5 hengsten uit de verrichtingen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

5 hengsten uit de verrichtingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 20:39

Vijf hengsten verlaten het KNHS-centrum, te weten: Quinar x Lord, Jazz x Roemer, Krack C x Glendale, Sandro Hit x Zeoliet en de Mermus R x Joost. De hengsten worden de komende vijf weken iedere woensdagochtend vanaf 8.00 uur getest. De finaledag van het najaarsverrichtingsonderzoek is op woensdag 12 november, aanvang 9.00 uur.

(Bron: KWPN)

Die Mermus R was toch de reserve kampioen?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:47

Phieuw,
ik zag in een oogopslag Sandro Hit staan en kreeg gelijk hartkloppingen.
Maar gelukkig zit mijn favo hengst nog volop in de race! Party!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 20:51

Hahaha ja daar schrok ik ook van, maar die is er nog!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:46

De Mermus R x Joost was idd de Reservekampioen v/d hengstenkeuring en ik neem aan dat hij na het wegvallen van kampioenstitel van de Flemmingh x Ramiro de officiële kampioen v/d hengstenkeuring 2003 is. Ik vraag me af wat er aan mankeerde.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:15

Aaaaaah Jazz x Roemer is jammer. Was toch wel benieuwd naar dit bloed!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:38

Op de foto kwam ie beetje lomp over........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:00

Jaa Lotjes broertje is nog in de race!! Hij schijnt het heel goed te doen!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:09

Heeft iemand al een toelichting gezien op het vertrek van deze hengsten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:31

sarabande schreef:
Heeft iemand al een toelichting gezien op het vertrek van deze hengsten.


Dat is helaas nog niet gepubliceerd!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:35

indoctro x purioso, flemmingh x belisar en elmshorn x rigoletto zijn om vetrinaire redenen doorverwezen naar het voorjaarsonderzoek

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:04

En de rest..... In de IDS staat volgens mij ook nog niets hierover.....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:06

CGJ12 schreef:
Op de foto kwam ie beetje lomp over........


Welke foto Tong uitsteken stat ie ergens op 't net?

- Offline -

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:49

Wel zonde dat de Elmshorn x Rigoletto moet wachten tot het voorjaarsonderzoek. Was wel nieuschierig naar zijn verrichtingen, volgend jaar beter...

.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 01:00

die reserve kampioen die kampieon werd had iets met de stand van een voetje (stond iets over in de paardekrant) toch vaag dat ze dat bij de 3 bezichtegingsdagen niet opgemerkt hebben en nu de 70 dagen test halverwege is wel. erg vreemd allemaal

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 03:05

Tja, ik vind het soms ook wel vreemd, maar toch blijf ik geloven in het systeem. Want anders rendeert het niet he! Als de jury vindt dat dat ze moeten elimineren, moeten ze dat doen!

suzie66
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 08:57

vindt ook vreemd

paardrijden is net als bloed: je kan niet zonder

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 07:38

Jammer van de Jazz x Roemer. Wat ik vreemd vind is dat ze melden dat die en die hengst zijn opgehaald maar dat ze geen reden opgeven. Als vanaf het eerste ogenblik open kaart spelen met de journalisten (en fokkers) moeten wij niet gissen wat er mis is met die hengsten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:12

petraaken schreef:
Jammer van de Jazz x Roemer. Wat ik vreemd vind is dat ze melden dat die en die hengst zijn opgehaald maar dat ze geen reden opgeven. Als vanaf het eerste ogenblik open kaart spelen met de journalisten (en fokkers) moeten wij niet gissen wat er mis is met die hengsten.


Daar gaan we weer, dat komt heus wel IDS

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:29

Dat een hengst in ermelo nog verwijderd kan worden om de stand van een voorbeen klinkt voor veel mensen zeer vreemd.
Misschien is dat wel zo, maar het doorkomen van de 1e bezichtiging (waar het meest gelet wordt op die correctheid) kan nooit een vrijbrief zijn voor de verdere selectie. De jury ziet de hengst dan maar een paar minuten en een zeer goede hoefsmid / voorbrenger kan het paard gedurende zo'n korte periode duidelijk anders presenteren dan ie eigenlijk is.

Bij de aankeuringvan de R-jaargang werd in de laatste 3e bez groep een schitterende Krack C x Dior afgewezen terwijl het publiek "op de banken stond". Hij werd afgewezen op zijn ernstig franse stand en ook toen laaide de discussie op dat de hengst dan in de 1e ronde had moeten afvallen.

Mijns inziens moet een hengst zich ELKE ronde goed presenteren, ook in Ermelo. Als in een ronde iets aan het licht komt wat nog niet bekend was, moet dit te allen tijde meegenomen kunnen worden in de beoordeling.

Hetzelfde geldt toch ook voor cornage?
De hengsten worden gescoped vóór aanlevering in Ermelo (zelfs voor de 3e bez), maar indien de hengst onder het zadel toch een vreemd geluid maakt kan ie vertrekken. Goedkeurings-scoop of niet.
Ook dat rapport is geen vrijbrief!

Ik begrijp heus wel de frustratie van de eigenaren, maar voor de hengstenselectie zou het funest zijn om alsnog een dergelijk hengst in te schrijven.
Wellicht dat hier ook een preventieve werking vanuit gaat.
De hengsten die in de training aan "vreemd geluid" maken (eigenaren weten dit namelijk drommels goed alvorens de hengst op de 1e bez komt), maar met de hakken over de sloot de cornagetest passeren gaan er toch uit in Ermelo.
Hetzelfde geldt dan ook voor die franse en standen en toontreders. Hoe professioeneel je die ook voorbrengt in Ermelo en den Bosch, bij de verrichtingen valt ie altijd wel door de mand en ben je als eigenaar zo een kleine 10 mille lichter.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 09:54

Maar dat gebrek van die Mermus R was toch wel erg duidelijk hoor, dat heeft ie niet op 1 dag beter laten zien.
Dat was die Zaterdag goed te zien.
Ze hadden hem er toen uit moeten gooien en niet nu, lekkere reclame voor het kwpn.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:02

Ik vind het wel weer makkelijk om nu gelijk zo van wal te steken.
Als ze hem gelijk dag 1 eruit hadden geknikkerd met de opmerking: “Neigt naar Franse stand” hadden ze ook commentaar gekregen. Je kan ook zeggen dat het fijn is dat dat dier de kans heeft gekregen, wie weet had hij er in het werk wel helemaal geen last van gehad en valt hij nu wat in het werk toch tegen en is dit gebrek de druppel die de emmer doet overlopen waardoor hij het onderzoek moet verlaten.
Sir Sinclair is er toch ook mee goedgekeurd? Alleen die compenseerde, deze dus blijkbaar niet.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:37

Niet iedereen is lid van KWPN en krijgt IDS maar dit wil niet zeggen dat andere fokkers niet geïnteresseerd zijn. Dat ze dan de artikelen van IDS publiceren een wekelijks tijdschrift als de hoefslag. Kan iedereen lezen ofwel het hele IDS artikelen publiceren op hun website wat ze nu dus niet doen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:29

petraaken schreef:
Niet iedereen is lid van KWPN en krijgt IDS maar dit wil niet zeggen dat andere fokkers niet geïnteresseerd zijn. Dat ze dan de artikelen van IDS publiceren een wekelijks tijdschrift als de hoefslag. Kan iedereen lezen ofwel het hele IDS artikelen publiceren op hun website wat ze nu dus niet doen.


Als je op de hoogte wilt blijven van de KWPN fokkerij dan lees je IDS. Het zou wel mal zijn als de artikelen uit IDS in de Hoefslag of De Paardenkrant stonden, net of de groenteman de biefstuk van de slager naast hem verkoopt.
Overigens staat in deze bladen wel fokkerij nieuws, of er ook een artikel bij staat valt onder de redactie van die bladen.
Hele artikelen publiceren op een website doen de meeste tijdschriften niet, zou veel lezers, dus geld kosten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:55

En kort nieuws staat meestal ook op www.kwpn.nl , als je echt van alle kwpn-fokkerij zal je toch lid moeten worden van de IDS, als alle artikelen toch wel in andere tijdschriften kwamen zou de IDS niet meer nodig zijn.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers