We kunnen het wel --> Endurance Katwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

We kunnen het wel --> Endurance Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 18:21

Na de afkeuring in Leersum ("heeft echt veel last van linksachter.. Zeker 2 weken rust geven!! Niet mee stappen, 100% rust!") had ik besloten tot aan Wanroy niks meer te rijden. In Wanroy zou ik een klasse I doen als afsluiter, en dan volgend jaar weer verder in klasse II. Van velen had ik echter al gehoord dat ik de opmerkingen in Leersum niet al te zwaar moest laten wegen, er waren zovelen afgekeurd op bijna niks, met een advies waarvan je het idee had dat ze elk moment neer konden vallen, en Navy bewees dat er ook echt niks aan de hand was. Anderhalve week rust, alleen weidegang, toen rustigaan gaan stappen. Nou ja, Navy had andere ideeën en na 2 weken reden we dus weer ons rondje in de bak.
Na 3 weken begonnen we ook weer in het bos, en algauw gingen we verder met de training. Nergens last van gehad, liep heerlijk soepel..
Dus maandag besloten toch te starten in Katwijk, weliswaar klasse I.. Uiteraard flink zenuwachtig, as usual..

Aangekomen op het terrein (vroeger als verwacht..) heb ik Neef zolang mogelijk op de trailer gehouden om geen kou op de spieren te vatten. Toen flink losgestapt en naar de voorkeuring gegaan. Alles prima, wel te rode ogen, maar die zijn inmiddels al een maand ontstoken Boos! Locomotie.. Na Leersum (bij de voorkeuring scheen ze op linksvoor onregelmatig te lopen) was dat extra spannend, maar.. zo kan het ook.. "Een nette A, die heeft er zin in!" Pffoe.. Dat voorspelde alleen maar goeds.

Een half uur van te voren heb ik het zadel erop gelegd en heb het halster (van mijn nog geen 3 maanden oude Endurancehoofdstel..) alvast omgedaan. Dom.. Want mevrouw vond het blijkbaar nodig eventjes te schuren op een onbewaakt moment, met dit halster achter de "hendel" van de trailer te blijven hangen en flink in paniek te raken. De auto was ontkoppeld, en de trailer stond op de rem, maar desondanks hoorde we veel hoefgekletter en zagen we de trailer zeker 4 meter achteruit getrokken worden!!! God, wat schrok ik.. Nou, hlaster dus beschadigd, en inmiddels bijna te laat voor de start.

Dus vertrokken we een kleine 2 minuten te laat. Lekker weggestapt, met dit weer leek me dat het verstandigst. Op het strand hield Navy het echt niet meer, en zijn we weggedraaft.
Het ging super, ze liep lekker losjes in draf en heeft zelfs behoorlijke stukken gegalopeerd (en mijn Draver heeft daar soms echt moeite mee).
Tot we bij wat Kitesurfers (schjrijf je dat zo??) kwamen.. Heeeel eng natuurlijk. Veel gesteiger en we hadden bijna de zojuist afgelegde afstand achterwaarts nog een keer afgelegd, tot ik gelukkig achter 2 andere deelnemers aan kon sluiten, en zo loosde ik haar er langs.. Schijterd Lachen

Bij het keerpunt passeerde ik een Fjord, met een dekje waar "Tjody" op stond.. Hee.. die ken ik.. "OOk een Bokker??" En jawel, het bleek Denise (YouKnowWho) te zijn Lachen Samen zijn we tot aan de P/A verder gereden, en ik heb me constant verbaasd over het tempo van Tjody.. Navy draaft echt behoorlijk door, en Tjody hield het gewoon bij Haha! RaceFjord

Bij het groompunt op 15 km bleek ik met een snelheid van 20 km/u te gaan!! Oei, even gas terug *LOL* Ik vond d´r hartslag in het duin erg langzaam zakken, maar toen we er bijna waren was deze netjes. Ware het niet dat Navy inmiddels zodanig een conditie heeft opgebouwd dat ze na 18 km nog van alles ziet.. Een groepje mensen, kindjes in de struiken, honden.. Alles was eng.. De hartslag sprong dus telkens van 68 naar 105, en ik maakte me een beetje zorgen.

De P/A was in een bak, ook erg eng natuurlijk.. Een hartslag van exact 60.. Valt tegen, als je paard daarvoor alleen klasse II heeft gereden. Maar, na eventjes stilstaan zakte deze al tot 48, dus maakte ik me totaal geen zorgen Lachen Lekker verder gereden, Denise heb ik achtergelaten omdat zij 10 minuutjes moest wachten.

Op het strand waren de Kitesurfers natuurlijk weer heel eng Lachen
Neef liep nog zo lekker dat ik ben doorgedraaft tot ongeveer een halve kilometer voor de finish. Was benieuwd hoe dat zou gaan, met maar een halve kilometer stap. Nou, super opzich, gefinisht met een hartslag van 52. Ook bij de nakeuring was alles goed, en ja.. Weer een A Haha! Geen zorgen meer over d´r beentjes dus..

Uiteindelijk bleken we zelfs nog 5e met een snelheid van 12,68 km/u. Netjes dus! Heb een leuk dekje erbij Tong uitsteken
Gezellige dag gehad, ze kan het wel Knipoog

Groetjes Mandy

(Helaas geen foto´s.. Digi is kapot)

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:29

Netjes hoor Lachen. Vorig jaar ging volgens mij ook al zo goed voor jou als ik me goed herinner.

Ik heb wel je trailer zien staan (niet te missen Haha!), maar jou niet gespot.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:44

Gefeliciteerd! Netjes gereden! Volgend jaar dus gewoon weer klasseII.
En dat tempo komt me bekend voor. Wordt nog wat volgend jaar met een massastart! Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:48

Mooi resultaat hoor, gefeliciteerd! Party!!

Gaan jullie nu wel of niet starten in Wanroij?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:28

Hartstikke goed gedaan joh!! En die Navy is super, dat bewijst ze toch elke keer weer opnieuw!!
Wat me wel altijd opvalt aan jou is inderdaad dat jij heel gespannen lijkt voor de wedstrijd! Niet doen hoor, is helemaal niet nodig!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:38

Nogmaals: gefeliciteerd Haha!!!!! Ik vond Navy een heel mooi beestje, met een goed karakter. En die kite-surfers, die vond Tjo ook eng. Tenminste, het geluid dan want dat kon ze echt NIET plaatsen... telkens maar omhoog -omlaag -omhoog -omlaag blijven kijken weet je wel, zo van "Ik hoor gezoem maar waar dat nou vandaan komt..."

Maar ik vond het heel gezellig om een stukje met je op te rijden, want jij was veel gezelliger dan die andere meiden waar ik mee reed, en had een -voor tjo- veel lekkerder tempo.

Nou, als je Wanrooij gaat rijden, veel succes daar en anders succes in het volgend seizoen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:52

Gefeliciteerd!!

Ik heb Navy alleen in de trailer zien staan... er stond Navy op de trailer maar verder niemand te bekennen.. dit was rond 14.30 uur.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:52

gefeliciteerd, zeker fijn dat jullie nu goed zijn rond gekomen, na zo'n domper in leersum.
en tja fjorden kunnen veel meer dan de meesten mensen denken hoor!

Geniet van de dag

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:25

super zeg voor je, ik heb toch maar niet gestart hij had afgelopen donderdag een dik/ warm been. Zaterdag was ie al een stuk beter maar ben toch niet gestart ben wel even wezen kijken en bij de prijsuitreiking geweest. Ik ga nu samen met jeanette (porsche) starten in de peel. Ik hoop dat het allemaal goed gaat zijn been is al een stuk beter alleen `s ochtends nog ietsje dik, maar na een dagje op het land niet meer.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]


Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:19

Navy gefeliciteerd, lekkere opstekker voor jullie
Gerritje, ik kreeg in Katwijk de opmerking dat Ilonk steeds meer de draf van Uck krijgt, bloos...

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:22

Ganna schreef:
Navy gefeliciteerd, lekkere opstekker voor jullie
Gerritje, ik kreeg in Katwijk de opmerking dat Ilonk steeds meer de draf van Uck krijgt, bloos...


Ohnee he nog zo'n turbo erbij....... Haha! Was Ilonk nou die fjord die dr achterbenen er zo appart onderzette? Of was dat een andere? Omdat je het eerder over karrepaard gangen had, moest ik ineens aan denken...

Gerrit, Ukmans wel wel grote afwezige hoor op dit zee-festijn, volgend jaar gewoon weer meecrossen he?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 19:07

Bedankt allemaal Haha!
Onze trailer is inderdaad niet bepaald onherkenbaar Tong uitsteken

Ik ben zeker van plan in Wanroy te starten, zoals ik er nu over denk weet ik dat zij ook de klasse II makkelijk aankan, maar ik twijfel daar nog erg over. Liever een relaxt ritje dan een zware domper als afsluiter.

En tsja.. Ik ben inderdaad gigantisch gespannen, zeker als er iets fout gaat (dit keer Navy die met de trailer een loopje nam). Zodra we wegrijden valt alles van me af, maar de uren voor de start.. Daarom is een wedstrijd ook zo veel zwaarder (fysiek en zeker mentaal) dan een trainingsrit. Ik ben echt helemaal gebroken na een dagje Endurance, ook al is dit maar een 26km ipv 55..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:25

Ik weet niet Vippie, wat versta je onder "appart onderzetten?" Ilonk heeft een "karreknol voordraaf drafje" omdat ze gewoon met haar oren in haar nek naast me mee stampt. Ze vind het zooooo stom dat voordraven. Met zo'n idioot naast je die niet eens normaal kan rennen Knipoog

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:01

Ganna schreef:
Ik weet niet Vippie, wat versta je onder "appart onderzetten?" Ilonk heeft een "karreknol voordraaf drafje" omdat ze gewoon met haar oren in haar nek naast me mee stampt. Ze vind het zooooo stom dat voordraven. Met zo'n idioot naast je die niet eens normaal kan rennen Knipoog


Hihihii dat voordraven is volgens mij een fjordentrekje, Tjo ziet daar dus ook TOTAAL het nut niet van in tot grote hilariteit onder de vets.
Ik denk dat we idd Lonk hebben gezien.... je uitleg spreekt boekdelen....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers