Verslag Diepenheim-super!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Verslag Diepenheim-super!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 19:30

Vandaag stond onze 2de cross op het programma. Zoals het hoort bij een cross dus ook al heel vroeg op (6 uur) en om 8 uur vertrokken.
Bij het poetsen zag ik dat hij nog steeds een beetje een dik been had van een ienieminie mokplekje, maar gisteren in de les liep hij er prima op, dus toch maar gewoon gegaan.
Katja (zus cq groom) ging niet mee, want die lag net een uurtje in haar bed en stond wel heel dapper op, maar van mijn moeder mocht ze niet mee als ze tot zo laat uitgeweest was. Slapen

Eerst de cross verkend en die was mooi!! De bodem was super, alleen aan het einde een paar natte plekken en de hindernissen waren mooi aangekleed. Ze hadden zich duidelijk iets aangetrokken van de kritiek van vorig jaar!

Dressuur ging netjes; hij was een klein beetje kriebelig, maar misschien komt dat ook wel omdat hij nu Pavo-Gold krijgt sinds een paar dagen. Het resultaat was een 3de plek met 171 punten.

Het springen was een beetje een probleem de laatste tijd, maar de 2 extra springtrainingen hebben zeker geholpen: hij ging super lekker, overal ruim over de hindernissen en geen enkele keer een vervelende afstand....foutloos dus!

Toen ik nog 1 minuut had voor mijn start in de cross ging Rex nog even uitgebreid staan plassen, ik was blij dat hij het kwijt was, hoewel ik daardoor bijna te laat startte...
De cross was gaaf, in het begin kijkt Rex nog wat teveel om zich heen, maar na een hindernis of 3 kreeg hij er plezier in.
De cross was toch echt alweer een stapje moeilijker dan die in Ijsselsteyn. Er zaten een paar flinke oxers in, een echte technische hindernis (heel snel draaien in een heel klein bosje) en een hoge afsprong. Ik ben overal rechtdoor gegaan omdat ik vind dat Rex vooral heel veel moet leren en het dus weinig zin heeft om overal het alternatief te rijden. Gelukkig pakte dit goed uit en was ik foutloos in de cross OK dan! OK dan!

Door een paar tijdfouten (volgens mijn horloge was ik te vroeg, maar volgens hun tijdwaarneming iets te laat) ben ik uiteindelijk als 4de geƫindigd. Super tevreden natuurlijk!!
Hij had na het springen een hartslag van 60 en na de cross een hartslag van 68..niet slecht voor zo'n dikke KWPN'er.

Volgens mij heb ik Chantal nog gezien bij de dressuur...als ze tenminste op een vos reed met een hele aparte mooie staart?


MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:59

Gefeliciteerd Marieke met je 4e prijs OK dan!

Ik zal mijn verslagje maar hierbij schrijven, anders komen er zoveel losse toppics!

Ik ben ook super tevreden over vandaag! Ik moest gelukkig niet al te vroeg starten, dus konden we op een "beschaafd" tijdstip van huis vertrekken dit jaar (half 8 ipv half 5 Haha! ) In Diepenheim aangekomen hebben we eerst de cross gelopen. Ik ben nou niet zo'n grote held dus bij sommige hindernissen moest ik wel even slikken, maar ik had me voor genomen om er voor te rijden dit keer, dus heb ik geprobeerd om alles positief te bekijken.
Na het crosslopen snel opgezadeld voor de dressuur, want we waren wat later dan verwacht. Mijn dressuurproefje ging waardeloos. Ze wilde niet lekker loskomen en vergat een beetje op mij te letten ( oh, heb je benen dan?? en moet je daarnaar luisteren??) Ik had 157 punten en stond 3e... van onderen in dezelfde rijbaan als Marieke hierboven.

Het springen pakte ze super aan, geen fouten en bijna overal netjes bijgereden. Toen toch wel een beetje zenuwachtig op naar de cross. we hadden laatst in Doorn een goeie oefencross gereden, maar hier stond het toch wel wat zwaarder... Vlak voor de start mezelf nog even streng toegesproken (of zoals mijn instructrice zegt: "Geef jezelf toch eens een schop onder je kont, je paard kan het en jij ook!") Mijn paard stond te springen bij de start, en het ging hardstikke goed. Op hindernis 8 vlak voor het water moest ik er even flink aan rijden want toen zag ze ineens de waterbak en op de laatste moest ik ook flink been geven ( je wilt niet weten hoe "eng" pas gezaagde bomen zijn... Verward )

Eindresultaat: opgeklommen naar de 8e plaats, en onze eerste foutloze cross in onze crosscarriere!! Ik ben blij!! Haha!

Marieke jij reed toch op een grote schimmel? dan heb ik je zien finishen! En volgens mij heb ik een deel van Chantal haar sprinparcours gezien toen ik op weg ging naar het inspringterrein.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:20

Mooi hoor, allebei twee punten erbij, gefeliciteerd! Cool

Marieke, leuk dat Rex het zo goed doet en natuurlijk gefeliciteerd met jullie prijs! Volgende keer trouwens je zusje thuishouden de avond voor een cross, ik mag ook niet uit van Lau als ik de volgende dag met haar op wedstrijd moet. Tong uitsteken

MissM, goed dat je toch bent gegaan. Vond je de bodem meevallen? Wij konden het niet redden om vrijdag te gaan verkennen, dus kon ook niet op tijd een update van de bodem geven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 11:25

Ja, ik reed inderdaad op een schimmel...zag je dat hij zelfs bij de laatste hindernis nog even goed moest kijken? (slingeren dus!)Zie je natuurlijk ook niet elke cross zo'n zitbank Schijnheilig Hoewel dit wel een hele enge was natuurlijk!

Jij ook gefeliciteerd met je foutloze rit!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:33

Echt alle bokkers hebben het volgens mij top gedaan!
Gefeliciteeerd! En fijn dat de bodem zo goed te rijden was Scheelt altijd een hoop!
MissM, ook gefeliciteerd met je foutloze cross Party!!
OK dan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:35

Super Marieke, jammer dat je niet op dezeflde dag was. Ik had jou ook wel ff willen zien rijden Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:37

gefeliciteerd!!!! super gedaan hoor!!

En ik was dat idd bij de dressuur op een (wat dikke) vos met een heel aparte staart.... ik zal wel niet te blij hebben gekeken, of wel?? haha, dat lukt me nooit zo goed bij de dressuur,blij kijken..

Ik heb jou trouwens nog gezien bij de prijsuitreiking!!!


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 12:49

Ik vond het er erg netjes uitzien hoor, de dressuur bij jou...een beetje gespannen misschien, maar ik geloof dat je ook maar heel kort losgereden had he..

Tja, die prijsuitreiking waar je in tunue moest? Schijnheilig Dat vind ik dus zo'n onzin en omdat ze ook nog eens een half uur te laat begonnen, ging ik mooi niet in tenue! en daar komt bij dat ik mijn bezwete laarzen met geen mogelijkheid aankreeg Bloos! Knipoog

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:44

Goed gedaan! Gefeliciteerd Lachen.

Haha, dat verhaal van die laarzen dat had ik ook!
Trek mijn laarzen altijd aan met die haken, anders krijg ik ze met geen mogelijkheid aan.
Maar ik moest me dus omkleden voor die prijsuitreiking. We waren al in de binnenbak, dus ik in mijn eentje met de sleutel van Marco's auto richting trailer. Daar zat dus wel mijn laarzentrekker in, maar mijn haken lagen in de auto van Ronnie en daar had ik geen sleutel van.

Op goed geluk maar naar de wc om me om te kleden, laarzen kreeg ik met die laarzentrekker natuurlijk harstikke netjes uit, maar ja, zonder die haken kreeg ik ze weer erg moeilijk aan....
Heeeeeeeeeeeel erg hard met al mijn gewicht erop geleund en uiteindelijk toch gelukt Haha!!

Succes in Bathmen!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:44

super Marieke, MissM en Chantal! Ik had graag meegedaan maar Curacao was ook wel lekker *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Eefje_Sammy, Googlebot, haffiefreak, purny, RubyRed, SjakieXX, xmoosjex en 3 bezoekers