Strekken en middendraf.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 23:10

Wat is nou eigenlijk moeilijker??? Mijn merrie gaat ipv middendraf soms in gestrekte draf. We werken er al aan in de lessen. Maar ik vroeg me af wat moeilijker is voor een paard om te doen? Verward


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:35

licht aan het type paard.

Arabieren streken mindersnel dan een doorsnee KWPN-er.
Mijn gelderse strekken en de middendraf doet ze allebij goed.

Ik denk dus dat het ook met type paard te maken heeft.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:45

Euhhm...een arabier strekt minder snel dan een kwpn-er???? Verward Verward

Een arabier is een showpaard dat gebouwd is om te showen, je hoeft maar een hulpje te geven en ze strekken. Okeej misschien ligt het aan mijn arabier. Maar als ik aan het rijden ben, en ik wil een nette middendraf rijden, en ik ben iets te enthousiast met been erbij. Gaat hij al strekken, en dan gooit ie echt zijn benen weg!. Hoezow arabieren kunnen niet strekken Frusty

In princiepe is geen van beide moeilijker, het ligt gewoon aan het paard.

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:45

Ik denk dat Wjerdo bedoelt dat arabieren vaak de neiging hebben iets te gaan 'steken'. Ze gooien dan wel hun onderbenen naar voren, maar worden niet ruimer in de passen(vanuit de schouder).
Bij een arabier die deze gewoonte heeft is het heel moeilijk af te leren, maar gelukkig hebben lang niet alle arabieren dit 'probleem'!
Dat het showpaarden zijn heeft hier niets mee te maken. De bewegingen imponeren evengoed en dan merk je niet dat ze soms geen uitgestrekte draf vanuit de schouder tonen. De verschijning van het paard leidt daar dan gewoon de aandacht van af.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 17:03

Bestaat er ook een gestrekte middendraf?? *LOL*

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:41

Showen is niet hetzelfde als strekken. Met goed uitstrekken, dan wordt de rug bol en de passen ruimer. Veel paardjes die showen gooien het hoofd omhoog, de staart in hun nek en houden juist hun rug vast...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 10:24

yep gromir that's wat ik dacht *LOL* en zeker weet omdat mijn arabiertje dat dus niet doet Boos!

althans, dan moet ik hem zo alert hebben ( en dat moet) maar dan is meneer een beetje onnozel :

Goh moet ik dat kunnen Haha!
Na de proef, dan kan meneer het wel *LOL*

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 00:12

In middendraf blijft het paard "ronder" en dekt minder bodem dan in de uitgestrekte draf.

Overigens dient een uitgestrekte draf nog steeds met enige graad van verzameling (afhankelijk vd africhtingsgraad van het paard) getoond te worden, en heeft helemaal niets te maken met de opgefokt groot door de baan klappen. (Tineke Bartels noemt dat altijd "het rondje voor de fokkers" Haha! ) De meeste paarden zie je op de voorhand vallen en achter wijd worden, omdat ze nog onvoldoende kracht en balans ontwikkeld hebben.

Om een goede uitgestrekte draf te laten zien moet het paard in balans over 4 benen gaan en voldoende kracht ontwikkeld hebben om echt te kunnen stuwen. Dan ben je al een eindje op weg in je africhting. Niet voor niets komt het pas voor het eerst in de proef in de M2.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 05:30

Nou wij trainen nog lang niet op M2 nivo Haha! Maar ze gaat vanuit middendraf soms zo over in een echt nette verzamelde gestrekte draf. Misschien dat ik dan net ietsie te veel been geef ofzo. Verward

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 07:09

Wat zep al zegt Uitstrekken is veel moeilijker om het op de juiste manier te doen.
Middendraf is opzich wel makkelijk dan kan elk paard helemaal in de B die enkele pasjes. Iets tempo opvoeren maar niet harder laten gaan en elk paard maakt wel 3 of 4 passen groter

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 07:48

Citaat:
Op 2001-10-13 06:30, schreef Manda:
Nou wij trainen nog lang niet op M2 nivo Haha! Maar ze gaat vanuit middendraf soms zo over in een echt nette verzamelde gestrekte draf. Misschien dat ik dan net ietsie te veel been geef ofzo. Verward


een verzamelde uitgestrekte draf...?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 07:51

Citaat:
Op 2001-10-10 11:35, schreef wjerdo

Arabieren streken mindersnel dan een doorsnee KWPN-er.



Kom jij maar eens op Mylord zitten Extreme duivel

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 13:14

ja hoor, maar dan wel op de juiste manier.
van achter gesloten en van achter er bij, en dan moet ie van voor gaan verruimen ed.


ik heb ook een arabiertje en mijn instructeur is niet helemaal gek hoor, die zegt dat doorgaands arabiertjes moeite mee hebben omdat ze te snel hoofd omhoog rug weg en niet gesloten.

showen dat kan een opgefokte ezel nog Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 13:19

Een arabier kan wel strekken in de vorm van het voorbeen heel lang en heel stekerig maken maar dat is geen goede rijtechnische strekken. Rijtechnisch strekken is van achteruit over de rug goed verzameld en uit de schouder..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 15:32

dat kan Jellie dus niet, verruimen doet ze ook niet goed.
Vink wle jammer, Mathilda ging altijd heelrijk tuigen, hihi.
Je ziet een fries ook niet zo vaak strekken.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:58

Moon deed hetzelfde als Wjerdo al zegt die kon strekken als de beste teminste koperop,rug eruit en van achter slofte ze wat mee maar van voren stak ze de benen een eind weg maar totaal niets vanuit de schouder.
strekken en showen kon ze als de beste maar vanachter over de rug lukte een middendraf nog geeneens

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Lanoca, LB2003, Tess__ en 13 bezoekers