Ondergewicht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Ondergewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:06

Misschien een beetje een raar onderwerp, maar zijn er hier ook mensen die ondergewicht hebben?

Ik heb ondergewicht en vind het zelf heel vervelend. Iedere keer is het weer hetzelfde verhaal; "Meid, je lijkt wel een lat" of "sjees, je moet eens wat vet kweken, je lijkt wel een luciferhoutje, 1x zuchten en je valt om!"

Wordt die opmerkingen zo zat. Mensen die te dik zijn krijgen vaak opmerkingen als "Jeetje, wat vervelend voor je, wij helpen je wel afvallen hoor, we zijn er altijd voor je!"

Nou is het bij mij niet dramatisch hoor, ik heb niet zo veel ondergewicht, maar die opmerkingen zijn erg vervelend. Dit is gewoon zoals ik het beleef en ik wil weleens weten hoe jullie erover denken Lachen


Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:13

Ik ben ook niet bepaald dik (lees: dun) en kreeg vorig jaar welles opmerkingen van iemand uit mn klas: jee, lopend skelet enzo. Niet heel er vond ik het omdat hij het niet vaak zei...
Mn zus heeft ook welles gezegd (als je 1x geen trek hebt) : 'heb je anorexia ofzo?!' Slaat dus ook nergens op Boos!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:26

Nee ik heb er geen last van, maar ik vind het wel stom als ze zoiets gaan zeggen, ach ze hebbenop iedereen wat aan te merken, te dik, te dun, te klein, te groot, bla bla bla. Je moet wat te zeiken hebben ofzo Knipoog Ja je bent zoals je bent en dat moet gewoon geaccepteerd worden..

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:27

een vriendin van mij die heeft ondergewicht en moet dus op doktersadvies aankomen, alleen lukt dit niet. erg vervelend. ik vind persoonlijk dat je elk mens in zijn of haar waarde moet laten ook al zijn ze dik of dun, hou je opmerkingen lekker voor je zo kwets je geen mensen! OK dan!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:33

Wat ik teveel heeft heeft mijn vriend te weinig Knipoog
(Je zou bijna zeggen dat ik zijn eten op eet Tong uitsteken )

Hij is 1.97 en woog van de week 65,4 kg met kleren en schoenen aan.

Nu moet hij voor suiker en gluten prikken.
(Heeft al een onderzoekje gehad maar daar kwam nix uit).
Net de hele molen waar ik doorheen ben gegaan wegens oververmoeidheid en juist overgewicht.

Ik denk dat het andere redenen heeft, voornamelijk stress, binnenvetter zeg maar. Maar ik hoop dat de oorzaak iig snel wordt achterhaalt, want hij valt steeds meer af en is er zelf niet erg gelukkig mee en krijgt het ook regelmatig te horen van de omgeving.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:34

Vroeger kreeg ik vaak te horen dat ik anorexia zou hebben, tot ze me zagen eten... toen had ik ineens boulimia Verward
Nu ik wat ouder ben (27), kom ik eindelijk wat aan, helaas alleen op mijn bovenbenen en kont. Ik ben nu 1.68m en weeg nu 53 kg. Nog steeds wel maatje 36 (voorheen 34), maar ik zou zo graag wat boven mijn heupen aankomen. Ik denk ook dat dat voornamelijk de reden was dat ze me altijd jonger schatten, rond de 22 meestal. Op vakantie laatst werd ik voor het eerst 26 geschat OK dan! Was ik heel blij mee. Ook heb ik nu mijn haren kort geknipt en dat ziet er ook wat ouder uit.
Maar goed, ik werd ook gek van die opmerkingen... Nu is het gelukkig wat minder.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:44

Ik heb het gehad.
Eerst had ik een normaal gewicht met normaal eten.
Ineens viel ik heel erg af.
Ik moets vreten om niet onder de 52 kg te komen en ik ben 1.72 groot, dus lichter mocht echt niet.
Daarna ben ik ziek geworden, maar volgens de arts heeft dat niks met elkaar te maken Verward

Nu ben ik ondertussen heel veel aangekomen, terwijl ik nu bijna niks meer eet, maar dat is blijkbaar ook normaal Verward

En ik kan je zeggen, beide is vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:49

Llewella schreef:
Ik denk dat het andere redenen heeft, voornamelijk stress


Ja, stress kan weleens kloppen van deze kant Haha! Heb het ehm, redelijk druk zeg maar

Vind het persoonlijk nog het ergste om te horen hoe iedereen wel medelijden heeft met een giga dikke kennis van me, terwijl ze zich helemaal vol zit te proppen, terwijl als ik zeg dat ik het vervelend vind, iedereen me wazig aan gaat zitten staren en weer doorgaat waar hij/zij mee bezig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:50

Citaat:
Wellicht voor veel mensen niet goed denkbaar, maar ondergewicht kan net zo'n probleem zijn als overgewicht, misschien zelfs nog wel groter omdat vaak onderschat wordt hoe erg het soms voor de persoon in kwestie is. Kunnen mensen met overgewicht nog rekenen op een luisterend oor en veel begrip, voor mensen met ondergewicht is dat vaak wel anders. Veel mensen zien ondergewicht nu eenmaal niet als probleem en zijn (heimelijk) misschien zelfs wel een beetje jaloers..... want alles kunnen eten zonder ervan aan te komen lijkt best fijn.


Stukje dat ik net op een site lees, dit is zoals ik het ook wel een beetje zie

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:54

Anique_Vaandrig schreef:
Misschien een beetje een raar onderwerp, maar zijn er hier ook mensen die ondergewicht hebben?

Ik heb ondergewicht en vind het zelf heel vervelend. Iedere keer is het weer hetzelfde verhaal; "Meid, je lijkt wel een lat" of "sjees, je moet eens wat vet kweken, je lijkt wel een luciferhoutje, 1x zuchten en je valt om!"

Wordt die opmerkingen zo zat. Mensen die te dik zijn krijgen vaak opmerkingen als "Jeetje, wat vervelend voor je, wij helpen je wel afvallen hoor, we zijn er altijd voor je!"

Nou is het bij mij niet dramatisch hoor, ik heb niet zo veel ondergewicht, maar die opmerkingen zijn erg vervelend. Dit is gewoon zoals ik het beleef en ik wil weleens weten hoe jullie erover denken Lachen


het lijkt wel of ik mezelf hoor praten... Ik krijg die opmerkingen ook altijd naar me toe gespeeld en ben t helemaal zat.. Ik kan er zelf ook niets aan doen ik bedoel ik vreet meer dan de dikste man of vrouw van de wereld op een dag maar ik kom gewoon niet aan.. nou ik zeg altijd beter wat dunner dan zon dikke vetzak


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:54

Ja, ben ik het helemaal mee eens Anique_Vaandrig!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:57

Ik zie nu de leeftijd van de topicstarter.
Op die leeftijd zie ik wel meer hele slanke jongeren, die ik dan een jaar of 5 later toch heel anders tegenkom Lachen

Zelf heb ik dus het idee dat je pas echt over je ondergewicht kunt gaan praten als je uitgegroeid bent.
Want veel jongeren hebben alle voeding nodig om te groeien, pas later merk je dan dat je ineens niet meer zoveel kunt eten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:01

Ja, maar het gaat er even over dat ik NU ondergewicht heb en dat ik NU last heb van die vervelende opmerkingen, juist van de jongeren om mij heen.

Natuurlijk, het zal later misschien wel veranderen, maar ik vroeg me gewoon even af hoe andere mensen zich op dit moment voelen, met ondergewicht!

Misschien wordt ik later ook wel een papzak runningkawa Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:09

Dat hoop ik dan ook weer niet voor je Lachen

Ik denk als je vervelende opmerkingen krijgt, dat de meeste uit jalozie zijn.
Wie wil er nu niet alles eten wat lekker is.
Dat is tenminste wat anderen zien, dat het ook vervelnd is, zien ze niet.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:19

Ik ben 1.83 m. lang, en heb een tijd terug 55 kg gewogen (ong. 1 jaar geleden). Dat was echt te weinig! Ik werd duf, lusteloos, draaierig, weinig concentratie, snel moe....
Nu ben ik 64 kg. Nog niet zwaar, maar heel wat beter en ik voel me er ook heel wat beter bij.
Iedereen zegt ook dat het me veel beter staat, en vooral m'n vriend vind het een hele vooruitgang. Ikzelf vind dat niet. Maar ja, ik voel me nu beter, en dat is toch wel heel belangrijk en dat zegt ook wel heel veel.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:23

ik weet wel een beetje wat je bedoelt hoor, vroeger had ik ook best wel een ondergewicht (toen ik 12, 13 jaar was). net een wandelend skeletje *LOL* ik vond het echt niet leuk, altijd die opmerkingen van je hebt anorexia enzo.. dat is nu wel anders, eerder het tegenovergestelde Bloos

ik denk dat veel mensen best jaloers op je zijn eigenlijk.. dan krijg je van dat soort reacties.. maar snap wel dat het vervelend voor je is.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:27

Ja, idd, ik wordt er echt helemaal zat van.

Ik vreet me de pleurus, maar ik kom gewoon niet aan. Als ik net op een moment ben dat ik het gewoon maar geaccepteerd heb, en me gewoon goed voel moet er wel weer eens iemand aankomen met zo'n rotopmerking.

Net als op m'n werk deze vakantie, sta ik rustig thee te drinken, staan er 2 oudere vrouwen over me te praten en krijg ik weer opmerkingen naar m'n hoofd. En als ik dan vraag waarom ze het nodig vinden om die opmerkingen naar m'n hoofd te slingeren, en of ze ook zeggen tegen iemand die te dik dat ze gewoon veel te vet is hebben ze opeens niets meer te zeggen. Ik vraag toch niet of ze me te mager vinden oid? Alsof ik zelf niet weet dat ik te licht ben Boos! Ik kijk toch ook in de spiegel, ik zit toch in dit lijf.

Van jongeren om me heen heb ik eigenlijk nooit last. Alleen zo van: "Ja, dat zou ik ook wel willen, alles kunnen eten zonder iets aan te komen." Maar geen rotopmerkingen ofzo. Ja, behalve een keer van een "vriendin", en af en toe van m'n broer, maar die maakt die opmerkingen tegen iedereen.

Ik snap het gewoon niet, waarom krijgen mensen met ondergewicht van die rotopmerkingen naar hun hoofd en mensen met overgewicht een luisterend oor?

Hèhè, dat lucht op *LOL*

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:08

Ik was eerst ook heel dun..
Maar dat kwam gewoon doordat ik nog niet uitgegroeid was..
Ik had een jaar terug ook helemaal geen heupen of wat dan ook Haha!
Nu heb ik zeg maar een meer vrouwelijk figuur..
Maar die opmerkingen ken ik ook wel..
Vooral skelet of als je een x niets wilt eten... "je bent al zo dun"
Heel irritant..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:13

Ik was vroeger ook net een jochie, had totaal geen figuur, dat is pas later gekomen..
Ik ken wel een aantal mensen die echt dun zijn en zich helemaal te barste kunnen eten en niet aankomen. ik kan me ook voorstellen dat je er best een beetje moe van wordt.
maar ik denk dat het vanzelf wel goed gaat komen naarmate je ouder wordt..
Niet al teveel over piekeren, en laat ze maar kletsen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:48

Yep, ik ben bijna 23 jaar, 1.63m lang en ik weeg rond de 45kg. Ik eet echt alles wat los en vast zit, maar ik kom geen gram aan. Ik ben niet overdreven dun, gewoon flink slank Haha! Eigenlijk hoor ik rond de 50/52kg te wegen, maar het lukt gewoon niet.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:51

nouw bij mij zeggen ze ook steeds. "wat ben jij dun zeg"
"jah jij bent hartstikke dun" "het lijkt wel of er een veertje op mijn schoot zit"

Ik heb verder gewoon een normaal gewicht en ben vind ik zelf helemaal niet dun Scheve mond

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:01

Jep hier nog een. Ik ben 24, ongveer 174 lang en weeg 52 kilo. Ik krijg ook continu opmerkingen (voral van collega's) dat ik zo dun ben enzo. Net alsof ik daar iets aan kan doen! Kan gewoon eten wat ik wil, maar ik kom echt niet aan!
Vind t wel zwaar irritant, want ik zie er doordat ik zo dun ben ook nog eens heel jong uit. Meestal word ik 16 ofzo geschat. Ik ging een keer een broek passen, en die was te groot. Zegt de verkoopster : o over een paar jaar pas je er wel in. Dan denk ik van, hmm zou ik nou zeggen dat ik al 24 ben en er vast niet meer in groei?
Misschien heeft hier iemand tips hoe je er ouder uit kan zien?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:09

Ik heb t een tijdje gehad. Was door omstandigheden flink afgevallen (van 63 naar 46 kg) en ik kreeg altijd de opmerking van eet toch meer en je ziet er zo mager uit... Ik val af in stress-situaties, dus of ik dan veel of weinig at maakte niet uit, bijkomen deed ik toch niet.
Nu valt het weer mee, ik weeg tussen de 53-54 kg bij een lengte van 1.75 en voel me er wel goed bij... wel nog wat ondergewicht, maar ben al tevreden dat het geen 46kg meer is (voelde me ook slapjes toen, nu gewoon goed)

En och, de mensen die te weinig wegen hebben problemen met te zorgen dat de kilo's erbij komen... en de mensen die teveel wegen hebben problemen met ze eraf te krijgen.. Zo is het toch altijd wat...
Als je gewoon goed in je vel zit, niks van de commentaar van anderen aantrekken!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:15

Niet veel, maar wel een beetje, ik weeg eigenlijk een kilo of 4-5 te weinig voor het ideale gewicht en van de ene kant vind ik het wel goed zo, maar van de andere kant wil ik dat graag erbij hebben, voel ik me toch 'gezonder' bij zeg maar..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:43

Krijg ook vaak dat soort dingen naar me hoofd ben 1.71 en weeg nu toevallig 55, woog eerst 53.

Alleen ik ben niet aangekomen door vet, maar door spieren

22 Januari verwachten we ons kleintje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler en 9 bezoekers