*** schimmelwratjes op zijn neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 09:39

Voor Offereins:

Daar heeft hij al een tijdje last van hij zijn echt van die kleine wratjes. Ik behandel het met Imavarol en het wordt niet minder Verward . Doe het op een watje en dan op zijn neus smeren.

Hij heeft dit nooit eerder gehad ik vraag me af of dit van het land komt.

Wat kan ik er verder aan doen Verward .


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:06

Hoi!

Mijn Paint-merrie van twee en half jaar heeft sinds deze zomer ook wratjes op haar neus. Ze heeft aldoor op het land gestaan, maar ik vraag me af of dat er wat mee te maken heeft. Verward
Is het niets iets dat vaker bij paarden van deze leeftijd voorkomt?

Moet ik er iets aan doen of gewoon laten gaan? Verward

Groetjes,
Saskia & Bo

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:26

Toen ik van mijn IJsland-reis terugkwam had mijn ruin het ook... heel merkwaardig. Hij heeft het nog. Is het niet een of andere bacterie die het veroorzaakt die in de grond/modder zit? Dat denk ik nl. Zijn weidegenoot heeft het trouwens niet.
Ik smeer het in met Acederm zalf, volgens mij helpt het niet.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 11:50

Tot nu toe heeft nog niets geholpen Verward .

Het staat ook zo vies Misselijk .

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 12:51

Die van Bo ligt er helemaal bovenop. Hij zit maar aan een klein puntje vast. Iemand zei dat ik het van haar neus af moest trekken, maar dat lijkt me nou ook niet zo gezond. Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:23

hoi,

mijn pony heeft als jaarling ook wraten op de neus gehad en de rest van de kudde ook (het is dus besmettelijk) Ik heb et gewoon behandeld met formule W voor mensen en daar is het van over gegaan . Let wel op dat de wraten niet te groot worden anders heb je de kans dat ze operatief verweiderd moeten worden.

groetjes debora Koe Koe

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:42

Hoi!

De grootste van Bo haar wratjes is er spontaan vanzelf afgevallen!
Dus ik wacht nog wel even af voordat ik met smeerseltjes aan de gang ga.
Party!! Party!! Party!!

Groetjes,
Saskia & Bo

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 23:35

Vooral jonge paarden hebben last van wratten, maar ook oudere paarden kunnen last van wratten krijgen. En net als bij mensen is het niet altijd te zeggen waar ze vandaan komen. Meestal vallen ze er vanzelf na een tijdje vanaf. Je kunt er beter niets aan doen. Je moet er alleen wat aan doen als ze vaak open gaan, omdat ze bijvoorbeeld op een plek zitten waar het hoofdstel zit of zo of op een hele lastige andere plaats. Als ze vaak open gaan, dan kunnen ze zich gemakkelijk verspreiden en dat is wel lastig.

En Imaverol helpt niet tegen wratten, dit is een middel tegen schimmel. Daar helpt het dan ook goed tegen. Wratten zijn geen schimmel, vandaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nefertete op 2001-09-24 23:37 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 01:45

De wratten die jonge paarden vaak op hun neus krijgen komt door een virus en gaan vanzelf weer weg. Mijn paard heeft dat gehad en had een paar maanden geleden ook weer een wratje. Dit wratje was smal en hoog, volgens de veearts een onschuldige huidwoekering (geen idee waardoor). Volgens hem is pas zorgwekkend als de wratten meer breed en plat zijn, dan is het tijd om ze weg te snijden.
Omdat mijn paard een witte snoet heeft, heb ik ooit weleens gedacht dat hij iets heel engs had en toen was ie gewoon verbrand.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 11:34

Hoi!

Bo had ook aan het eind van de zomer haar neus verbrand. Dat ziet er zeker heel erg uit. Maar gelukkig als de korstjes eraf vallen, zit daaronder weer een mooie rose neus! Party!!

De wratjes zitten ook alleen op haar neus. Ze zal er geen last van hebben als ik haar hoodstel indoe, dus ik laat het maar gaan.

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 16:06

Even voor de info de wratten zijn wit ??

Er zijn er nog een paar bijgekomen Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:29

Meestal vallen die wratjes (jeugdpuistjes) er inderdaad vanzelf af, maar alleen als ze jong zijn. Ik heb geen idee wat het bij Leys is...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 08:39

Joy heeft ook een aantal maanden vieze wratten gehad ( ze was 3)
De dierneart zei inderdaad dat het een virus was en als mijn paard genoeg antistoffen had opgeboued, zouden ze er vanzelf afvallen.Ik kreeg Hydrocortiderm (prisca dat kan je er zowiezo opsmeren) tegen onstekingen als het open springt.
In Juni is ze toen naar de keuring geweest met die voeze wratten, ik heb alles geprobeerd (formule W, lauwlierzalf) en op de keuring vertelde de voorbrenger mij dat BAKKERSGIST ook goed hielp.
Ik heb dit nooit geprobeerd en heb ze lekker laten zitten binnen een aantal weken waren ze allemaal WEG.
Succes allemaal, voor vragen stuur een PB

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:32

Gewone wratten, dus meestal van huidskleur vallen er inderdaad vanzelf af.
Ik had een appaloosa met wratten op z'n neus "jeugdpuisten" zoals de veearts het uitglegde.
Hij was drie en ik hoefde alleen maar geduld te hebben. Nou voor z'n vierde waren ze allemaal weg....Dus ik zou er niets aan doen, het diertje heeft er zelf toch geen last van!

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:48

bij ons hebben de pony's en paarden die buiten staan ook plekjes op de neus (niet echt wratjes, lijkt op zonnebrand).
Ook Honey, die nog nooit ergens last van heeft gehad, en een zwarte neus heeft....
Vraag me ook af wat het is

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 07:48

Mijn veulentjes, 3 van de 5 hebben schirveltjes, op neus, rond ogen en eentje op zijn oren, zijn een soort harde korstjes bovenop de huis, smeer daar altijd uiercreme op om de huid weer soepel en in conditie te krijgen, dat hielp het vorig jaar goed bij een merrie met zonnebrand. Weet ook niet goed wat het nu precies is.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 00:12

Bij zonnebrand helpt aloe vera het beste, dit jaar heb ik niet 1 kortje gehad, joepie!!!! En dat terwijl hij zo'n gevoelige huid heeft.

In het geval van Leys betwijfel ik de jeugdpuistjes, daar is ie iets te oud voor.

Ik neem aan dat Prisca inmiddels weet wat het is of de veearts heeft gesproken.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 10:56

Nope helaas lovely ik weet het nog steeds niet Verward . Het is wel minder geworden de grote viel eraf nadat ik spul voor wratten er op had gedaan. Het is wel wat minder geworden.

Ik heb geen vrij op dit moment en kan ook niet en ik vindt het zonde om voor dit geval de DA te laten komen. Hij heeft er geen last van.

Jammer dat offereins niet meer reageerd ???

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 01:17

Misschien toch nog even de DA bellen voor advies? Het kunnen namelijk wel plekjes zijn waar wat aan gedaan moet worden voor het erger wordt.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 08:12

Als een paard veel stress heeft gehad (misschien wel met rijden) kan hij na een tijdje wratjes op zijn neus krijgen. Deze vallen er na een tijdje vanzelf weer af.
Of hij heeft een schimmelinfectie aan zijn neus.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 09:02

Heel grappig ze zijn WEG Verward .

Na al die reakties hier en ook bij ons op stal had ik zoiets van ik doe er ff niets aan. En nu zijn de weg. Hij staat weer in zijn oude stal en omgeving en is weer flink aan het werk.

Meerdere mensen zeggen toch dat rust en een andere omgeving dit kan veroorzaken en dat het weer weggaat zodra het weer normaal is Party!! .

Ben er wel blij mee. Tong uitsteken

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celiien, Chantalla, Dries1990, Fling, ikkedus, Kabayo, kreekie, Loe_Loe, Niika, paardje2013, snorkel1986, Suusw, Trendiction en 88 bezoekers