vandaag gehoord ........*snik*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 23:34

we hebben elke zaterdag morgen caroussel,en t is de bedoeling dat ik op goofy rijd maar dat kan niet want...
.....
hij is spierbevangen ( hoe je t ook schrijft)
hij kon vanmorgen niet een staan en hij probeerde op te staan maar elke keer viel ie weer
daarna 2 uurtjes verder wisselde t een beetje af lig staan enz
aan t eind van de dag stond ie de hele dag,maar toch veeeeeeel pijn
hij gaat maandag naar de slacht *snik*
Huilen Verdrietig
ik kan morgen wel nog naar m toe maar ik moet weg en t is beter als ik m niet meer zie denk ik
nou groetjes

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:25

kind ik heb met je te doen,sterkte k leef met je mee!!! Huilen Huilen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:28

Sterkte meid.

Idd misschien beter om niet mee te gaan het doet nog meer pijn om hem zo te zien met pijn Verward .

Succes hopelijk vindt je snel een nieuwe lieveling Party!! .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:29

Heel heel veel sterkte meisje, wat rot nou dat je dat zo opeens moet horen. Net nu je zo lekker bezig ging met carrouselen!!! Wat rot zeg!!! Ik leef ook met je mee. Weet niet of het beter is om hem niet meer te zien, misschien dat je er spijt van gaat krijgen, maar ja, je moet zelf beslissen. Ik wens je veel sterkte! Liefs Iloon

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 09:21

heel veel sterkte!!!
Geef hem maar een lekker knuffel, want als je het nu niet doet, krijg je er echt spijt van!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:39

Jeetje, wat erg om te horen... Huilen

Ik leef heel erg met je mee en wens je veel sterkte.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 11:02

Ik vind het gemeen om hem naar de slacht te doen. dat diertje heeft zijn leven lang zijn best gedaan en wat krijgt hij stank voor dank. Als of hij niets goed heeft gedaan. Ik vindt dat hij als dank gewoon een spuitje moet krijgen. Ik breng mijn paarden nooit, maar dan ook nooit naar de slacht. Ik vindt het gemeen.

Ik heb zo eens een hengstveulentje gered van de slacht omdat zijn fokkker er teveel had, moest hij maar naar de slacht. Ik vindt dat echt waardeloos.

Kun jij er niet voor zorgen dat hij niet naar de slacht hoeft??!!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 11:12

Wij laten ze meestal inslapen, hier bij huis. Ze krijgen dan eerst even een spuitje om in slaap te vallen en dan de echte spuit. Ze merken er zo niets van, denk ik. Maar zulke dingen zijn nooit mooi, hoe je het ook doet. Afscheid nemen van beesten doet ongeloofelijk zeer. Sterkte.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 11:25

Jakkes, wat een rot nieuws.. Sterkte ermee!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:02

Jeetje wat akelig. Ik dacht dat paarden weer goed konden genezen van spierbevangenheid. Duurt wel even.

jammer dat ze het beestje geen kans geven

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:37

Ja net als wat Heike zei dacht ik dat spierbevangenheid niet ongenezelijk was? Verward
Dat maakt het er allemaal natuurlijk niet gemakkelijker op...heel veel sterkte ermee, vind dit erg zielig Verdrietig

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 20:22

marije die knuffel zou niet gaan ( al zou ik dat wel willen) hij valt namelijk om.
niemand mag bij em in de stal,voor t geval als ie valt en als ie op je valt

pleasure ook ik wil t tegen houden , maar t is niet mijn paard dusseh kan ik er niets aan doen

heike
kheb geen idee of de paarden kunnen genezen maar goofy in iedergeval niet
hij heeft een hanepot aan zijn linker achterbeen
daardoor is t mede gekomen.
in de les waar hij in reed is ie omgevallen daarna is de veearts geweest en die heeft bloed afgenomen.
t bloed was bijna helemaal zwart dus er zat geen genoeg zuurstof in zijn bloed en daarom is t helemaal verkeerd gegaan.
hij heeft nu aan allebei zijn benen een hanepoot en kan daar ook niet goed mee lopen.
je moet het je gewoon zo vooprstellen zei de veearts :hij is een soort van verlamd wat nooit meer over gaat.

(t verhaaltje was een beetje hak op de tak
maar lekker boeiend)
doegie Verdrietig

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:28

heel heel heel veel sterkte, ik heb er verder geen woorden voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:32

He jeetje zeg, wat een rotnieuws... ik weet gewoon niet wat ik tegen je kan zeggen om je te troosten....
Heel veel sterkte in ieder geval, denk aan de mooie momenten die Goof je nalaat. Hou je taai.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:36

ach wat erg nou voor je. heeel erg veel sterkte. de slacht is heel zielig. een pony die iik kon ging erheen en ze meoten uren wachten voordat ze aan de beurt waren en ze roken dat bloed helemaal. vol met angst. echt heel zielig is de optie inlaten slapen niks? gebeurd veel sneller en is diervriendelijker. sorry het komt misschien wat zeurderig over. ik heb met je te doen hoor meid !!

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 21:41

misschien hebben ze iets geregeld
bij ons vorige paard die moest ook naar de slacht
mocht niet inlatenn slapen ivm medicijnen ofzow
maar wij zijn s'miorgens om 5 uur weggegaan om als eerste bij de slacht te zijn.
opzich voelen ze ook niet zoveel van de slacht denk ik
ze zijn zo dood
maar laat ik er maar niet aan denken.
brrrr Verdrietig
doegie

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:51

Wat erg!! Heel veel sterkte hoor Verdrietig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:51

sterkte meid, dit is geen leuk nieuws voor je...

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 23:19

Hoi Siouxie, ik vind het hardstikke rot voor jou en Goofy, maar ik denk toch echt dat het het beste is. Ze zullen vast wel een tijd afspreken met het slachthuis ( klinkt wel rot), dan is het schoon en heeft Goofy er helemaal geen erg in. Het is dan zo voorbij voor hem. Ik heb mijn twee paarden die ik voor Marlou had ook naar de slacht moeten brengen en ze hebben er allebei geen problemen gehad. Voor jou heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat je weer een nieuw paardje kunt vinden voor de caroussel. Nogmaals heel veel sterkte!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 09:55

Het slachthuis valt wel mee hoor. Die mensen daar zijn heel ervaren, de paarden worden rustig naar binnen gebracht en krijgen een pin tussen de ogen waardoor ze klinisch meteen dood zijn. Het is niet erger dan een spuitje (waartegen ze wel eens willen vechten en wat voor de eigenaar hartverscheurend is om te zien).

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 19:12

BLIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij zou vandaag naar de slacht gaan maar......
ik ging na school rond een uur of 3 kijken op de manege of ie er nog was.
en hij stond gewoon nog in zijn stal ik dacht Verward
hij had allang weg moeten zijn.
dus even later hoorde ik dat t beter was gegaan en dat ze er toch misschien hoop in hebben
hij blijft nog een week om te kijken of t gaat
krijgt ie echt weer veel pijn gaat ie gewoon weer weg Verdrietig
maaruh ik ben heppie Haha! Clown Cool Koe *LOL* Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Party!! Kusje Tong uitsteken Pling Lachen Vork Knipoog Vingers aflikken
doegie Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:22

Spierbevangenheid is helemaal niet ongeneeslijk. Waarom geven ze hem geen kans. Het duurt wel even maar de meesten komen er gewoon weer bovenop hoor!
Mijn paard zou ik in ieder geval de tijd geven om weer te herstellen. Van mij krijgt ie alle tijd van de wereld als het moet. Alleen als er een dag komt waarop het echt niet meer gaat dan mag de DA komen om hem te laten inslapen. Naar de slacht NOOIT!!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:36

mijn paardje was vorige week ook spierbevangen, wel in een lichte vorm maar oke..

ze kunnen zeker wel van spierbevangenheid genezen... alleen als het in een wat ergere vorm is dan duurt het vaak wat langer...

en om hem nu naar de slacht te brengen is wel wat snel gehandeld... maar gelukkig hoeft het nu niet meer Lachen

dus houd moed en blijf positief!! ik duim voor je!!!

alicek
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-09-01
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:23

Wat erg voor je ik ben mijn verzorg pony ook veloren door hoefbevangenheid dus ik weet wat je door maakt Verdrietig