Manege in Rijswijk (ZH) of omgeving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Manege in Rijswijk (ZH) of omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 14:18

Hoi,

Ik ben voor mijn 9-jarig nichtje op zoek naar een goede manege in Rijswijk (bij Den Haag) of omgeving waar ze zelfstandig leert rijden. Welke kunnen jullie aanbevelen? Ik heb al een hele lijst van het internet afgeplukt, maar wil graag jullie ervaringen horen! Pling

Groetjes,


Sonja


manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:08

Ik rijd zelf in Den Haag op Stal Wittebrug (vlakbij madurodam) en ik vind dat je daar heel goed les krijgt. Maar er zitten niet zoveel kinderen, dus weet niet of dat echt leuk is (maar de meeste jeugdlessen zijn zaterdag en dan ben ik er nooit, dus dat zou je ff moeten vragen).
Met manege Voortstede in Rijswijk heb ik zelf geen goede ervaring, maar dat was ook niet als manegeruiter. Ik reed toen een pensionpaard. Ik ken iemand die daar wel rijd als manegeruiter en die is heel enthousiast. Tja verder zijn er nog wel meer manege's in de omgeving, maar ik weet niet waar je nichtje woont en hoe ver het mag zijn. Misschien is het handig als je de manege's ff noemt, die in dit geval in aanmerking komen, want ik ken er nog wel meer, maar ja om alles te vertellen.....de helft zal niet eens in aanmerking komen Knipoog.

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 21:17

Mijn nichtje rijdt op dit moment bij manege Voortstede, ze woont daar ook in de buurt.... We zijn er alleen niet echt over te spreken. Zelf had ik gezien dat er richting Wateringen nog wat maneges zitten, ken je daar misschien iets Manzano?
Ik moet zeggen dat het toch wel heel moeilijk is een goede manege te vinden, gelukkig heb ik wat dat betreft wel geluk.....Maar ja ik woon in Breda Haha!

Sonja

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:25

heyy

ik kan helaas geen 2e Sintels oprichten daar, zoals je dat zei Tong uitsteken Ik zal eens voor je navragen bij een kennis van me, heel misschien is ie zaterdag in Kootwijk, anders stuur ik hem wel een smsje

linda

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:42

Ik zou gewoon een keer gaan kijken bij een manege in buurt. Kan je zelf zien of je de gang van zaken bevalt daar, zoniet dan kijk je toch nog even verder.

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 09:08

Ik ga ook zeker eerst op een paar maneges kijken, maar het is wel fijn als je vantevoren al weet waar je zeker moet gaan kijken!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:48

Ik weet genoeg maneges, maar hoelang willen ze naar een manege rijden?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 09:58

Da' een beetje het probleem....Mijn zus heeft geen rijbewijs dus moet het met de fiets of OV te doen zijn. Vandaar dat we een beetje aan Wateringen / Delft zaten te denken.....

Sonja

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 19:29

HoiHoi

Heb het vandaag een beetje nagevraagd, in Leidschemdam zit ook een goeie, en is goed met OV bereikbaar! Er zijn er 2, maar welke ie bedoelde weet ik niet!

Linda

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 21:45

Dank je wel Linda! Die zal ik zeker meepakken. Ik heb afgesproken volgende week zaterdag een rondje maneges te gaan doen. Verslag volgt na volgend weekend *LOL*


Sonja

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:03

Ik weet het ja, dat er in Leidschendam manege's zitten (2 naast elkaar inderdaad). Maar ik ken ze allebei goed. En ik kan ze zeker allebei afraden. Op Manege Hestar heb ik zelf jaren gereden, en daar zou ik dus voor geen goud meer gaan rijden. Ik vond de sfeer niks en de instructie is ook niet goed. En zo zijn er nog wel meer redenen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:11

Ze kan bij Hestar rijden...mooie manege!
Bij Esbi ook in Leidschendam
Manege de vliet...is ook niet zo ver van Rijswijk vandaan...

22 Januari verwachten we ons kleintje

horsielover

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:11

Haay
In Delft heb je er ook een paar!
Ik woon zelf in Rijswijk dus Knipoog
Manege Chardon....of Manege Prinsenstad
Ik rij zelf in Nootdorp, bij Manege de Molenkamp, maar dat is misschien wat ver voor rijswijk waar je nichtje woont. Want ik woon aan de kant van Delft!
Succes Lachen
xxxx Eve

<font color="red">~~A girl is a girl, a boy is a boy, but there's only one of you~~</font>

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:32

horsielover schreef:
Ik rij zelf in Nootdorp, bij Manege de Molenkamp


Horsielover, waar zit die manege precies? Ik hoor er een hoop mensen over, maar heb geen idee waar het is.. Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:41

als je vanuit delft over de brasserskade (langs sportvelden en nieuwe wijk ypenburg) rijdt en dan op de hoek in het centrum naar rechts gaat, is het vlak voor de molen aan de rechterkant. Het zit verscholen, via een bruggetje kom je er.
Zelf zou ik de molenkamp niet kiezen voor ponylessen. Ik weet niet hoe oud ze is? Er zijn geen manege-lessen voor volwassenen.
Ik zou kiezen voor hier in de buurt voor prinsenstad langs de A 13.
Chardon ziet er gelikt uit, maar weet het niet echt qua lessen.
Succes

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:53

Of gewoon zoeken naar een leuke jonge...zoontje van de eigenaar dus Haha!
Hehehehe Burtje!!!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:15

prinsenstad is idd wel mooi enzo, maar volgens mij niet met het openbaar vervoer te bereiken, ga altijd met de auto btw.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:41

hoi , hier even over het bovenstaand bericht.
Ik geef nl. zelf les op manege de Prinsenstad, dus ben een beetje partijdig natuurlijk , maar ik kan je de lessen zeker aanraden.
Er is les op ieder niveau en op meerdere dagen en tijden en je kan er met het openbaar vervoer wel komen.
Buslijn 129 van conexxion rijdt tussen Denhaag Kijkduin en Rotterdam CS . Je moet dan uitstappen bij halte de Zweth en dan wel een stukje over het fietspad lopen. Het enige nadeel is dat de bus in het weekend vaak (vroeg) maar 1x in het uur rijdt.
Ik hoop dat je snel een geschikte manege voor haar vind.
groetjes,

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:01

IngridM schreef:
als je vanuit delft over de brasserskade (langs sportvelden en nieuwe wijk ypenburg) rijdt en dan op de hoek in het centrum naar rechts gaat, is het vlak voor de molen aan de rechterkant. Het zit verscholen, via een bruggetje kom je er.
Zelf zou ik de molenkamp niet kiezen voor ponylessen. Ik weet niet hoe oud ze is? Er zijn geen manege-lessen voor volwassenen.
Ik zou kiezen voor hier in de buurt voor prinsenstad langs de A 13.
Chardon ziet er gelikt uit, maar weet het niet echt qua lessen.
Succes



Er zijn WEL volwassenen lessen,ik rijd zelf in zo'n les met Destiny!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:02

Haagsemeid schreef:
Of gewoon zoeken naar een leuke jonge...zoontje van de eigenaar dus Haha!
Hehehehe Burtje!!!


Zijn vader Egbert Visser,is de eigenaar niet hoor!!Hij is stalmedewerker en heeft lesgegeven.

Nee,de eigenaar is Gilles Van Kooten.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard


Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:13

Hoi,
In Den Haag heb je ook nog Hippisch centrum westland en manege Berestein. OP de eerste heb ik zelf vroeger een paar jaar gereden,het beviel met toen erg goed. Maar dat is alweer een jaar of zeven geleden dus ik weet niet hoe het nu is daar.
Manege berestein ligt vlak bij de UIthof in Den haag aan de loosduinerweg en Hippisch centrum Westland ligt daar ook vlakbij aan de poeldijkseweg.
Veel succes met het vinden van de juiste manege!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:49

Oud topic Frusty

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:22

Ik rij al mijn hele leven op manege Chardon en hij is geweldig.
SUPER lessen, SUPER paarden en pony's, SUPER schoon en veel kinderen.

Ik heb nu echter een eigen paard en sta nog steeds op manege Chardon.
Kijk maar eens op http://www.manegechardon.nl.

Ik begon er toen ik 5 was en ben nu 22.
dus al 17 jaar met volle plezier aanwezig.

En ik ga er nog VEEL meer jaren van maken Haha!

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:36

Altijd met veel plezier bij manege Chardon gereden, 12 jaar lang.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:07

Op Berestein zijn altijd erg veel kinderen, dus dat is voor een kind misschien wel leuk (voor mij een reden om erg blij te zijn dat ik er weg ben:-) Berestein is erg goed met OV te bereiken.
Verder zijn er op de Arckelhoeve in Poeldijk ook een paar manegelessen voor kinderen en op de Wildhoef sinds kort ook, heb ik begrepen.
Zelf heb ik ook nog een tijd bij de Eendenkooi gereden. Dat is midden in Den Haag, in het zuiderpark (OV-technisch wel gunstig). Het leuke daar vooral is dat het erg kleinschalig is en dat het niet alleen het rijden is, maar ook de hele verzorging er om heen. Iedereen moet helpen uitmesten, paarden poetsen, zadelen, afspuiten etc. Het is daar dus absoluut niet zo dat er een kant en klaar paard voor je in de bak staat waar je alleen op hoeft te stappen.
Maar inmiddels zul je al wel redelijk wat ideeen hebben gehad!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, mukkes en 29 bezoekers

cron