comfort terreinwagens

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

comfort terreinwagens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 21:01

Na enig research heb ik begrepen dat terreinwagens en comfort niet echt samengaan. Volgens mij zitten daar echter wel gradaties in... Zo is een Landcruiser niet echt comfortabel, maar een Pajero valt reuze mee.

Omdat wij een terreinwagen (diesel, grijs kenteken) aan willen schaffen, ben ik benieuwd naar rij-ervaringen met deze autos.
Het gaat dan om een Nissan Patrol, een Mitsubishi Pajero of een Toyota Landcruiser, allen met een bouwjaar van rond de 1993. Dus geen hypermoderne (dure) bakken...
(en neeee t wordt geen landrover.. Knipoog )

Verder zijn alle tips over het aanschaffen van een 2e hands 4x4 diesel welkom! Met echte kenners babbel ik graag even via pb !!

Alvast bedankt!


dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:18

Mitsubisshi Pajero en Toyate landcruiser hebben we allebei gehad. Land cruiser hebben we nou. Ik vind terreinwagens juist comfortabel! Ik word minder misselijk en zit gewoon beter in zo'n soort bak. Ik vind ze beide oncomfortabel maar de Landcruiser net wat fijner.
De fijnste 4x4 die we ooit hebben gehad vind ik de Jeep Cherokee

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:37

Wij zijn sinds kort trotse bezitters van een Nissan King Cap TDI uit 1999. Hij rijdt als een personen auto, kan 2300 kg trekken en op de bak kan hij 1000 kg dragen. Hij rijdt zonder kap 1:10 en ik denk met kap 1:13/14. Wegenbelasting 66 euro per 3 maanden. Op marktplaats staan een aantal King Caps. Ze zijn veel goedkoper dan de Pajero en de Patrols.



Afbeelding

Afbeelding

Wat een beest he!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:43

Ik heb een Nissan Patrol 2.8 TD en ik vind het een geweldige auto, maar niet voor lange stukken op de rijksweg.
Ik rijd maximaal 140 km en bij die snelheid maakt hij al een klereherrie. Daar heb ik wel een oplossing voor: ik zet de radio gewoon wat harder Knipoog

Verder is het een perfecte trekauto. Je hebt niet eens door dat er een trailer achter je hangt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:09

Zo'n Pickup zoals hierboven rijdt lang niet zo comfortabel als een Pajero, wat mij betreft veruit de meest comfortabele van de drie die jij hier noemt! Party!!
Mijn vader heeft er eentje, het is echt een beest, hij heeft de grote vrachtwagen met kraan van de zaak wel eens uit de blub getrokken, maar verder is het wel super luxe rijden!

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 06:35

@PhiaBink: die King Cap is inderdaad stoer! Maar wij willen geen auto met een open bak. Buiten dat het paard er af en toe achter moet, moeten er ook muziekinstrumenten in vervoerd worden, dus vandaar dat het een dichte laadruimte moet zijn. En die pick-ups met een opzetbak vind ik niet zo...

Sjuimpje, mijn voorkeur gaat ook uit naar een Pajero, maar die zijn niet zo makkelijk te vinden. Patrols daarintegen staan er genoeg van te koop, maar die auto's ken ik helemaal niet, vandaar mijn vraag. En Landcruisers schijnen weer het degelijkst te zijn? Maar goed, die zijn 2e hands ook niet echt veel te vinden en als ze er al zijn, zijn ze vrij prijzig.

Kortom, het gaat nu tussen de Patrol en de Pajero, met een lichte voorkeur voor de Pajero Lachen

Iemand nog tips waar op te letten bij de aanschaf van zo'n auto, 2e hands?? Qua km zit je al snel rond de 200.000 gereden km's, daar schrok ik wel van, maar diesels schijnen bij 150.000 pas een beetje lekker te gaan. Is dat zo? Verder heb ik de term 'distributieriem' regelmatig voorbij zien komen, daar zal dus wel wat mee zijn..

Iig , voor een a-technisch blondje is dit nog niet zo eenvoudig...

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:27

Volgens mij staat juist de Patrol het best bekend als trekauto van de auto's die jij hierboven noemt.

Sjuimpje: waarschijnlijk heeft jouw vader een redelijk nieuwe Pajero want de nieuwe Patrols zijn ook hartstikke luxe.
Het ging Cer juist om modellen van rond 1993.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:31

Wij hebben thuis ook een 4 x 4 maar geen van de merken die jullie opnoemen. Die van ons is een Opel Frontera 2300 TDI. Rijdt lekker, zit comfortabel in mijn ogen en je voelt niet dat je een aanhangwagen voor 2 paarden eraan hebt hangen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:36

Mijn vader rijdt nu denk ik 10 jaar in Pajero's...
Ik heb in verschillende uitvoeringen van de Patrol gezeten en die vond ik dan voor het dagelijks leven veel stugger, de luxe foefjes in het interieur heeft hij net zoals de Pajero, daar doet hij niet voor onder. Maar ik vind het in rijgedrag meer een werkpaard dan een luxe paard, terwijl ze beide ongeveer even krachtig zijn.
(Ik moet wel zeggen dat wij een zwak voor Mitsubishis hebben Tong uitsteken )

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:17

Als je al zegt dat er soms muziekinstrumenten mee vervoerd worden...kun je dan niet beter een busje nemen op grijs kenteken?

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 13:52

Een 4x4 is een stuk stoerder dan een busje. Tenminste, dat vinden wij! Ook zou het handig zijn als de auto zich goed zou kunnen redden op slechter terrein. Dan heb je aan een busje niet zoveel!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:54

Ligt eraan wat voor busje je neemt Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Anoukjuuuhh, Arjette15, CarpeDiem_, Colien, ComscoreBot, Dees, Eva1975, Evilou, Happy_Hippie, Jacquelinee_, Jade91, joyce83, Lalidan, Larissa123, limagirl, maaikemuis, Mutti, MyWishMax, nick_en_ik, rien10, scappa, U2andI, Unit, Valerie93, valonka, waikiki_6, Wopkebrok en 47 bezoekers