Stalondeugden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 17:23

Mijn paard staat sinds vandaag naast een luchtzuiger. Buiten dat het gewoon irritant is, vroeg ik mij af of paarden stalondeugden overnemen.

_________________
<font color="#295D20" size=2 face="verdana"><b><i>"Nothing to win and nothing left to lose"</b></i></font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-10-08 17:28 ]</font>

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:32

ik zelf denk het niet, want op een stal waar ik stond, stond ook een luchtzuiger, maar de andere die daar langstonden deden het niet.


(kan het fout hebben hoor, maar dat zijn mijn ervaringen)

groetjes Lara

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:33

Luchtzuigen en weven zijn "besmettelijk". Paarden die zich vervelen en een wever zien, kunnen hem na gaan doen.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:35

Heeft die lucht zuiger geen band om dan?????
Met zo'n band kunnen ze niet meer luchtzuigen of bijna niet meer!!
Het kan zijn dat je paard dat overneemt ook uit verveling maar ook omdat het hem wel interresant lijkt.
Mijn oude paard heeft het ook over genomen van een ander paard die tegenover hem stond.
Maar het hoeft niet!!!!!
Hou het heel erg goed in de gaten en als de luchtzuiger geen band om heeft vraag dan of ze hem of haar een band om kunnen doen!!
Groetjes:Corina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:39

Er is nog nooit wetenschappelijk bewijs geleverd dat paarden stalondeugden van elkaar overnemen. En TOCH zou ik de mijne niet naast een wever of zuiger willen, omdat ik haar karakter daar te instabiel voor vindt; ze is licht neurotisch, waardoor ze het volgens mij na zou gaan doen.

Maar BEWEZEN is er nog nooit iets....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:54

Ik weet niet of ze het van elkaar overnemen, maar blijkbaar is er iets mis met de hoeveelheid afwisseling die het paard krijgt (te weinig te zien op stal?) dus ik kan me zo voorstellen dat een paard dat in dezelfde (blijkbaar weinig interessante) omgeving staat meer kans heeft om ook te gaan luchtzuigen door verveling. Maar dan ga ik er dus wel van uit dat het paard het luchtzuigen op die plek ontwikkeld heeft, dat het dus geen al ingebakken gewoonte is uit een vorige stal ofzo.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 18:18

Ik ben 3 maanden weg geweest met mijn paard van die stal, en net sinds een week terug. Die luchtzuiger is in de tussentijd gekomen, dus ik neem aan dat ie die gewoonte al had. Hij heeft geen band om, vind ik ook erg onverstandig voor een paard wat de hele dag op stal staat...

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:30

Die luchtbanden zijn er niet voor niets gemaakt.
Wij hebben op stal ook een luchtzuiger die internationaal gelopen heeft op zz nivo.
Die draagt op stal ook dag en nacht een luchtzuig band.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:53

Ze zeggen inderdaad dat ze het van elkaar overnemen.
Ik heb 2 kribbebijters. Lijkt me toeval dat ze het allebij al deden, want de eerste keer dat ik het zag was toen ze samen 1 nacht in een houte stal hebben gestaan... Pinky & Mysty toch... }>

maaruh, wat is een wever even opfftopic?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 18:56

Hmm, als ik er zelf nog eens over nadenk...
Mijn vorige paard was ook een luchtzuiger, die op de manege op stand stond (toen was ie nog niet van mij). Hij was de enige in het hele rijtje die dat deed, en hij heeft er erg lang gestaan!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:30

Een wever is een paard, wat telkens zijn gewicht van de ene voorbeen naar de andere brengt en ondertussen met z'n hoofd 'zwaait' heel irri! En slecht, want slijtage gaat hard!

Naast Bassie op stal staat ook een luchtzuiger (met band maar die helpt niet) tot nu toe doet Bassie het zelf gelukkig niet...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:46

Oke bendankt Lachen Ook weer watgeleerd vandaag Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:46

Mijn pony doet het ook, en nog nooit heeft een paard het van hem over genomen. Maar nu staat er een welsh a'tje langs hem. Die de hele dag door op stal staat, waar dus ook niks mee gedaan word. En die neemt het wel over..

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 07:39

Lois is ook een luchtzuiger en tegenover hem staat een wever. Geen van beiden worden nagedaan door de rest van de paarden. Die vermaken zichzelf wel met eten en staan te suffen Knipoog

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 07:55

Lethal is een kribbebijter (hij moet iets beetpakken om te kunnen zuigen...), maar banden helpen niet bij hem, ik heb een gewone gehad en een miracle collar, maar niets hielp. We hebben nu zijn vaste voerbak weggehaald en zijn waterbak naar beneden gezet (ongeveer 40 cm van de grond af) en nu kan hij niet meer zuigen..
Dus dat is ook een oplossing.
Het is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen dat stalondeugden niet worden overgenomen, maar Lethal heeft naast een kribbebijter gestaan toen ie net gespeend was, en sindsdien is hij het gaan doen..
Het ligt er trouwens ook aan of je paard hebt die zich snel verveeld...maar dat lijkt me logisch omdat ze het doen uit verveling...