fjordendames in Katwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

fjordendames in Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 14:36

Wij Fjordendames zijn zaterdag ook naar Katwijk gegaan. Lotte ging met Irene
klasse I starten en ik ben met Plinka gezellig met haar meegereden. Bij de
voorkeuring hoorde ze bij Irene " iets" in haar longen maar mochten wel
verder. Lotte is dan altijd meteen doodongerust. bij Plinka alles goed en ik
heb de onervaren vets nog wat kunnen leren: O, je hebt al meer gereden moet
je dan niet klasse II gaan rijden....smile.

Samen van start een beetje aarzelend het strand op en gaan draven. PLinka
verbaasd me door heel relaxt en rustig te draven (je weet maar nooit hoe
lang het nu weer wordt) en ik met een handje in de rondte kan rijden
inplaatst van constant remmen. We blijven rustig maar constant draven en
kijken onze ogen uit naar de kite-survers met spactaculaire sprongen en de
grote reddingboten. We halen Shirley met Olette nog in en even is de
fjordenfamilie compleet (Irene= moeder en twee dochters). Samen naar het
keerpunt en terug in een sneltreinvaart. In het duingebied blijft Oltte
achter. Dit stuk vliegt voorbij, erg leuk al die bochtjes. Voor Irene zijn
we twee kilometer voor de PA gaan stappen. en bij binnenkomst is haar
hartslag 64 jammer , 10 min wachten dus. Plinka heeft een hartslag van 48
maar we blijven gezellig wachten. Een vet die ook internist is beluisterd
Irene nog eens goed en kan absoluut niets vreemds ontdekken, Lotte is
eindelijk gerust gesteld.
PLinka gaat daar meteen in de slaapstand want je weet maar nooit. De
dierenarts kan de lol er wel van inzien. Na tien minuten is Irene's hartslag
naar 52 gezakt en kunnen we verder.

Al snel zijn we weer op het strand en doen nog even een heerlijk galopje.
Dit keergaan we pas op een kilometer stappen, de paardjes lopen er nog fris
bij. Bij de finish is PLinka meteen goed (48) en Irene heeft weer 64 en moet
weer even wachten. Ondertussen bekijkt een vet mijn hartslagmeter van
dichtbij (er interessant) maar als ik een demonstratie wil geven geeft dat
verrekte ding natuurlijk een rare hartslag van 25 aan.
Na 10 min heeft ook Irene een hartslag van 48. Niet slecht voor een 16
jarige fokmerrie!!!
De nakeuring gaf geen problemen. Bij Plinka werdt haar ademhaling wel drie
keer geteld omdat ze het niet geloven konden....8 en een hartslag van 40 (en
een blik van wanneer gaan we verder????)
Lotte supertrots eindelijk heeft ze haar eerste wedstrijd binnen de tijd
gereden.
In Holten had ze de "pech" dat ze samen met Vivian reed die daar ten val
kwam en zij is toen heel beleeft bij haar gebleven (is wel de goede
instelling toch?) maar binnen de tijd binnenkomen lukte niet meer. Ze heeft
het afgelopen jaar zo hard getraind en nu heeft ze eindelijk eer van haar
werk.
We zijn niet hard gegaan en onderaan geeindigd maar als ik de grijns op
Lottes gezicht zie dan ben ik erg tevreden.

Groetjes brigitte en Plinka
en lotte met Irene

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:52

brig schreef:
In Holten had ze de "pech" dat ze samen met Vivian reed die daar ten val
kwam en zij is toen heel beleeft bij haar gebleven (is wel de goede
instelling toch?) maar binnen de tijd binnenkomen lukte niet meer
. Ze heeft
het afgelopen jaar zo hard getraind en nu heeft ze eindelijk eer van haar
werk.
We zijn niet hard gegaan en onderaan geeindigd maar als ik de grijns op
Lottes gezicht zie dan ben ik erg tevreden.

Groetjes brigitte en Plinka
en lotte met Irene


Eeeehh dit vindt ik niet zo'n leuke opmerking Boos! , dat ze niet op tijd binenkwam was omdat ze bij de PA ook 10 minuten moest wachten en alwaar IK bij haar ben gebleven omdat irene anders te druk werd en haar hartslag helemaal niet wilde dalen met als gevolg diskwalificatie. Anders was ik zelfs nog op tijd binnen gekomen incl. val.
Bij de finish moest ze NOG eens 10 minuten wachten (20 minuten totaal)terwijl Tjo overal keurig binnen kwam, mijn val heeft haar niet opgehouden hoor, we waren toen al in stap en ik zat er binnen een minuut weer op.
Dus ik vindt dit een beetje erg lage actie om mij de schuld te geven van haar te lage rijsnelheid in Holten, zal eerder andersom zijn aangezien ik tussen 2 kwade moest kiezen, OF lotte aan dr lot overlaten zonder grooms en zelf doorrijden, OF wachten met kans op te laat binnenkomen, heb voor het 2e gekozen omdat ik de banketstaaf niet ben, maar dit zal ik nu zeker niet nog een keer doen. Jammer zeg..... bah! Misselijk

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 14:57

He vippie,

Niet vervelend worden ik geef jouw nergens de schuld van ze heeft zelf gekozen bij jouw te blijven maar je moet toegeven dat het wel vriendelijk was van haar.
En inderdaad het was vriendelijk van jouw om weer op haar te wachten bij de PA niet meteen zo in de aanval gaan dame!!!!

Zo gaat dat bij endurance iedereen help elkaar.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:01

Maar Katwijk was leuk voor iedereen, toch???

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:07

Ja maar nu staat het er of ik schuldig ben aan haar lage rijtijd, en dat is dus niet zo.
Idd het was haar eigen keus om met mij te starten en andersom, mij hoor je ook niet klagen dat Lotte de oorzaak was dat ik te laat binnen kwam en zo mn kwalificatiepunt miste, toch? Dus wie heeft er dan "pech"?
Dus ik heb zeker recht om in de verdediging te gaan in dit geval.

Inderdaad iedereen helpt elkaar en dit soort lage acties horen niet in de endurance thuis, iemand de schuld geven van een te langzame snelheid.

Verder leuk voor dr dat ze nu wel een rit goed heeft uitgereden, maar ze zal nog wel moeten werken aan de snelheid maar dat komt vast en zeker goed.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:25

Fijn dat jullie zou lekker hebben gereden!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:28

Pas maar op Ganna, je gaat concurentie krijgen.... fjordenladies are here to stay! Ga je btw volgend jaar Fasna rijden met Lonkie?

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 15:37

Vippie jwe hebben prive al gemaild ene hebt mij laten weten dat jij alleen viel over dat ene zinnetje. Omdat dat volgens jou niet zo gegaan is. Oke, geoeg erover. ik zet alleen maar mijn verhaal op bokt om mijn ervaringen met anderen te delen. Ik zal nooit op zo'n openbare manier iemand doelbewust voor schut zetten of beledigen.
Ik wilde alleen maar laten weten dat wij in Katwijk een hele lekkere rit gehad hebben en ik hoop jullie ook (of moet ik zeggen lekker gegroomd?)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:45

WOOOOOOSSSSSSSSSSJJJJJJJJ, dat was Vippie Haha!. Ik moet toegeven als je het leest komt het wel een beetje zo over. Ik kon me alleen niet voorstellen dat Brig het zo bedoeld zou hebben Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:50

Zullen we er nu dan maar over op houden??

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 15:55

En Vippie kent mij ook wel. Ik ben niet snel boos te krijgen maar als er dan meteen
"dit soort lage acties horen niet in de endurance thuis"
geroepen wordt gaan mijn nekharen toch een beetje overeind staan. Ik rij al zes jaar rond op endurancewedstrijden en heb altijd mensen geholpen die dat nodig hadden en daardoor vaak langzamer gereden (en dus ook wel een te langzaam) dan eigenlijk mijn bedoeling was. Anderom hebben mensen dit ook wel eens voor mij gedaan en daar ben ik ze zeer dankbaar voor. Dat is juist het leuke van deze sport. Het gaat niet alleen maar om het winnen maar men helpt elkaar nog. En dat moeten we vooral zo houden, nietwaar?

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 16:02

Ja mazzeltje ik hou er nu over op. Volgens mij hou je echt niet van dit gedoe. Is alles goed met Latoya? Ga je in.....eh ...o ja Wanroij nog meedoen in klasse II?
Plinka heeft nu al een lekkere wintervacht en als ik daar mee wil doen moet ik haar gaan scheren. Omdat ze bij ons altijd buiten lopen zou ik dan met dekens moeten gaan klooien. daarnaast heb ik naast mijn werk nu niet zoveel tjd meer om te trainen dus vindt ik het wel mooi geweest voor dit seizoen. We gaan allebei vakantie vieren. Misschien kom ik nog wel even kijken en aanmoedigen in Wanroij.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:28

Ik wil de Fasna met Ilonk rijden (en dan de 100!) maar dan moet Ilonk wel in de binnenbak in een paddock mogen. Anders ga ik niet, ik ga knollo geen twee dagen in een stal zetten. Dat kent ze gewoon niet en vind ik ook niet gezond als ze altijd buiten staat en dan zo vlak voor een wedstrijd waar ze veel moet lopen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 06:59

Ganna schreef:
Ik wil de Fasna met Ilonk rijden (en dan de 100!) maar dan moet Ilonk wel in de binnenbak in een paddock mogen. Anders ga ik niet, ik ga knollo geen twee dagen in een stal zetten. Dat kent ze gewoon niet en vind ik ook niet gezond als ze altijd buiten staat en dan zo vlak voor een wedstrijd waar ze veel moet lopen.


Als je gaat ga ik je zeker aanmoedigen hoor, heb me alweer opgegeven voor een post of vetgate, 100km meid waar haal je het vandaan..... petje af...
Heb eigenlijk geen idee of ze daar binnen mogen staan, ik vrees van niet, moet je ff aan gerritje vragen die weet er alles van.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:55

Nou Brig, als Latoy in Wanroij dan niet bij plink op de trekhaak kan, kom dan maar aanmoedigen....Mentale steun kunnen we heel erg goed gebruiken! En een extra groompie???

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:41

Ik vrees ook van niet, maar nee heb je en ja kan je krijgen. Ik ga Joan even vragen op de organisatoren vergadering

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 09:40

Wow Ganna grote plannen hoor, 100 km in Ermelo.
Ten eerst natuurlijk gefeliciteerd met deze superprestatie in Katwijk. Door die zware duinen en dan zulke hartslagen bij binnenkomst, hartikke goed. Ilonka is inderdaad een echt dieseltje.
Zit ook stiekum te denken aan Ermelo maar dan meer richting 80 nog hoor. Eerst maar even kijken wat voor wedstrijden er voor Ermelo nog te rijden zijn als voorbereiding. 100 km is voor mij toch een magische grens die ik ooit wil halen maar of dat volgend jaar al wordt????
Gaan jullie nog rijden in Wanroij?

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:09

Naya 80 is ook goed, laten we weer met het koudbloedenteam gaan rijden, maar 100 klinkt zo (inderdaad) "magisch"
Ik rijd niet meer in Wanrooy, ik ga Tonkie en Djilan groomen met de IJsco's. (Samen met Louis overgens)

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 13:21

He leuk gaat djilan vreemd op een ijsco. Leuk eens op aan ander paard rijden. Gaan ze klasse I of II rijden? En is Tonkie trouwens al een beetje opgeknapt? Ze vertelde me in Katwijk dat ze niet lekker was en daarom ervoor gekozen had geen klasse II maar klasse I te rijden.
Die dame heeft mooi al twee ijsco's die klasse II zijn, klasse hoor.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:52

Ze gaan klasse I rijden, Djilan mag niet zomaar klasse II rijden op een ander paard. Word wel leuk lijkt me!

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 09:17

Trouwens Ganna,
Als we mee gaan doen in ermelo moet je een minimaal gewicht hebben. Dit was dit jaar 70 kg. Maar ik lees berichten dat ze dit willen verhogen naar 75 gk. (Daarnaast hoor ik ook weer dat ze voor de "korte" FEI wedstrijden ze dit min gewicht willen laten vervallen. Erg verwarrend allemaal.)
Maar stel het wordt 75 kilo enig idee hoe je dat gaat doen. Want dat haal jij zo ook niet denk ik??? Ik heb al zitten denken om lood aan mijn zadel te knopen en daarmee te gaan trainen. Maar twijfel of het dan beter is dan de wedstrijden voor ermelo ook met dit gewicht te rijden. Je geeft je paard dan een nadeel voor die wedstrijd maar is weer een goede training voor ermelo. Kan hier n og een hele winter over dubben.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:18

en is die 70 of 75 kilo dan met of zonder zadel en hoofdstel???

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:30

Ik heb nog wel wat kilo's in de aanbieding hoor voor de liefhebber..... GRIJNZZZ......

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:40

Volgens mij met, Mazzeltje. Maar ik 'red' het ook zonder. Dat arme peerd van mij. Hoewel als m'n dieet een beetje wil heb ik voortaan ook m'n zadel nodig om aan dat gewicht te komen...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:44

mazzeltje schreef:
en is die 70 of 75 kilo dan met of zonder zadel en hoofdstel???


MET!