Dit is dan Moenira (3,5 jaar)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Dit is dan Moenira (3,5 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 18:42

De laatste tijd heb ik de pony's en paarden die ik tegenwoordig rijd al aan jullie voorgesteld. Van Moenira had ik alleen maar een foto toen ze vaststond, maar zaterdag is Reinou (Yoline) na de Tyrza-clinic nog even mee geweest naar haar en heeft foto's gemaakt.
Sinds 3 a 4 weken rijd ik haar 2 keer per week. Op woensdag in de les van de rijvereniging als vervanging voor Andrew, en op zaterdag oefen ik dan nog een keer.
De afgelopen week was de les afgezegd en het was duidelijk te merken dat ik haar een week niet gereden had.
Ze loopt ook elke dag een keer mee in de lessen bij Stal Karima, en daar wordt ze toch "anders" gereden...

Het ging vooral in het begin niet zo lekker, het zadel zat vreselijk onstabiel (normaal leg ik mijn eigen zadel op) Het stuur en het gas was verdwenen en de aanleuning was ook weer even zoeken. Toch vielen de foto's me mee!

Afbeelding
Eerst ophalen uit het land... Ze krijgt al echt een dik vachtje

Afbeelding
Even de beugels op maat (lief koppie hè!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
stappen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze hierboven vond ik heel mooi...
Afbeelding
Draven op rechter- en linkerhand. Voor mijn gevoel is ze niet voorwaarts genoeg. Maar als ik naar de foto's kijk, dan haal ik dat er niet uit... Zou ik te veel willen?

Afbeelding
galopje (de anderen waren meestal wazig of op een niet zo mooi moment genomen)

Afbeelding
Deze vond ik ook heel mooi...
Afbeelding
Braaf...

Als "afkraakbonus" heb ik nog even de foto met: Zoek de fouten... Leef je uit! Knipoog Haha!
Afbeelding

Verder waren de foto's niet altijd van denderende kwaliteit (wazig) maar Moenira liep best goed.
Reinou, wederom heel erg bedankt voor het maken van de foto's!

Ik twijfel heel erg of ik met Moenira verder zal gaan met de lessen, of met Aranka. Aranka vind ik leuker om te rijden en ik ben ook de enige die daarop rijd, maar ze staat wel te koop en kan dus elk moment weg gaan... Zowieso wil ik met Aranka privélessen gaan volgen. Ik hoop dat Carmen Grondsma plaats heeft, want ik denk dat ik met Aranka en vriendelijke instructie heel veel kan leren! Maar als ik dan deze foto's zie, en bedenk hoe weinig ik deze pony rijd, hoe jong ze is en hoe snel ze dingen oppakt... Dat dit toch ook een hele goede pony is...
Moeilijk hoor!!!...

Ik ben benieuwd naar jullie mening!


Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:46

Oei, en ik dacht nog wel dat ik zulke geweldige foto's kon maken Knipoog
Die laatste is wel erg geestig Joyce Haha!

Ohja, nog wat tips: handen ietsje hoger en tenen naar binnen Knipoog (alsof ik dat zelf kan Haha!)

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:50

leuke pony joh!!!! echt een leuk diertje
en ik moet zeggen, je rijd hem errug netjes hoor !! OK dan!
op slechts een foto werk je iets teveel terug met de hand,maar ja dat komt omdat het een momentopname is, de rest vd foto's laat zien dat het wel meevalt iig!en idd wat yoline zegt, handen iets hoger en tenen naar binnen Haha!
het tempo kun je vanaf de foto niet zien
als jij het gevoel hebt dat ie niet voorwaarts genoeg is, zal die waarschijnlijk een beetje achter je been lopen, rijd veel overgangen en zet hem daarmee scherp aan je beenhulpen, als een paard goed aan het been is, dan voelt ie veel voorwaarster aan.
succes ermee !

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:52

ERG leuke pony! Ziet er goed uit hoor Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:55

leuke pony! t rijden ziet er ook goed uit!!!! Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 19:49

Bedankt allemaal, Tja... die tenen is lastig, want de pony is rond en ik heb x-benen Knipoog Met drijven kan ik dus niet om de pony heen drijven als ik mijn tenen naar binnen houd... Makkelijker als de pony straks beter aan het been is en ik meer met de bovenkant van de kuit en been kan drijven (nu moet ik nog teveel kracht zetten)

Inkie, ik heb even in je profiel gekeken, en Kortehemmen is een piepklein dorpje naast Drachten en Boornbergum. Ik woon er twee honderd meter vandaan... Grappig!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:28

Leuke foto's weer hoor joyce, ook dit is weer een leuke pony om te zien!
Toch vind ik Aranka nog het leukst van je bijrijdpaardjes.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:35

hele mooi foto's. en idd je handen ietsje hoger en tenen naar beneden, maar dit kan ik beter tegen mezelf zeggen want ik krijg het mezelf niet aangeleerd, dom dom. weet niet maar op de een of andere manier vertikken mijn tenen om naar beneden te gaan en mijn handen omhoog, erg dwaas dat lichaam van mij!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:28

Leuke fotos hoor! Dusss had jij weer iemand gevonden die de camera kon bedienen terwijl jij in het zadel zat Haha!

Ik moet je zeggen, ik vind het een hele knappe pony om te zien, plaatje. Kwa beweging zo op de fotos gezien, zie ik Aranka liever. Die komt achter meer door. Denk dat je daarom ook zo twijfeld of deze wel voorwaartst genoeg is; ik vermoed dat deze pony eerst nog wat sterker moet worden aan de achterkant om je een meer voorwaarts gevoel te geven. Nu meer snelheid erin zetten zal maken dat ie nog meer op zijn voorhand gaat vallen. Deze heeft nog wat tijd nodig..... Blijf hem over de rug rijden, lekker laag ingesteld op eigen benen laten lopen, wordt ie ongetwijfeld beter van. En dat gebbeurd dus vooral in die laatste foto; lekker met de rug weggedrukt de kop erop en jakkeren maar Nagelbijten / Gniffelen Maar Joyce; jij weet wel dat dat niet zo hoort Bloos

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:38

Ik vind het een geweldige pony om te zien en je past er ook geweldig goed op (klinkt ik jaloers? Haha! hahaha) maar in je profiel heb ik even naar een foto van aranka en jou gekeken en dat zag er ook heel goed uit. Maar als die te koop staat en ieder moment weg kan gaan (zal wel omdat het zown mooi beestje is) zou ik (ik ken de ponys natuurlijk verder niet) met Moenira verder gaan. Wat je keus ook mag worden je heb iig wel 2 hele mooie ponys onder je kont hahahaha


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 06:08

Leuke pony! Ik vind het er allemaal goed uitzien

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:47

Leuk beestje loopt netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:14

Goh, Joyce, deze is ook alweer errug leuk! OK dan!
Ziet er goed uit meid! En gelukkig dat Yoline weer eens met een camera op zak liep hè?? Hahaha *LOL*

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:22

Ziet er heel leuk uit hoor...... Haha! Met Aranka vond ik het er ook heel leuk uitzien, moeilijk om te kiezen ik zou ook niet weten wat te doen.....iig veel succes.... OK dan!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:08

Picasso schreef:
En gelukkig dat Yoline weer eens met een camera op zak liep hè?? Hahaha *LOL*

Hihi, het was Joyce haar eigen digi hoor *LOL* Die van mij reageert nl. nogal traag, en da's bij rijfoto's nogal vervelend Knipoog

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:15

Wow, leuk beestje zeg, ziet er al goed uit voor een 3,5 jarige! Heb ook ff in je profiel gekeken (weer een profielview erbij Haha! ) en Aranka is ook een leuk paardje. Als ik jou was zou ik met Moenira verder gaan, die kan je nog veel leren en daar leer jij ook van, en als Aranka binnenkort weggaat... Je kan natuurlijk ook zeggen dat je met Aranka rijd totdat ze weggaat en dan overstapt op Moenira, maar of dat zin heeft... Je hebt iig wel mazzel met zulke leuke paardjes onder je kont! Haha!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:28

Yoline"]
[quote="Picasso schreef:
En gelukkig dat Yoline weer eens met een camera op zak liep hè?? Hahaha *LOL*

Hihi, het was Joyce haar eigen digi hoor *LOL* Die van mij reageert nl. nogal traag, en da's bij rijfoto's nogal vervelend Knipoog
[/quote]

Dat doet er niet toe; je stond iig weer paraat met je camera! Haha!
En je hebt leuke foto's gemaakt........ Schijnheilig OK dan! *LOL*

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:31

Picasso schreef:
En je hebt leuke foto's gemaakt........ Schijnheilig OK dan! *LOL*

Slijmbal.... Knipoog

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:40

Hehy... dis wel een pony met een heel knap bekkie hoor! Helemaal mijn type zou ik zeggen... Heb ook je profiel bekeken, zou t lekker bij t bruintje houden, de vos is ook leuk maar de bruine heeft meer uitstraling! Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:50

Yoline"]
[quote="Picasso schreef:
En je hebt leuke foto's gemaakt........ Schijnheilig OK dan! *LOL*

Slijmbal.... Knipoog
[/quote]

Na ja zeg; ben je eens aardig; is het weer niet goed *LOL* !!!!
Ik ga wel weer terug naar bitchy me!!! Jouw schuld Yoline....

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:06

Hihi, hé, geen ruzie maken dames Knipoog
Yoline, ik denk dat het meer aan het weer lag, dan aan jouw camerakunsten hoor! Hij doet wel vaker wat vreemd de laatste tijd met de belichting en sluitertijd. Lastig als het Zo wisselend is denk ik...

Ik denk dat ik met de lessen van de rijvereniging inderdaad eerst maar met Moenira heen blijf gaan tot ik een definitief paard heb, en dat ik met Aranka gewoon privéles ga nemen. Ze is nu wat aan het puberen en uitproberen, door heel hard te willen en ik heb duidelijk even steun nodig in het vinden van de juiste aanpak. Ik twijfel of ik wel streng genoeg ben, maar wil ook niet dingen verwachten die nog niet kunnen. Moeilijk hoor!
Je eigen paard ken je gewoon door en door, incl. trucjes en minne dagen. Bij dezen moet ik alles nog uitvinden en ik wil het het liefst gelijk goed doen! Dat scheelt straks weer corrigeren...

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:25

Ruzie? Schijnheilig
Ok, gelukkig maar, was net zo overtuigd van mijn kunsten als fotograaf *LOL*.
Priveles? Leuk! Van Leonie? Dan wil ik ook een keer komen kijken Haha!.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:18

Yoline schreef:
Ruzie? Schijnheilig
Ok, gelukkig maar, was net zo overtuigd van mijn kunsten als fotograaf *LOL*.
Priveles? Leuk! Van Leonie? Dan wil ik ook een keer komen kijken Haha!.



Gna gna; ik kan Yoline wel aan hoor Haha! Schijnheilig

En Joyce; alles hoeft ook niet meteen prefect; tssk, je lijkt mij wel Knipoog Haha!

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:27

Errug mooie pony!
Die uitstraling geweldig OK dan! .
Loopt ook erg mooi!
Wees maar blij met zo een gave pon.....

Haifa Is een Meisje
Mijn Meisje Go jij! Go jij!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 19:56

haha, Nina... Ik ben inderdaad nogal perfectionistisch Haha! Maar ik verwacht niet van zo'n pony dat ze het gelijk goed doet, meer van mijzelf Knipoog Dat is al lastig genoeg!
xjessiex: ik ben echt wel blij met zo'n mooie pony, weet dat ik op het moment in een luxe positie zit. Maar weet ook dat dit allemaal maar tijdelijk is. Ik kan er nu veel van leren, maar deze pony blijft wel meelopen in de lessen. Wedstrijden rijden zal dus niet gaan (bovendien moet ik dan tussen de paarden met een D-tje) Ook de andere pony is maar tijdelijk (staat te koop) en het paard staat niet in die omstandigheden dat ik er verder mee kan. Voor nu ben ik erg blij, en voor de toekomst blijf ik op zoek naar een wat grotere pony of paard die ik uit mag brengen op wedstrijden (heb nu al contact met iemand en hoop dat dat iets wordt)
Bedankt voor de reacties, liefs, Joyce


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers