Probleem SD Kaart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Probleem SD Kaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 10:17

Ik heb een PH (photosmart 620) digitale camera en ik ben daar gister middag een 128 MB kaart voor gaan kopen.

Gelijk daar in mijn camera gedaan om te testen. Hij leek het te doen.

Eenmaal thuis aangekomen wilde ik een foto nemen. Dit ging netjes maar ik kon hem niet terug kijken.
Kreeg deze foutmelding:
Code
Unsupported Image File

Wanneer ik de foto's upload naar de computer geven mijn programma's zo als Fireworks, PSP etc. ook allemaal een foutmelding
Code
Bestand is niet geldig

Ik kan vandaag niet terug gaan met de SK kaart, want het is zondag.
Maar zijn er mensen die dit ook al eens gehad hebben. Zo ja? Moet je de SD misschien configureren of zo?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 12:08

Niemand verstand van camera's en SD geheugens? Tong uitsteken Dát meen je niet...
Mijn camera weigert, en wat ben ik zónder camera... Een hoopje niets Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:57

als je met je andere kaart die meegeleverd is wel goede foto's kan maken ligt het toch echt aan de nieuwe kaart. probeer anders een format te geven op de nieuwe kaart, misschien helpt dat nog. anders teruggaan en je klacht vertellen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 13:07

Er zat geen kaart bij. Die heb ik net gekocht. Gewoon een kaartloze camera Tong uitsteken
Ik zal morgen naar de winkel gaan... vind het wel een wassige zooi.
Mijn pa had hem gister geformateerd maar dat hielp nie

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:44

ik zou gewoon nog een paar keer proberen. Misschien is de foto gewoon niet goed genomen. Ik heb ook wel eens dat als ik een filmpje maak of een foto dat die niet helemaal goed doorkomt...

met mijn hp krijg ik dan zo'n rood scherm met die woorden volgens mij...

Gewoon nog eens proberen, doet hij het dan nog niet even terug gaan naar de winkel...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:42

Kaartloze camera? Vaag, normaal wordt er standaard toch wel een kaartje bijgeleverd of zit er intern geheugen in. Maargoed, de fout ligt imo bij het kaartje. Je hebt hem wel van de lock af?
Ik heb met mijn HP nog nooit problemen gehad in het laatste half jaar dat ik hem heb, en heb er toch al over de 1000 pics mee gemaakt...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 17:19

Sypheron schreef:
Kaartloze camera? Vaag, normaal wordt er standaard toch wel een kaartje bijgeleverd of zit er intern geheugen in. Maargoed, de fout ligt imo bij het kaartje. Je hebt hem wel van de lock af?
Ik heb met mijn HP nog nooit problemen gehad in het laatste half jaar dat ik hem heb, en heb er toch al over de 1000 pics mee gemaakt...

Ja, camera met intern geheugen.
De lock zat er niet op...
Volgens mij zijn we (naja, mijn pa dan Schijnheilig ) er al uit..

We hebben de HP helpdesk geraad pleegt en die melde dat mijn camera te oud was voor die SD (ik heb hem nu 4 maanden)
Je kunt op internet allemaal moeilijk een update op je camera zetten waardoor hij wel zou moeten werken.
Kijken of dat helpt...

Zou anders toch een mooie zijn. SD kaartje is ook nie goedkoop.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:27

Het schijnt vaker te gebeuren met HP camera's en SD kaarten. Dat je camera te oud zou zijn is cr*p Haha!

Ga terug en porbeer een andere te versieren Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 18:46

Romkabouter schreef:
Het schijnt vaker te gebeuren met HP camera's en SD kaarten. Dat je camera te oud zou zijn is cr*p Haha!

Ga terug en porbeer een andere te versieren Lachen

Ja.

Maar: Hij doet het nu Haha!

We hebben nu op een andere camera geformateerd en de firmwear op gezet en dan weer overgezet op mijn eigen camera, een heel gezeik dus voor een paar MB Tong uitsteken Wat een zooi van HP Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:48

hehe, ik heb er ook 1 Haha!

ok, bij mij was het dus goed. Maar ik las allerlei verhalen over het probleem wat jij ook had. Mooi dat het is opgelost Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 00:08

Bij mijn kodak doet ie dat ook wel eens, gewoon een keertje format eroverheen en dan werkt het weer...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 12:30

Dat was nou het probleem Karin.
Mijn camera had geen firmwear voor een 128 MB SD kaart. Heb hem dus op de camera van mijn zusje (kodak) geformateerd en dan weer in mijn eigen camera gestopt en hij doet het Haha!

Wel een heel gedoe. Ze hadden bij HP best wel een handleiding etc. mogen stoppen dat het allemaal zo moeilijk is Knipoog