Mijn verhaal even kwijt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24013
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Mijn verhaal even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 11:20

Het is al bijna november... De eerste november van de maand is de Hedel markt, en dat betekend dat veulen WOdka weg zal gaan...
Hem ga ik erg missen natuurlijk. Ik heb al veel met hem meegemaakt, veel tijd in gestoken om hem in leven te houden, eerste dagen om de twee uur moeten voeren, op de been helpen etc... Daardoor is het een echt schatje geworden. Nergens bang voor, een heel fijn veulen dat soms wel wat brutaal kan zijn. Ik doe best veel met hem, elke dag even knuffelen en wandelen, en het gaat super!
Ik dacht dat het me niet zo erg zou deren als hij weg zou gaan, maar nu het zo dichtbij komt wordt het wel moeilijker, helemaal omdat ik zoveel met hem meegemaakt...

Maar dat zal niet het ergste zijn dat in die maand zal gebeuren... Snel daarna zal ik afscheid moeten nemen van mijn lievie Genderose, mijn maatje, mijn vriendin, mijn lieverd, mijn leven...
Het komt nu wel heel erg dichtbij, en ik voel me nu erg rot...
Ze is echtm ijn alles. Wat zal ik zonder haar moeten? Ik kan me geen leven zonder een paard voorstellen, maar dan zal het dus wel zo zijn...
Ik zal mijn lieverd dan voor altijd moeten missen... Daar blijven doe ik niet, ik wil niet weer ene paard verzorgen dat ik vroeg of laat toch weer moet verliezen. Heb nu 3 jaar achter elkaar 3 paarden verzorgd, dat niet langer dan een jaar mocht duren, en het steeds weer een vreselijke stomp in mijn gezicht was, een gat in mijn leven als zij weg gingen... En nu dus Genderose. Ik wist het al een tijdje, maar nu gaat het zo snel allmeaal komt het zo dichtbij...

Heel mijn leven zal overhoop liggen, ben mijn paardje kwijt, waardoor ik mijn middagen en eigenlijk mijn leven kwijt ben... Elke dag zit ik uren bij de paardjes, wat moet ik dan gaan doen? Wat moet ik doen in de vakanties? Verder zit ik in de 6e moet beslisen wat ik daarna moet doen, weer een verandering die ik erg moeilijk vind, en dan zal ik mijn beste vriendin ook veel minder zien, omdat zij fulltime werkt, en savonds dus bij Otto zit...

Ik zit er echt heel erg mee, voel me echt klote... Wat moet ik nou? Ik weet het niet meer, kan niet zonder Genderose...

Sorry dat het zon' lang verhaal is, maar ik moet het gewoon even kwijt...


MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:31

k ken het verhaal...heb voor ik mijn oude merrietje verzorgde op handelsponys gereden maar iedere x neem je je voor je niet eraan te hechten maar t gebeurd gewoon maar bij mij wast nog zo..van de een op de andere dag waren ze weg!echt een poedersuiker gevoel is dat..ik heb in 2 jaar tijd denk ik 70 ponys of meer gereden voor hun..allemaal weer weg.daarna kreeg ik hun fokmerrie te rijden die ze nooit meer weg zouden doen..maar 7jaar later werd ze nie drachtig en toch weer verkocht binnen 2 weken was ze weg,,heb dr nog steeds heel erg veel verdriet om!k weet hoe je je voelt heel veel sterkte..maar dr valt nix aan te doen als je paarden van iemand anders rijd..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:34

Waarom verkoopt hij Wodje niet via de normale weg, dan levert hij toch veel meer op? Dacht dat hij Wod zou houden, of ik heb tussendoor wat gemist....

Probeer te bedenken dat Gen straks geen pijn meer heeft en dat ze ergens opnieuw gebeoren kan worden om zo weer een gelukkig leven te hebben. En wie weet loop jij Gen als veulie wel tegen het lijf volgend jaar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Tot die tijd, ff schouders eronder, ff lekker uitjanken en denk terug aan de tijd met Gen en Wod en niet te vergeten Wisky. Wie weet welk paard je binennkort op je pad tegenkomt... en tot die tijd, gewoon lekker bokken..... wij slepen je er doorheen.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:37

Wat ontzettend klote voor je! Ik snap dat je vind dat je leven instort, maar echt, het komt wel weer goed. Het kost ff tijd om een nieuw tijdverdrijf te vinden, om te wennen aan alle tijd die je nu over houdt. Geef jezelf de tijd om erover heen te komen, want natuurlijk doet het pijn. Lief voor jezelf zijn, jezelf ff lekker verwennen. En dan verder kijken, wil je echt niet meer in de paarden? Bestaat er niet de mogelijkheid een paard van een vriendin te verzorgen waarvan je (bijna) zeker weet dat ie nooit weg gaat? Of een andere hobby waar je veel tijd in kan stoppen?

Weet niet of je hier wat aan hebt, heel veel sterkte iig!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:55

Is Wodka niet erg klein gebleven als helft van een tweeling? Wat is zijn vader eigenlijk? Ook gelders? misschien kom ik jullie wel tegen, ga ook naar Hedel paardenmarkt.

De hond is de betere mens

Tancreda4

Berichten: 24013
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 12:15

Vippie schreef:
Waarom verkoopt hij Wodje niet via de normale weg, dan levert hij toch veel meer op? Dacht dat hij Wod zou houden, of ik heb tussendoor wat gemist....

Probeer te bedenken dat Gen straks geen pijn meer heeft en dat ze ergens opnieuw gebeoren kan worden om zo weer een gelukkig leven te hebben. En wie weet loop jij Gen als veulie wel tegen het lijf volgend jaar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Tot die tijd, ff schouders eronder, ff lekker uitjanken en denk terug aan de tijd met Gen en Wod en niet te vergeten Wisky. Wie weet welk paard je binennkort op je pad tegenkomt... en tot die tijd, gewoon lekker bokken..... wij slepen je er doorheen.....


Wod gaat weg omdat hij door zijn tweelingverleden waarschijnlijk klein blijft. Als hij groter zou worden, zou hij hem houden zei hij... Ik hoop dat Wod een fijn baasje krijgt want dat verdiend hij, maar ben toch bezorgd over waar hij terecht komt.
Voor Genderose is het waarschijlijk wel het beste ja, maar het is zo moeilijk... Het liefste zouikgewoon egoistisch willen zijn, zodat ik niet zonder haar hoef, maar dat is niet eerlijk tegenover haar... Ze zal het in ieder geval wel fijn krijgen daar boven, bij alle apardjes die ik heb zien komen en gaan, bij Tancreda en natuurlijk bij haar zoon Wiskey... Maar het is zo heel moeilijk...

Ben blij dat ik mijn verhaal kwijt kan en begrepen wordt...

Tancreda4

Berichten: 24013
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 12:16

Desiree schreef:
Is Wodka niet erg klein gebleven als helft van een tweeling? Wat is zijn vader eigenlijk? Ook gelders? misschien kom ik jullie wel tegen, ga ook naar Hedel paardenmarkt.


Zijn pa is ook als het goed is geldrse.
Ik maak me zorgen om hem omdat hij:
a. erg klein blijft
b. een hengstje is
c. geen goedgekeurde vader heeft
d. waarschijnlijk ook geen papieren....

Ik hoop zo dat hij goed terecht komt...
Ik denk niet dat ik mee ga naar de markt, aan de ene kant wil ik wel, maar aan de andere kant ook weer niet....

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:20

Als ik jou was zou k wel meegaan..het doet misschien heel erge pijn maar dan weet je waar ie heen gaat en kun je misschien afspreken dat je m mag op komen zoeken anders is het maar afwachten waar hij heen gaat...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Tancreda4

Berichten: 24013
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 12:25

Maar ikzal geen inspraak hebben op waar hij heen gaat. Staks bevalt het me totaal niet, en moet ik hem toch met veel pijn met een of andere engerd mee zien gaan. Mischien beter als ik het helemaal niet weet...

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:31

ja dat is ook wel weer zo maar dan weet je dat..en kun je dr na een tijdje vrede mee hebben zou ik denken in ieder geval en misschien komt hy wwel bij hele lieve mensen te staan die kei gek op hem zullen zijn dus dat lijkt me ook mooie gedachte als je het weet anders blijf je je toch afvragen weaar ie nu erges is..heb ik in ieder geval met veel veulens gehad...en t bleef in mn hoofd rondspoken...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)


Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:25

Ah jakkes.... Ik vind het zo rot voor je Verdrietig

Heel erg veel sterkte.... Misschien krijgt Wodka wel een ontzettend goed tehuis, je weet het niet....

Het blijt rot... Veel sterkte maar met Genderose en Wodka

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:11

pffff moeilijk hoor... leef erg met je mee als ik dit allemaal lees, meer kan ik niet doen... Ach gut

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tancreda4

Berichten: 24013
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 22:18

Bedankt voor jullie berichtjes Lachen

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:21

onze beuaty gaat weg snik snik maaar dan naar dezuidladermarkt

<3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, Annash, Bretsa, dierenfan, Jadero, JudithO, MDWStables, paardje2013, Pova, robbie88 en 62 bezoekers