heet paard!!Wat helpt???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

domi16
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-10-03

heet paard!!Wat helpt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 10:43

Ik heb een verschrikkelijk heet paard die vooral altijd heel erg druk is op concours ik heb dit paard als stukken rustiger gekregen,maar ze is nog niet normaal te rijden. Verder is ze lichamelijk helemaal gezond (ook geen last van de tanden enz.) Weet iemand misschien een super middeltje om dit paard rustiger te krijgen in het hoofd??
alvast bedankt!!!


petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:54

Heb je al pavo Nerv-control geprobeert. Weet niet of het helpt.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:49

je kunt bach bloesem therapie proberen dat helpt goed of easy going van de paarden drogist helpt ook goed bij mijn paard

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:57

Wat voer je haar? Ik ben een aanhanger van het principe 'de meeste ellende komt uit de voerbak' en zou dus eerst op een rijtje zetten wat ze per dag eet, hoe ze op gewicht is, conditie en werkniveau, en of je eventueel wat krachtvoer kan vervangen door ruwvoer.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:16

ken je merk sectolin?denk het wel he.
je hebt daar een pot met poeder die heet nervo,die gaf ik voorheen ook,als ik dan zondags wedstrijd had,dan gaf ik vrijdag avond,zaterdag en zondagochtend van dat spul,hielp echt super!
erna liet ze het opeens liggen (eigenwijze knol Haha!) en ze was toch lief geweest (denk dat ze al wat gewend was) en heb ik het niet meer gegeven.
maar het hielpt bij mij wel super.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:22

Ik rijd zelf op een heet hoofd(pony) en die krijgt gewone brokken enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:25

Veel op concours gaan, veel laten wennen aan vreemde dingen.
Zelf heb ik ook een hete.
Die al snurkend met de staart er helemaal op in een soort van passage achtige draf rond showde.
Toch ben ik hem geen dingen gaan geven.
ben er zelfs op tegen.
Je paard is zo als hij is, waarom moet dat anders?
Ik ben dan bang dat je de gezondheid van je paard in gevaar brengt.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:30

Mijne is net zo, vooral met parade ofzo, of als je net naar het inrijgedeelte gaat, staart erop, neusgaten wijd open, en showen maar.Deze is al zo vaak op concour gegaan, maar je moet gewoon zelf rustig blijven doen, als ik me zenuwachtig zit te maken dan wordt ie er alleen maar irriteerender van.Mijne krijgt ook gewoon biks, en geen bijzonder spul, ik vind het wel zo leuk om een concour op mn eigen kracht te rijden.En als ik dan een heet paard heb, dan heb ik maar een heet paard.Ik zou niet te snel naar middeltjes grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:33

Bij Kawa was het ook pas over toen hij de 9 ruim was gepasseerd Lachen
Maar idd zelf rustig blijven.
En soms is het wel balen ja, als hij in de ring denkt spoken te zien en gaat dribbelen. Rug wegdrukt omdat het ineens eng is.
Maar dat is nu mijn paard en dat hoort bij hem.

domi16
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 17:34

nou om precies te zijn dit paard loopt M springen en heeft de punten voor het Z. Vaak als ze al weet dat ze concours heeft wordt ze zo zenuwachtig dat ze haar voer niet meer opeet. Ze krijgt 's morgens en ''s avonds aan voer brokken, muesli en granenmix. met flinke portie hooi. Daarbij zemelen en wortelen. Ze heeft ook een liksteen. thuis is ze fantastisch te rijden maar op concours gewoon net iets te druk waardoor ze fouten krijgt doordat ze te snel is. Ook in de driesprong kom ik er niet doorheen omdat ze te snel vertrekt. Daarom zou het mooi zijn als ze net op dat moment iets rustiger in haar hoofd zou kunnen zijn. Ze wordt namelijk heet en een beetje boos en draait door. Misschien hebben jullie iets meer aan deze informatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:37

De mijne liep ook M springen.
En idd het is dan erg vevelend om dan passens bij te rijden.
Omdat ze dan niet verruimen, maar alleen versnellen.

Juist in de tijd dat het voor hem veel te snel was gegaan, hij was pas jong, was hij met springen ook zenuwachtig.
3 maanden wei en daarna weer rustig opbouwen heeft voor hem veel goed gedaan.
ook qua zenuwen.
Bij hem lag duidelijk de lat qua prestatie te hoog ff rustig aan doen was zijn medicijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:38

ArwenLune schreef:
Ik ben een aanhanger van het principe 'de meeste ellende komt uit de voerbak'

Daar kan ik me niet bij aansluiten.

Ik ben een aanhanger van het principe 'de meest ellende komt door oncapabele ruiters' En daar wil ik echt niet mee zeggen dat ht onzin is dat je paard te heet of te lastig voor je is. Maar bijna alles is rijtechnisch op te lossen. Met een meer errvaren ruiter op je paard is het probleem vast een stuk minder.

Mijn advies is: neem eens een keer een extra lesje of vraag je instructie mee te gaan naar een wedstrijd om je daar te helpen. Daar schiet je meer mee op dan met het voeren van prutjes en poedertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:44

Ik vind eigenlijk dat jullie beide gelijk hebben.
Sommige geven hun paard wel zo ontzettend veel brok, dat ze gewoon vechten tegen de brok.
Voor ruiter en paard niet gezellig.

Maar je paard moet wel gewoon gevoerd kunnen worden.
Dus niet bijna niks, omdat je hem zelf niet baas kunt.
Dat is een ruiter probleem en moet opgelost worden door les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 06:24

Ik heb nog nooit een paard meegemaakt dat knetter werd van het voer. Paarden die te veel energie krijgen worden dik. En dikke paarden hebben niet zo veel praatjes, maar wel veel conditieverlies.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:40

Ik ken er behoorlijk wat die gewoon te veel voeren. Meestal uit onbenul (niet dat ik zeg dat de topicstarter hierbij hoort) en soms onbewust, dat ze niet zien dat hij best met wat minder krachtvoer toe kan.
Ik ken een geval waarbij een drie-jarige 2 kilo haver per dag kreeg, naast een al gigantische hoeveelheid sportbrok. Beest was dan ook niet te harden, was geen land mee te bezeilen. Maar ja, hij vond het zo lekker... En ze verwende haar paard graag, he? En als zij zelf nog wat voerde (ook al had het beest net te eten gekregen van de pensionstal) dan kreeg ze zo'n goede band met 'm...

Ik zie het gewoon vaak gebeuren, dat een dier automatisch hetzelfde ratsoen krijgt als de andere paarden, en in sommige gevallen is dat gewoon teveel. Als een paard erg heet of opgefokt is is het ratsoen meestal het eerst waar ik naar kijk. Natuurlijk zijn sommige paarden van nature zo, maar overvoeren kan het wel dergelijk een stuk erger maken.

domi16
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 10:29

Het is voor mij in ieder geval wel duidelijk dat mijn paard het niet krijgt van te veel of te weinig voeren. ik ben het ermee eens dat er veel aan het voer kan liggen, maar als nou elk probleem aan het voer zou liggen dan weet ik wel dat we hier in nederland alleen maar fijne paarden zouden hebben???? klinkt wel raar toch....Misschien dat het ook iets psychisch kan zijn..

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:47

VSM homeopatisch middel van de dierenarts
anders die Nerv-contol werkt goed
Rust werkt ook goed

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:21

Je kan ook van die homepatische druppels krijgen in ruitersportzaken en die helpen ook wel prettig.. Enne baat het niet dan schaat het niet...

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:57

Ik weet wel dat paarden knetter kunnen worden van te veel voer. Maar ik denk dat zelf rustig blijven en veel op concour het beste helpt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink, ElCid, nadcha, ogidni en 30 bezoekers