Haat en afgunst onder paardenmensen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Haat en afgunst onder paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 14:49

Ik word er zo onwijs moe van!! Altijd die haat en afgunst van paardenmensen onder elkaar! Altijd dat eeuwige geroddel en dat minderwaardige. Anderen zijn altijd beter en proberen alles om je het leven zuur te maken! Waarom gunnen paardenmensen elkaar het licht in de ogen niet? Dit begrijp ik gewoon niet!!! Ik zit er echt serieus over te denken om te stoppen met paarden. En dan niet om de paarden (ben helemaal gek van mijn paardjes), maar dan wel om de mensen. Wie ervaart dit ook zo? Graag ervaringen!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:01

Haha! Gelukkig sta ik nu op een stal met slechts 4 paarden! Ik heb wel het idee dat hoe groter de stalling (en hoe groter de kantine), hoe meer er geroddeld wordt! Ik moet wel zeggen dat als er meer mannen zijn met paarden, het wel wat 'gezelliger' blijft op de grotere pensionstallen/maneges.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:02

Joh daar moet je boven staan, ik krijg ook wel eens dingen naar mijn hoofdgeslingert, en dan zeg ik er nooit wat van, maar denk dan bij mezelf, ach als ik het maar leuk vind, of als ik er maar plezier in heb enz.

Ik bedoel, je doet het toch voor jezelf en je paarden, niet om wat een ander er van vind??? Je moet er gewoon lekker boven staan joh!! *LOL*

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:05

het is inderdaad een vrouwending niets van aantrekken joh het gaat er om dat jij met jou paard plezier hebt. wat anderen vinden of denken doet er toch niet toe.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:06

Je zit in het verkeerde gedeelte van de paardenwereld denk ik. Ik merk er niet echt iets van.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:08

Hhhmm..moet helaas met je meegaan.
Ik weet nu weer wat ik 7 jaar lang NIET gemist heb.

Wat kunnen mensen minderwaardig doen over andere ruiters en hun paarden.
Ik snapte er in het begin geen hol van....had mijn paard, viel niemand lastig en het ging goed, waarom dan al die rotopmerkingen?

En dan komt er eens iemand langs waar je het toevallig er eens mee over hebt.....en dan is de uitkomst: jaloezie, afgunst, nooit tevreden zijn.
Elk paard wat beter is, of toevallig eff lekker goed gaat tegen verwachting in moet de grond in geboort worden.

En als je dan ook nog een haflinger hebt die het toevallig allemaal lekker doet...dan heb je helemala de poppen aan het dansen.

Dan is het gewoon biginnersgeluk, na een paar weken moet de bom nog barsten.....en ondertussen wordt er gewoon niet meer over gesproken *als je dan niet kan zeiken moet je vooral niets positiefs zeggen he*

Toen ik er nog op mopest stappen voor de eerste keer was het : dat komt nooit goed, dat wordt niets dat rijden *niet in je gezicht maar natuurlijk viavia he*
En als je er dan uiteindelijk opzit en alles gaat goed: ja duh...het is een haflinger, een koudje, wat had je dan verwacht?

Heb je een eerste premie: nou de dames met een warmbloed hoor je dan opeens niet meer hoor, doen net alsof ze van niets weten, want tsja...dat beest kon toch nooit wat worden????

Lang verhaal met een korte conclusie: ben er mee bekend ja, en spuug er ook van. Alleen is Par me net iets te lief om er mee te stoppen.
Maar reken maar dat die tuttebollen hun woorden nog eens een keer in mogen slikken, en dat zal een bittere pil zijn denk ik zo.

By the way ben nog steeds blij met sommige paardenmensjes hoor Knipoog

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:14

het is idd aventoe echt niet meer normaal wat er onderling idd allemaal gebeurd nee.
vooral op concours,jeetje,hoe het daar aventoe aan toe gaat...
maar ik hou me daar gelukkig niet mee bezig Lachen
ik merk wel op wedstrijd,in de losrijbak,hoe hoger niveau hoe erger ze worden.
gistern bij mij in de b ring was het wel leuk,erna kwamen l en m ruiters,juk hoe die elkaar minachtend aankeken en elkaar onderste boven reden,nee ben ik blij dat ik nog even in de b zit Haha! (daar zitten er ook wel tussen hoor!)
ik wil dus ook nooit meer op een manege gaan staan,wat daar allemaal gebeurd.
als je zit te rijden zitten ze in de kantine over je te banketstaaf enzo,pff.
ook word vaak je paard daar de dupe ervan,heb jij ruzie,of ze gaan dan je paard wat voeren,of stal openen zetten enz.
ik sta gelukkig op een leuke privestalling (met toch rond de 35 man) maar het is daar harstikke leuk en gezellig Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:24

Haha najah ik had het in de B al, toen ik een paar wedstrijden bovenaan had gestaan.Maar dat zijn maar een paar mensen, over t algemeen erg aardige mensen.Het is ook maar of je er zelf voor openstaat.Maar bij sommige mensen kun je er voor openstaan maar ze doen nog even verwaand.Najah laat ze maar lekker, zolang ik maar plezier heb.Op de vereniging is het altijd gewoon aardig, niks naars.En ik heb mn ponys thuis staan dus ook geen last van vervelende mensjes daar Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:30

moet je crosswedstrijden gaan rijden !!!!
daar is de sfeer altijd TOP!!!
en de betere ruiters en zelfs de echte topruiters,die mengenz ich gewoon onder het "normale" volk, die wensen je net zo goed succes en vragen ook hoe het gegaan was in de cross ofzo, bij dress opf springen vloeken ze alleen tegen je als je "weer eens " in de weg rijd Verward
ik ben blij dat ik (zo goed als) eigen baas ben, ik mag alles op die stal doen wat ik wil, ook met de paarden die er staan, dat is echt superfijn, en alleen maartje komt daar ook, dat is dus hartstikke gezellig, want maartje is een hele gezellige normale meid!
er kwamen eerts ook wel eens mensen in de bak rijden, maar die maakten er zo'n zooi van , elke keer het parcours overhoop en overal snoeppapiertjes en ze namen 10 kinderen mee...die komen nu niet meer gelukkig!

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:34

Het is inderdaad vaak afgunst of elkaar niet gunnen dat het goed gaat, ik weet het niet... raar maar waar en overal kom je wel zulke mensen tegen.

Ik heb een fjord en rij sindskort een kwpn-er maar daarom vind ik het ene ras echt niet onder doen voor het ander hoor!! ja er zijn verschillen maar dat heb je bij mensen ook. Maar om nou te zeggen dat ik mensen met een ander ras minderwaardig vind "no way"....

Mensen het is gewoon dat ze iets te banketstaaf moeten hebben... en je moet maar zo denken, ze kunnen beter over me banketstaaf dan van me vreten. want dan moest je er een hoop aan het vreten houden... Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:35

Hier heb ik toch echt weinig last van! Tuurlijk heb je wat arrogantere mensen, maar die laat ik lekker hun eigen weg gaan.
Verder op stal heb ik ook maar weinig problemen, ik kom voor me paard en niet voor mijn privéleven.

Ook op dressuurwedstrijden heb ik erg weinig last. Meestal heb ik zelfs wel een gezellig gesprek. Over afstammingen, over de proeven oid.

Er zijn altijd mensen die me minder liggen, maar daar bemoei ik me dan ook niet mee op die manier gaat iedereen zijn eigen weg.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:37

Ik merk daar helemaal niets van. Niet op stal en niet in onze sport. Het is gemoedelijk en men helpt elkaar waar nodig. Heel erg fijn. Mensen zijn ook oprecht blij voor je als je het goed doet. Maar, ben laatst eens meegegaan op een dressuurwedstrijd en toen wist ik wel meteen weer waar ik niet moest zijn Haha!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:39

De sfeer in de paardenwereld is de reden dat ik er niet meer in werk. Laat mij maar lekker hobbyen op een stal zónder kantine OK dan! Mijn 'contactjes' in de paardenwereld houden me op de hoogte van de laatste roddels en daar bemoei ik me verder lekker niet mee. Héééérlijk....

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:39

antoinette schreef

Citaat:
Er zijn altijd mensen die me minder liggen, maar daar bemoei ik me dan ook niet mee op die manier gaat iedereen zijn eigen weg.


nou en dat is nou net de goede weg!! Haha!

als iedereen zich nou eens met zichzelf bezich houd, dan was de wereld een stuk minder gecomliceerd.

Zoals ik vaak zeg : zodra je zelf perfect bent mag je bij mij komen zeuren wat er mis is... eerder niet....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:44

Gekregen van een vriend:

Heeft ge wat te zeggen over het mijne,
gaat naar huis en bekijke de zijne.
Vindt zijn oog daar geen gebreken,
komt ge terug dan mag gij spreken Haha!

Zou alleen in iets meer stalletjes opgehangen meoten worden ben ik bang

*weet trouwens niet of ik hem helemaal goed heb maar schoot me opeens te binnen.*

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:46

Precies wat ik zei, maar dan anders.... hahahahahaha

maar inderdaad kunnen we niet van die bordjes gaan produceren??? hahahaha en verkopen hier op bokt.nl.... hahahahaha

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:48

Michelle schreef:
Precies wat ik zei, maar dan anders.... hahahahahaha

maar inderdaad kunnen we niet van die bordjes gaan produceren??? hahahaha en verkopen hier op bokt.nl.... hahahahaha


Hahahaha, dan ook maar gelijk : hij die zonder zonde is mag de eerste steen gooien ofzoiets Haha!

Ben niet zo goed in spreekwoorden en versjes....anders had ik er wel enkele naar bepaalde mensen toegegooid.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:51

hahaha dan zullen er weinig stenen gegooid worden....

Ook door mij niet.... hahahahaha Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:52

IK weet t niet, bij ons op stal zal er ongetwijfeld wel geroddelt worden, daar ga ik wel vanuit athans...
Zelf doe ik er absoluut niet aan mee, heb er geen zin in.
Hebben een gezellige kantine maar ben er niet meer dan nodig is.

Ik ben op de manege voor m'n paarden, en niet om aan te horen van andere wat zij wel niet vinden van hoe ik rijd, wat voor broek ik aan heb, hoe mijn paard eruit ziet.
T boeid me gewoon niet.
Vaak zijn het de mensen die meer in de kantine zitten dan dat ze daadwerkelijk bij hun paarden doorbrengen die zo verschrikkelijk roddelen over andere.
Wat een ander wel niet fout doet allemaal, terwijl dr eigen paardje geen aandacht krijgt..

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:53

Misschien sla ik de plank helemaal mis, omdat ik de paarden thuis heb en dus niet met andere mensen te maken heb, maar goed.
Ik merk er ook wel eens wat van, maar dat is niet veel en die mensen laat je gewoon links liggen. Als je er niet aan mee wilt doen, kan dat.
Ik denk altijd maar zo, als ze over je roddelen, zul je wel iets goed doen.
Anders hoeven zij niet iets banketstaaf over je te verzinnen.

En ik zou nooit overwegen vanwege de sfeer te stoppen met paardrijden.
Er zijn zat leuke mensen. Je moet de mensen uitzoeken die bij je passen.
Ik "val" bijvoorbeeld op mensen die serieus met de sport bezig zijn en daar hard voor werken. Mensen die alleen maar bezig zijn met hoe ze eruit zien op een paard (denk aan make-up, losse haren, strakke shirtjes), kan ik bijvoorbeeld zeer slecht tegen.
Toen ik nog in het Z reed, waren er genoeg mensen waar je ook nog mee napraat. Daar kan het ook nog leuk zijn, omdat er genoeg mensen zijn die weten dat iedereen erg best hard voor moet werken.
Terwijl je vooraf zou denken dat iedereen zich te goed voelt om met elkaar te praten.
Maar dat is dus alleen maar op wedstrijden.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:59

ja en dat is nou precies de reden waarom ik niet op een pension of manege te vinden ben.
ik heb dat nooit zo begrepen, je zou denken, allemaal mensen die dezelfde hobby uitoefenen kunne gezellig hun dingetjes uitwisselen, elkaar helpen enz..

en wat is de praktijk, afgunst omdat de 1 een duurder paard heeft als een ander, mooiere spullen heeft. en dan al dat geroddel blehh..

ik heb een fjord en dan ben je al gauw veel uitleg verschuldigd als je op een manege rijdt tuurlijk sta ik daar boven, maar ik zou het liever anders zien.

ik ben me aan het toeleggen op de endurancesport, daar is de zweer bijzonder goed. misschien dat het ook iets voor jouw is.

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:09

ach ja...ben blij met wat ik heb en dat vind ik het belangrijkste....en wat andere er van denken......lekker boeiend!!!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 16:26

Ja, ik zeg ook altijd wel: Zolang ze nog over me roddelen, ben ik tenminste nog interssant. Toch blijft het moeilijk met een Haflinger. Net als wat ik hierboven las: je bent de mensen veel uitleg verschuldigd...
Ik zeg altijd wel dat het me niets interesseert, maar natuurlijk doet het wel zeer. Elke keer weer die opmerkingen... Ik word er gewoon zo enorm moedeloos van. Ben al aan het rondkijken naar een andere stal, maar ik weet dat het overal wel iets is. Het liefst zou ik gewoon lekker alleen staan. Niemand die zeurt dat ik te weinig rij, niemand die zeurt dat mijn pony te dik is, niemand die zeurt dat ik te mierig uitmest, niemand die zeurt over anderen, niemand die zeurt... Ga zo maar door.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:31

bij ons word er ook flink geroddeld op de manege en
ik moet eerlijk toegeven dat ik ook lekker kan roddelen.
en ik doe het ook over de paarden, rijstijlen etc etc ... Bloos
en ga me nu niet vertellen hier dat niemand dit doet kom op zeg effe eerlijk als ik hier een foto neerzet en mijn hakken staan niet goed
dan heb ik heel bokt over me heen!!

maar zoals iemand zijn paard misgunnen etc etc zoals op wedstrijden nee
zulke dingen niet dat is nergens voor nodig!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 16:35

Je hoort mij zeker niet zeggen dat ik niet roddel, maar ik zou nooit, nooit, nooit iemand zo onwijs de grond inboren, gewoon puur omdat je vind dat je beter bent...