wat kan ik het beste doen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

wat kan ik het beste doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 17:17

hallo mensen,

mijn paard moest een tijd stilstaan omdat hij aardig mager was en bij moest komen.
wij gaan volgende week weer rijden met hem maar waar kunnen we het beste beginnen in de bak of in het bos de bak is nogal mullig(zwaar).

wie kan mij helpen

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:52

je kan het beste in het bos beginnen, als je een rustig paard hebt iig!!
Anders in de bak, maar omdat zijn spieren niet getraind zijn kan zon zware bak toch vrij zwaar zijn

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 18:27

hij is niet zo makkelijk en hij is aardig pittig

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Rian
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:40

heb je misschien geen lichtere bak? een zware bak is vragen om problemen!
als hij niet braaf is in het bos,begin dan met 10 minuten werken in de bak, en dan na een paar dagen 15 minuten, en zo elke 2a 3 dagen opbouwen, en eventueel buiten op het harde uitstappen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:15

Een zware bak kan grote problemen opleveren helemaal bij een paard dat op rust heeft gestaan. Ik zou overigens ook niet elke dag gaan rijden. De ene dag rijden in het bos, de andere dag wandelen aan de hand. Ik weet niet of je kan longeren of lopen over balkjes maar dat is in ieder geval goed. Pas in ieder geval op dat je het paard niet overvraagd. Met zware bak zou ik echt goed opletten, want een peesblessure heb je zo en helaas ben je hem vaak niet zo snel kwijt.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:31

kan je de weg op en is hij verkeersmak? zo train je goed zijn spieren en pezen, en je kan na een tijdje draven in de berm enzo. verder, niet in die zware bak rijden. zeker niet als hij nog niet echt power heeft.

Enya - Daya :-)


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 12:21

Dat hij is wel verkeersmak en kan over de weg lopen of lang de weg maar het nadeel is hij is dus verschrikkelijk pittig aan het worden na een tijd stil staan en dan is het beter om niet met hem direct langs de weg gaan rijden.
Dat longeren deden we nu 1 a 2 dagen in de week en dan had die heel erg de kuren om dan heel erg ervandoor te vliegen en verschrikkelijk proberen uitdagen en dan ook de bok erbij geven.
TIP: het is wel een paard van 1.76 hoog en is bere sterk.
Dat we hebben met hem aan de hand gelopen maar dan heeft die hetzelfde als longeren dan heeft die gewoon op dat moment een kronkel in zijn kop.
Maar mijn gevoel zegt dat je beter in de bak kan beginnen en dan een paar min. en dan rustig op bouwen maar wat zeggen jullie?
Hij heeft al een x de uitgang van de bak kunnen proeven en is ie overheen gesprongen en nu met rijden trekt hij er telkens naar toe.
Maar in het bos moet je echt niet iets voorover zitten want anders gaat die er met je ervandoor (dus dan voel je hem telkens onder je door glippen)!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:23

klinkt wel serieus ja Haha!
ik zou als de bak niet te heel zwaar is dan toch in de bak beginnen, zeker als hij zo sterk is. in de bak heb je nog iets van zekerheid. je moet met hem kunnen werken, ipv steeds alleen te verhinderen dat hij wegloopt.

Enya - Daya :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:34

Een zware bak is zeker af te raden.
Als er in de buurt een andere is, zou ik daar zeker voor gaan.
verder zou ik hem ook niet elke dag rijden.
Spieren hebben langer dan 24 uur nodig om zich te herstellen.
Rij je dan bv om de dag zijn ze weer wat hersteld om te geven wat je vraagt.
want zeker bij een ongetraind paard, vraag je vaak meer dan je denkt.

verder stap veel.
daar krijgen ze goede conditie van, zonder te veel belasting.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 16:33

maar als je de bak afraad wat moet je dan doen als je in het weiland rijd dan heeft die veel meer kans om betere bokkensprongen te maken. Tong uitsteken

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:40

Al geprobeerd om een andere bak te vinden? In de buurt zijn er genoeg!

Ondaks de bokkensprongen kun je beter in het weiland gaan rijden, maar ook in een lichte bak zou ik zeker niet elke dag gaan rijden en ook niet meteen een uur ofzo... rustig opbouwen, ikdenk dat je zelf het beste kunt beoordelen op wat voor manier je dat precies doet!

(L)

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:05

Als hij pittig is kan je beter niet in het bos rijden stel dat ie er uit naait en je krijgt hem niet meer terug dan zit je met de gebakke peren.
Er zijn in de omgeving toch genoeg bakken probeer daar iets te regelen.
Suc7

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 09:32

Ja maar om de paar keer word de bak wat fijner gemaakt en dan is ie iets muller maar jah dan proberen we eerst maar even in de bak.
Dat het zal voor hem wel weer wennen moeten want nu moeten we hem echt rijden met passoa bid en martigaal dus ik ben benieuwd!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janneke2, Poekkie en 80 bezoekers