*drukplekken...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 17:44

We zijn naar de zadelmaker geweest omdat ons zadel enkele drukplekken veroorzaakt heeft. Het bleek dat de boom vanvoor te smal is en nu zijn we met een nieuw, beter passend, zadel teruggekomen.

De vlekjes zijn wit en in het midden zijn een paard haren weg. Hoe lang kan ik nu niet rijden? Verward

[img]../upload/313/p0000003.jpg[/img]
[img]../upload/313/p0000006.jpg[/img]



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-10-08 18:31 ]</font>


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:10

Zo op de fotos te zien is het helemaal dicht, en dan zou ik me met een -inmiddels wel- goed passend zadel niet zoveel zorgen maken. Mocht het open gaan, dan geen zadel erop. Ik heb het gehad met tuig waar een schroef is losggeschoten en een flinke drukplek heeft veroorzaakt. Dit ging maar niet over en er is uiteindelijk een drain in zijn schoft gemaakt, toen was het zo over.
Succes

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:16

Ik zou een week ofzo wachten. Je moet het zien als een schaafplek of een blauw plek. Het is geirriteerd en beschadigd en moet nu eerst even genezen. Gaat een paar dagen overheen.
Als je nu je betere zadel op zijn rug legt, zal hij hues nog wel die blauwe plek voelen... dat gun je hem toch niet?
Lekker even een weekje zonder iets op zijn rug, dus ook niet zonder zadel rijden. Dan geef je zijn rughuid tijd om te herstellen en daarna kan je gewoon weer gaan rijden zonder problemen.

intussen kan je hem met longeren (zonder singel ofzo helaas) wel fit houden. probeer eens wat grondoefeningen, of ga met hem wandelen, wat grazen die week is zo om Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 18:31

Mij heeft de verkoper van mijn nieuwe zadel gezegd dat ik 3 weken moet wachten. Ik denk dat ik het ga deon, mwant als het toch noch pijn doet, geef je je paard toch alleen maar angst voor dat zadel? En ik wil dat mijn snoepie echt niet aandoen Lovers

Het wordt een harde tijd, maar ik denk dat ik het met wandelingetjes en knuffels enzo wel doorkom. Misschien rij ik gewoon wel even zonder zadel, achter de drukplekken. Zou dat kwaad kunnen? Verward

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:49

De paarden rug is er niet helemaal op gemaakt om jouw gewicht goed te dragen achter de plaats waar het zadel ligt. Kan wel een seconde ofzo, maar geen ritten!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 17:31

achter de plaats waar het zadel zit... het is te zeggen. Ik zit dan op dezelfde plaats als waar ik zit wanneer ik op het zadel zit. De vlekken zijn maar aan de shoft. Dus... wat denk je? Verward
[img]../upload/313/p0000000.jpg[/img]

_________________
Oooh... maar je hoeft niet blond te zijn om dom te zijn, hoor! Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-10-09 17:32 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-10-09 17:33 ]</font>

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:51

Ben je werkelijk zo verslaafd aan het op een pony zitten dat je dat arme dier nou niet even een weekje ofzo rust kan gunnen?! Frusty

Joh, die week is zo om hoor. Slik het maar even. had je maar eerder in de gaten moeten hebben dat dat zadel niet goed pastte! Boos!

Ben niet boos, maar je moet je pony wel de tijd gunnen om te genezen. Anders verdien je je pony niet.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 20:22

Nee, hoor, maar ik spreek wel van 3 weken...

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:00

Als ik het zo op de foto bekijk, denk ik niet echt dat het veel kwaad kan om (zonder zadel weliswaar) te rijden. Op die plek komt je achterwerk toch helemaal niet ?!? Verward En anders zal het toch niet veel zijn hoor!
gr. marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, lina1998, xAnthea en 60 bezoekers