Endurance Katwijk, verslag van een groom (+foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Endurance Katwijk, verslag van een groom (+foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 10:17

Zaterdagochtend om 06:00u stond ik al op het manegeterrein helpen opbouwen Dromen. Ook nog even snel knollebol een slobbertje gegeven (hij sliep ook nog). Knollebol zou met vriendlief in de kennismakingsklasse rijden.

Al snel besloten om direct na de start van klasse II knollebol aan te bieden voor de voorkeuring. Het was toen nog gelukkig nog niet zo druk. Kevin is altijd heel rustig en braaf dus we kwamen aan met halster en touwtje (foute beslissing Haha! ).

Op moment dat Kev alle drukte zag op het parkeerterrein ging zn staart de lucht in, groeide hij nog eens tien centimeter en heeft vriendlief er vervolgens skieend achteraan gehangen. Hartslag was meteen 56, ademhaling 20. Locomotie een A-tje (tsja, dat hebben ze goed kunnen zien van verschillende kanten Haha! ). Er werd wel een opmerking gemaakt over zn vochthuishouding (dus toch goed dat hij 's ochtends nog een nat slobbertje heeft gehad).

Zijn maatjes, een tinker en een welsh werden gelukkig ook goedgekeurd. De tinker had wel een hartslag van 60 (wat moet die vreemde man aan mn lijf ) en de Welsh kreeg een B voor locomotie. Starttijd aangevraagd en om 10:35 mochten ze starten. We hadden dus nog ruim een uur.

In de tussentijd kopje koffie gedronken, wat bokkers gezien: Haai Mazzeltje , Haai Fasel en MrMagic . Ook nog Youknowwho zien starten. Verder heb ik veel foto's gemaakt, maar de kwaliteit laat wat te wensen over (digi beetje ziekjes Ach gut ). Foto impressie van de Endurance staat op www.manegejonker.nl bij Endurance (staan ook foto's van klasse II en van andere bokkers op de site).

Met start besloten gewoon bij stal op te stappen, in te stappen achter de buitenbak en precies om 11:35 langs de starter te gaan. Instappen op het parkeerterrein leek ons niet zo verstandig.

Vlak na de start:
Afbeelding

Na de start ben ik naar het keerpunt gegaan. Praatje gemaakt met de mensen van de post daar. Die hadden nog even wat sturende acties uitgevoerd toen er een heel voetbalteam een voetbalveld begon uit te zetten vlak voor het keerpunt Haha! (Uhm, straks komen hier 100 paarden langs, als jullie nu 50 meter meer naar noord gaan..... Cool ).

Al vrij snel kwam ons groepje langs. Het strandstuk gaat altijd behoorlijk snel, de duinen zijn lastiger.
Vlak voor de P/A
Afbeelding


Ik door naar de P/A. Afspraak was dat ze op elkaar zouden wachten, ook als er iemand 10 minuten zou krijgen. Bij de P/A (Haai Mazzeltje ) was het echt goed geregeld. Er stond gelijk een DA bij Kev dus de hartslag was 46 OK dan! . Kev heeft geen tijd gekregen zichzelf op te winden. De Tinker en de Welsh waren ook meteen goed. De Welsh heeft nog wel even voorgedraafd voor de zekerheid. Snel een banaan aan ze gegeven en daar gingen ze weer.

Bij thuiskomst kwamen ze met een groep van een paard of 10 tegelijk aan. Er was dus niet gelijk een VA bij Kev. Kev heeft dus goed de tijd gekregen zichzelf op te winden. Hartslag van 64 Verdrietig . Eerlijk gezegd is Kev dan toch plots een behoorlijke hoeveelheid paard. Weer wat bokkers gezien: Haai AnneOmie (helaas zonder paard), Haai Tallie1979 . Na 10 minuten was de hartslag gezakt. Bij begin van de meting zat ie rond 50, toen kwamen er wat paarden langs dus schoot de hartslag omhoog. Uiteindelijk op 58 neergezet. De andere twee hadden wel gelijk een goede hartslag dus mochten zo door.

Nakeuring ging beter. Voor de zekerheid ditmaal met hoofdstel, longeerlijn en handschoenen aan Cool (al doende leert men Tong uitsteken ). Hartslag weer 60 (jammer hoor, als Kev zich niet zo zou opwinden zouden we netjes waarden tussen de 40 en 50 hebben. Ben dus ook heel blij met de waarde bij de P/A).
Kev bij de nakeuring (wat moet die vreemde mevrouw aan mn lijf Verward)
Afbeelding

Locomotie weer een A-tje. Weer een opmerking over de vochtbalans. De tinker en de Welsh zijn ook gewoon goedgekeurd. De Welsh weer met een B voor locomotie.

Bij binnenkomst hadden ze een gemiddelde van 10 km/u, maar omdat er 10 minuten wachten bij zat is onze uiteindelijke eindsnelheid 9,18 km/u. Mooie snelheid dus zo, voor de eerste keer. Horseless kwam inmiddels ook langs. Haai Horseless .

Toen het wachten op de prijsuitreiking. Kev heeft nog even kunnen rollen en lopen in de binnenbak. Hij maakte daarbij niet de indruk alsof hij net een Endurance had gelopen Haha! . Bij de prijsuitreiking werden er in Klasse0 ook wat aanmoedigingsprijzen gegeven in de vorm van 1 zak voer: en jawel: de tinker had prijs OK dan! . De prijs voor 'Beste Rijnmondruiter' ging ook naar de tinker Haha! . Overigens zijn van onze vereniging alle paarden gewoon goedgekeurd en goed binnen gekomen. In de verloting voor grooms heb ik tenslotte nog een bodywarmer gewonnen Haha! .

Half 7 'savonds was ik weer thuis Dromen. Erg vermoeiend vooral, maar wel erg leuk. Volgend jaar doen we weer mee!

Vandaag lekker een stapritje over strand en over straat met de overige endurance paarden Haha! .

Voor de volledigheid nog even een duidelijke foto van Kev zodat aardig te zien is hoe hij er op dit moment uit ziet:
Afbeelding

[edit= foto's toegevoegd]
Laatst bijgewerkt door Apple op 12-10-03 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:33

was leuk je gezien te hebben, het was dat je mij herkende want ik zou toch echt zo langs je heen gelopen zijn!!
Heb jij toevallig een uitslagenlijst??

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 10:35

Ik herkende jou niet, maar je paard Haha!. (zeker net zo groot als Kev, maar dan tuigachtig model. Dat kan niet missen Haha!).

Uitslagen lijst heb ik niet. Die zou vandaag op internet komen te staan geloof ik Lachen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:36

dus weer wordt Latoy herkend...ik loop er altijd voor spek en bonen bij !!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:42

Laat je haar de volgende keer toch alleen gaan, scheelt jou weer een ritje Knipoog
Apple goed gegroomed!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:43

misschien loopt ze dan ook harder, scheelt haar toch weer 63 kilo schoon aan de haak!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:31

Leuk geschreven verslag *LOL*

Leuk ook dat je zoveel bokkers tegen kwam. En wanneer ga je zelf mee rijden Knipoog

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 17:33

Denk dat ik groom blijf (dan mag vriendlief groomen bij mijn dressuurwedstrijden.....). Anders is hij zo veroordeeld tot het 'groomschap'.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:35

Helemaal top gereden ,we zijn een superteam Haha! Haha! Ik moet zeggen dat de sfeer erg gemoedelijk was in Katwijk . de welsh heeft het in haar bol en wil 26 okt in de peel starten. Ik denk dat de tinker het daar niet mee eens is.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 17:37

Heeee Mary Haha!. Welkom op Bokt Haha!.

(foto's op de site al bekeken?).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:38

Wat herkenbaar allemaal, die Dravebier van ons liep zichzelf op zijn eerste endurancewedstrijden ook altijd enorm op te naaien en nu nog wel eens hoor. Het is toch allemaal ook wel heel spannend, al die vreemde paarden en die veterinairen die aan je lijf zitten! Haha!

Maar mooi dat het debuut gemaakt is! Wat vond je boyfriend zelf van zijn rit? Ik begrijp uit je laatste reactie dat hij nog wel vaker wil starten?

BTW mooie foto's weer, ik ga straks in alle rust even de site van Jonker bekijken. Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 18:06

Vriendlief wil in elk geval volgend jaar weer starten in Katwijk (wie weet, misschien ook nog wel ergens anders.... Haha!).

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:01

Leuk zeg, zometeen moet er nog een paard bijomen omdat jullie ruzie krijgen wie mag gaan rijden

Goedgekeurd onderschrift :)

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:31

Leuk verslag. Idd leuk om zo af te wisselen met wedstriden en groomen. Heel erkenbaar met hartslag omhoog en de drukte. had ik een aantal jaar geleden ook bij de endurance van Katwijk. Ik geloof dat ik toch eens serieus met een diertje moet blijven rijden. Dan kan ik ook een endurance rijden.

Fiesta, freiberger, what else?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:45

Leuk verslag Apple Haha! Ik vond het leuk om er bij te zijn zaterdag en de sfeer te proeven.

Helaas kon ik niet meedoen met Omar omdat mijn stalgenootje me vrijdagavond 22.45 uur belde dat ze haar vaccinatieboekje kwijt was Boos! Hoe bedoel je Blond Ik zou met haar vader's trailer meerijden en haar vader ging toen natuurlijk niet meer Verdrietig Ik baalde verschrikkelijk en Tallie1979 stond al bij mij thuis op de stoep om mij en Omar zaterdag te komen groomen.. zaterdagochtend hebben Tallie en ik toch besloten dan maar zonder paard richting Katwijk te gaan en een kijkje te nemen bij de vele bokkers die mee zouden doen Knipoog

Het was echt heel leuk om mee te maken en volgend jaar heb ik me voorgenomen mijn E rijbewijs te gaan halen en niemand die mij dan nog tegen zal houden

Wat is Kev toch groot Apple Haha! Gefeliciteerd met jullie 1e endurance rit!!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:01

leuk verslagje, en er zijn nog zoveel anderen ook hele mooie wedstrijden, dus volgend seizoen gewoon van de partij zijn op andere wedstrijden!

Geniet van de dag

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:15

leuk verslagje, ik onn helaas niet mee doen paard had een dik been, niet kreupel maar wel warm helaas. Ik ga nu samen met jeanette naar de peel! Vind ik ook wel leuk is een keer ander terrein. Gister ben ik de route gaan afbreken maar bijna al het plakband was al weg?! Geen idee dirk misschien al gedaan. Hij heeft ook de bordjes al weg gehaald. Was de route voor iedereen duidelijk genoeg?

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:04

Op zich was de route duidelijk genoeg, maar stond er ook een bord ergens van 2 km voor de finish? want die heb ik niet kunnen ontdekken, en aangezien ik er ook helemaal niet bekend was vond ik het ook moeilijk weer in te schatten waar we weer omhoog van het strand af moesten, naar de parkeerplaats.

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers