(NH) Pat Parelli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

(NH) Pat Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 11:31

Ik volg sinds een paar weken level 1 van Pat Parelli, ik heb zelf nog een groen paard. Aan het eind van level 1 wordt het rijden behandeld, kun je deze punten voor het bereiden van een groen paard of is dit niet de bedoeling en moet het paard eerst bereden zijn geweest.
Heeft iemand ervaring met het beleren van paarden op de Parelli-manier.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:21

nee sorry ik ken die manier helemaal niet Geld, geld!.
hoe gaat ie eigelijk wat moet je dan doen??
ben nieuwschierig

groetjes -xxxx- suuske

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 16:25

Hoi Suuske, voor meer informatie kun je het beste kijken op www.parelli.nl. Daar staat het zo goed aangegeven, beter dan ik het zou kunnen uitleggen.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:44

Je paard hoeft niet bereden te zijn geweest om hem op de parellimanier te kunnen berijden hoor. Al moet je het dan natuurlijk niet in je eentje gaan doen al was het maar voor de veiligheid...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:27

het is juist fantastisch als je gelijk op deze manier begint met rijden op je paard, je leert dan eerst alles op de grond dus dan begrijpt hij je hulpen ook al je erop zit,
laat je nog maar even goed informeren, en doe anders is mee aan een clinic, is wel duur, maar supergaaf, en dan kan eddy modde je er misschien mee helpen,
ik dacht dat hij voor 50 euro zelfs bij je thuis kkwam,
en voor minder als er meer mensen waren die hem nodig hebben,
succes in ieder geval en leuk dat je ook PNH doet.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:27

ik heb een dravermerrie die ook niet ingereden was ( alleen op de baan gelopen ) en heb les van Lynn en Marjan Apple sinds een jaar en zo wordt ze langzaam aan op Natural basis beleerd ( ingereden dus ). Zij kon ook nog "niks" en moet je nu zien !!! En je doet het dus zelf en dat is super ! Je moet wel weten dat het tijd kost, het is niet iets van een paar maanden. Dus met veel geduld . Maar je krijgt een hele goede band met je paard en veel vertrouwen. Lynn en Marjan komen bij je thuis en zijn in verhouding niet zo duur, en maken zelf de tools , die je dus bij hun kan bestellen. Kijk anders even op hun site www.naturalhorses.com
Veel succes !!!

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:48

Inrijden volgens parelli gaat juist veel sneller dan op 'normale' manier, vind ik dan. Maar je Level 1 halen duurt met een groen paard natuurlijk wel wat langer dan met een paard wat al ingereden is. Al gaan sommige dingen veel sneller omdat je niets hoeft af te leren.
En als je paard op de grond goed is voorbereid, blijkt dat de meeste dingen onder het zadel vanzelf gaan (zoals achterwaarts, zijwaarts)