Sebas weigert het te doen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Sebas weigert het te doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 11:28

Een van m'n verzorgshets, Sebastiaan, weigert gewoon om over iets anders dan gras heen te lopen
Hij is nu 1 jaar en 4 maanden oud en hij doet verder alles goed, voetjes geven, poetsen, aan het halster lopen enz. Maar al wil ik met hem op de tegels gaan lopen gaat ie ineens stil staan en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer vooruit. Ik heb al brokjes geprobeerd en met een andere pony ervoor lopen. Maar niets helpt...... Scheve mond
Hebben jullie misschien nog ideeen??
Het zou natuurlijk wel handig zijn al loopt ie ook zoals een normale pony over tegels etc. heen Lachen
Hij staat nu in het land en als ie weer terug moet heeft ie al eens over tegels gelopen, maar normaal weigert ie gewoon. Misschien heeft hij er slechte ervaringen mee zonder dat ik het weet? Verward
Ik hoop dat jullie iets voor ons weten

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:43

Misschien optillen? *LOL* Ik denk dat hij een beetje eigenwijs is, heeft ie geen rolplek in de wei waar dus alleen maar zand ligt ofzo? Loopt hij daar wel gewoon overheen? Misschien doet het pijn aan zijn voeten, ja ik weet ook niet Verward

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 11:45

Hahaha optillen daar is ie nou net iets te zwaar voor Knipoog
Ja dat heeft ie wel, maar daar loopt ie wel gewoon overheen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:55

Misschien heeft hij pijn, heb je z'n hoeven goed nagekeken?

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:33

jah idd, ik zou eerst eens kijken of het niks medisch en het dan pas verder op gaan lossen ( hoe weet ik even niet Clown)

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 12:44

Het is nog niet zo heel lang geleden dat de hoefsmid is geweest, en zijn hoefjes zien er goed uit. Hij lijkt geen pijn te hebben iig.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:51

Ik zou er toch een veearts naar laten kijken als het zo blijft, misschien is hij erg gevoelig daar.

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 13:10

Het zou kunnen...maar aangezien ik niet de eigenaresse ben en de eigenaren er niet bepaald veel naar omkijken...:/

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:22

misschien zijn de hoeven te kort bekapt en dat kan nog best lang pijn doen! dus ik zou wel even geduld hebben en het later nog eens proberen..en anders tcoh de eigenaren vragen een keer een DA te laten kijken!

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 13:28

Nee de hoeven zijn zeker niet te kort bekapt, hij doet dit al een hele tijd
Ik heb al heel lang geduld maar het begint steeds vervelender te worden...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:45

Als het niet aan de hoeven ligt dan zou ik hem eens aanpakken.. misschien iemand met een zweepke erachter die hm een tik geeft als ie weer gaat stilstaan?

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:56

het kan ook zijn dat hij het gewoon eng vindt.. ik weet niet of hij tot nu toe altijd over een zachte ondergrond heeft gelopen? straatstenen voelen gewoon heel anders aan dan zo'n weiland of zand.. kan me er best iets bij voorstellen.. is niet zo vertrouwd als een zachte ondergrond he..
onze shetveulens durfden in het begin ook nooit hun stal uit. ook andere ondergrond. stonden ze dan uiteindelijk buiten de stal, zag je ze echt vreemd staan te kijken.
wat je zou kunnen doen is met zn tweeën te werk gaan. de een loopt naast hem en de ander achter hem, zodat diegene hem vooruit kan duwen, zodat hij op de stenen terecht komt. ik zou niet geljik met zwepen gaan beginnen hoor!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:15

Als er verder niets met de hoeven is en je hebt eens tijd over kan je het ook als volgt proberen:

Gewoon een stoel neerzetten op het tegelgedeelte, lekker gaan zitten en hem op het gras laten staan.
Afentoe eens jouw kant op trekken, *halstertouw dus lekker lang laten, ga maar een eind uit de buurt van het gras ziten*
Komt die neit, dan staat hij daar en jij zit lekker.

Na verloop van tijd zal die heus wel willen zien wat jij daar nmou uitspookt, als die het al niet eerder zat wordt om daar te moeten blijven staan *grasjes eten is er dan immers ook niet bij he*

Als die naar je toe komt op de tegels gewoon belonen, en weer terugzetten, de volgende keer zal het makkelijk gaan en de keer daarop nog makkelijker, hij zal vanzelf wel wennen.

Als je het iets sneller wilt kan je het weleens achteruit proberen.
Gewoon met zijn kont naar de tegels en achteruit laten lopen.
Misschien dat die gelijk een sprint terugneemt maar ook dat zal met verloop van tijd wel beter gaan.

En als het geen klieren maar echt een soort angst van hem is *wat je zelf snel genoeg merkt* blijven belonen.

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 18:24

Ja ik zou niet met een zweep achter hem aan gaan
Bedankt voor jullie tips!