Hoe vertel je iemand dat hij/zij stinkt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Hoe vertel je iemand dat hij/zij stinkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 10:30

Bij het groepje op school waar ik bij hoor staat meestal ook een meisje, Yvonne, dat nooit zo veel zegt. Als ze wat zegt is ze best aardig, maar over het algemeen is ze heel stil, staat ze alleen maar, niemand kent haar echt. Geen probleem, als je wil praten dan praat je, zo niet dan praat je niet. Maar wat dus wel een probleem is, is dat ze echt ontzettend naar zweet stinkt. Volgens mij heeft niemand dat ooit tegen haar gezegd, ik wil het best zeggen maar hoe zeg je dat zonder dat je iemand kwetst? Zeker omdat ik haar niet zo goed ken is het lastig, als een goede vriendin van mij zou stinken zou ik wel weten hoe ik het aan moest pakken omdat ik weet hoe ze zou reageren. Als ik zou stinken, zou ik het ook graag willen weten, maar ik weet dus niet hoe ik het moet brengen. Iemand tips?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:34

Vragen of ze soms veel zweet en daar moeite mee heeft dat gedurende de dag te onderdrukken met een deodorant. En eerlijk zeggen dat je het ruikt.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:35

Ik heb het 1x meegemaakt. Ik heb het in de subtielst mogelijke woorden uitgelegd dat ze met deodorant veel op zou lossen en heb een aantal merken genoemd die lekker ruiken. die mensen zijn aan die geur gewend en ruiken het zelf niet.

De hond is de betere mens

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:42

Je zal degene er ten alle tijden mee pijn doen. Ik zou me toch echt doodschamen als iemand tegen me zou zeggen dat ik stink.

Neem dat meisje iig even apart als je het zegt, zodat ze zich niet vreselijk voor gek voelt staan.

Ik heb toevallig ook iemand in de klas die vreselijk stinkt, hij ziet er ook echt vies uit. Maar ik moet wel soms rollenspellen met hem doen waarbij ik bijvoorbeel mijn hand op zijn schouder moet leggen. Ik zeg het alleen niet tegen hem, hij is vroeger al zo gepest...

28-09-2007
Nothing compares too you...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:45

Toch komt het per brief vaak vriendelijker en rustig over. EN je kunt het ook zo brengen: "ik steek misschien mijn nek uit dat ik het je vertel, maar je draagt een transpiratie lucht bij je, die sommige mensen in je directe omgeving afstoot. Ik zou je kunnen sparen door niets te vertellen, maar anderzijds help ik je ermee om je een tip te geven. DAn is het immers opgelost en dan zullen de mensen niet meer over je klagen. Neem me dus niet kwalijk dat ik je dit vertel, ik doe dit met de beste bedoelingen"

Ik weet wel dat dat meisje dat toen waardeerde dat ik dat zo deed. Ze zei dat er inderdaad wel eens mensen klaagde over zweetlucht maar ze had zich nooit gerealiseerd dat zij dat was. Ze kocht deo en het was opgelost.

De hond is de betere mens

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:49

Per brief? Hoe zie jij dat voor je dan? Hey knul, alstjeblieft, een briefje van mij. Dat lijkt me nog banketstaaf dan het persoonlijk zeggen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:50

Nee, ben ik het niet mee eens. In ieder geval kan niemand het horen als je het zegt tegen haar. Want dat komt nog veel l*lliger over. Dan staat ze echt voor schut. Ik heb het toen per briefje gedaan. Ze kunnen je dan niet in rede vallen als ze zich direct aangevallen voelen en als ze het goed lezen zullen ze zich realiseren dat je het echt goed bedoelt. Een briefje kun je rustig bij ze neerleggen, liefst ongemerkt in de klas als ze op haar plaats zit.

De hond is de betere mens

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:53

Hmm ja, maar mijn ervaring is dat de mensen die stinken, mensen zijn die wat minder voor zichzelf opkomen dan jij en ik. In de rede vallen zal het klasgenootje waar ik het over had bijvoorbeeld echt niet doen. Ik kan me precies voorstellen hoe hij zal reageren en dat is niet met tegenspraak.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:59

een jaar of 3 geleden heb ik eens een loge 2 weken in huis gehad.
Deze jongen moest werken op de megavestatie, hij kwam bij ons aan zette zijn tas opde grond en ging zitten..
Ik vroeg hem mee te lopen zodat hij kon zien waar hij zou slapen en waar de douche e.d was..
Hij pakte zijn spullen uit.. 2 broeken 3 onderbroeken, en 2 shirts...
Geen deo, geen douche spullen, geen tandenborstel niks...
Ik vertelde hem dat als er iets gewassen moet worden hij zijn spullen even naast de wasmand moest leggen en dat ik zou zorgen dat t zo snel mogelijk gewassen zou worden.
Dit was niet nodig zei hij..
IK gaf hem voor de volgende morgen alvast een handoek en washand, vertelde hem dat hij kon douchen enzo als hij dat wilde.

Een week ging voorbij maar hij had de handdoek en washand nog niet aangeraakt.
hij liep die week ook al de hele week in t zelfde (kleding).. Bah de lucht was echt ranzig in huis.. ZOOO SMERIG dat kun je je niet voorstellen.
Echt ik hielt t niet meer uit, heb uiteindelijk op alle mogelijke manieren hem onder de douche geprobeerd te krijgen.
Nadat ik na 1.5 week bijna over m'n nek ging (echt waar) van de lucht heb ik hem voor de keus gesteld of NU gaan douchen of naar huis gaan.
Uiteindelijk heeft hij zich wel gedouched.. maar daarna heb ik hem nooit meer gezien of gehoord.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 11:00

Oke, iedereen vast bedankt voor de tips! Zal na de vakantie mijn moed bij elkaar rapen en het vertellen/in een brief zetten!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:03

Angelique, dat is je eigen huis, dan vind ik het weer een heel ander verhaal. In een openbaar gebouw is iedereen welkom, ongeacht de geur...

28-09-2007
Nothing compares too you...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:21

flair schreef:
Hmm ja, maar mijn ervaring is dat de mensen die stinken, mensen zijn die wat minder voor zichzelf opkomen dan jij en ik.

Nou, dat was in dat geval niet hoor. Ze kon zich op een normale manier profileren binnen een groep, was niet stil maar juist heel spontaan.

De hond is de betere mens

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:47

Ik zeg het gewoon meestal.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:49

Dit is altijd een moeilijk onderwerp omdat je iemand persoonlijk aanspreekt.
Je moet eens opletten of ze syntetische stoffen draagt ipv katoen.
Als je syntetische t-shirt of truitjes draag en je kan daar niet tegen kan je dus gaan stinken.

Ik zal eerlijk zijn..... ikzelf transpireer verschrikkelijk veel en hou daar bij de aankoop van kleding dus altijd rekening mee.....altijd katoen...ook vwb de kleuren van shirts.

Ik heb het ook een keer gehad en wist ook niet hoe ik er over moest beginnen.... ik heb het toen gewoon gedaan.
Ik heb diegene apart genomen (dus niet ten overstaan van iedereen) en verteld dat ik niet onaardig wil zijn maar dat ik af en toe merkte dat diegene soms naar transpiratie rook.
Zelf eerlijk verteld dat ik ook dit probleem had en hoe ik het had opgelost.
Er is een goede deo dat heet deoleen die is reukloos en in de zomer gebruik ik Syneo 5..... ik ben dan ook in de zomer gewoon droog...

Dus ik zou haar gewoon aanspreken en het er op een normale manier over hebben.

Succes.... OK dan!

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:52

Geef haar deo kado! Wanneer is ze jarig? Dan geef je haar zo'n pakket. En dan als ze het niet opdoet: goh doe je die deo van mij weleens op? Uhm nee, nou dat moet je dan maar eens doen. Ruikt lekker hoor!
Beetje subtiel brengen.
Succes Knipoog

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 20:27

Symmetje schreef:
Geef haar deo kado! Wanneer is ze jarig? Dan geef je haar zo'n pakket. En dan als ze het niet opdoet: goh doe je die deo van mij weleens op? Uhm nee, nou dat moet je dan maar eens doen. Ruikt lekker hoor!
Beetje subtiel brengen.
Succes Knipoog


Wel een goed idee, jammer dat ze al jarig is geweest! Scheve mond Verder goede tips, thnx!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:33

Als ik vind dat iemand naar zweet ruikt zeg ik dat hij/ zij wel wat deo kan gebruiken, dan kunnen ze die van mij wel een keer lenen (jongens doen dat natuurlijk niet)
Ik heb de mijne altijd bij.
en als iemand uit zijn of haar mond stinkt zeg ik dat ze wel een kauwgom kan gebruiken en als hij of zij langs mij zit geef ik er ook meteen een. Ik vind dat zooooranzig als iemand uit zijn mond stinkt..

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:51

Dit is idd altijd moelijk te brengen. Een jongen op dansles stonk eens uit zijn mond en na overleg met vriendinnen besloten we heel subtiel kauwom te pakken en aan hem te vragen of hij ook wilde. Maar hij zei nee! En toen hebben we het maar zo gelaten. Normaal stinkt hij niet uit zn mond dus zo'n probleem was het nu ook weer niet. Misschien is het een goed idee om na gym te vragen of iemand je deo wil lenen? Bij ons leent iedereen nl. altijd van iedereen. En als zij niks zegt (en geen deo heeft) kan je zeggen: "Ben jij je deo vergeten? Alsjeblieft, gebruik deze maar, die moet toch op, want er is een hele lekkere nieuwe," ofzo. Misschien begrijpt ze de hint (igg stinkt ze één dag niet Haha! )


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:42

ik zou ook net zoals Desiree zegt, een briefje geven.
Als iemand je direct face to face aanspreekt, dan geneert die persoon zich. Als je een een briefje geeft, met daarop dat je het beste met zo iemand voor hebt, dan komt dat heel anders over. Niet zo na de gym: "iemand deo?"want iedereen weet waarschijnlijk waar je op doelt, behalve de persoon waar je het eigenlijk over hebt. Zo lok je opmerking en gegniffel uit. niet doen....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:47

Ik zou gewoon het gesprek zo sturen dat je het opeens over deo hebt Haha!
Dus spontaan voor haar neus vertellen dat je zelf altijd zo naar zweet stonk maar dat je nu eindelijk een deo hebt die wél werkt. En dan demonstratief beginnen te spuiten. Grote kans dat ze zelf opeens ook zegt dat ze een probleem heeft met zweet ofzo. En dan vraag je of ze je deo wilt lenen.
Of je vraagt aan haar "Stink ik naar zweet?" en dan ruikt ze dus even aan je. Misschien vraagt ze het daarna wel aan jou.

Je moet het zo verzinnen dat je het opeens over zweet hebt en jij eigenlijk al hebt toegegeven dat je zelf ook naar zweet stinkt als je geen deo op doet Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:23

Esme_27 schreef:
Of je vraagt aan haar "Stink ik naar zweet?" en dan ruikt ze dus even aan je. Misschien vraagt ze het daarna wel aan jou.



Whahahahahahaha..... Dit meen je niet !

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:09

Misschien de rollen omdraaien door het gesprek te starten met iets als: "ik ben mijn deo vergeten, kan ik van jou misschien ff lenen?"

Zoiets misschien?
Moeilijk hoor...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:55

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het niet ruikt als je zo naar zweet stinkt. Dat moet toch wel? Ik weet niet of ik het zou durven zeggen, hangt er ook van af wie het is. Tegen een goede vriend(in) zeggen dat hij/zij stinkt vind ik toch makkelijker dan bijv. tegen een leraar.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 09:56

Jura schreef:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het niet ruikt als je zo naar zweet stinkt. Dat moet toch wel? Ik weet niet of ik het zou durven zeggen, hangt er ook van af wie het is. Tegen een goede vriend(in) zeggen dat hij/zij stinkt vind ik toch makkelijker dan bijv. tegen een leraar.


Vind het ook vreemd, ik ben zelf ook wel eens bang dat andere mensen me ruiken als ik mezelf al ruik, maar bij haar is dat blijkbaar niet zo ofzo... Verward En het is volgens mij nogal een gevoelig meisje, maar je kan dr toch ook niet zo laten rondlopen lijkt mij...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:56

Meen ik wel hoor Sando, ik vraag dat echt weleens aan mijn vriendinnen. Vind het niet raar hoor..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Amarins2, carin0903, DeTjoeter, Froukje, judith_irene, Kmbrly, Lizzy__87, MerleSimone, Momo94, rien10, Sky_As, Stal_Fiore, StonedRomy, supervon78 en 59 bezoekers