon weer te kriebelen en ja, dan is er maar één ding dat je kunt doen en dat is rijden. Haha! Volhouden gaat me wel lukken hoor ... ik geniet enorm en ach, ik kan wel mijn hele leven voorzichtig doen, maar dan is het ook gelijk veel minder leuk. Lachen

Kerstmuts

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:59

Dat voelt goed he!!!!
Ik heb begin dit jaar voor het eerst gegaloppeerd in mijn hele paardrijcariere Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:19

Guinevere schreef:
Is niet knap ... het paardenvirus begon gewoon weer te kriebelen en ja, dan is er maar één ding dat je kunt doen en dat is rijden.

Ik weet daar alles van. Heb na de dood van mijn paardje 3.5 jaar niet gereden, maar toen kwamen de kriebels weer. Ik rij nu ong een jaar weer! En ik ben sinds deze zomer bijrijdster geworden ( )

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:38

Leuk!
Fijn dat het weer bevalt.
Ik hoop dat je er nog LANG plezier aan zult beleven!


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:42

wat een leuk paardje zeg...
als je spierpijn hebt helpt het om de volgende dag weer precies hetzelfde te doen Haha! Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dido2316, ejkge, Jet, Kimmej, Kopmeeuw, pillow, Selima, senna21 en 19 bezoekers