Verslag Oefencross Hooge Mierde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Verslag Oefencross Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 17:19

Voor de geinteresseerde. Knipoog Hier mn verslagje.

Vanochtend om half 9 op stal om alle ponies die mee gingen op de vrachtwagen te zetten. OK dan! En richting Hooge Mierde maar! Om 11 uur gingen we parcours verkennen en ik vond het er maar allemala erg eng uitzien. Bloos! Van die super hoge opsprongen en afsprongen.. Brr! Maar gelukkig waren er ook alternatief hindernissen. Haha! Dat maakte me toch wel iets minder bang. Schijnheilig
Na 3 kwartier in het bos gelopen te hebben de rugnummers opgehaald en op gaan zadelen en losrijden maar.
Helaas liep Camilla stok-kreupel. Huilen En moest ik haar terug zetten en kon ik dus niet mee doen... Huilen Ik baalde verschrikkelijk.. de hele week zit me al alles tegen dus ik barstte op een gegeven moment even in tranen uit toen ik mijn moeder aan de telefoon had. Gelukkig was ik toen alleen bij Camilla. Onder het losrijden was er niets te zien aan haar been, maar later werd het al dik en warm. En ze kon er gewoon niet op staan... Verdrietig Echt heel zielig.. maargoed niets aan te doen.
Ik baalde nog erger toen iedereen van onze ponyclub terugkwam met leuke verhalen.. Ik had me er zo op verheugd.
Iedereen was nog aan het uitstappen toen een meisje van onze ponyclub haar pony Olga ging afzadelen. Ze vond het zo zielig dat ze voorstelde dat ik op haar pony de cross reed. Ik moest even denken... Ben al niet zo'n held, en die pony is nogal snel en moeilijk te houden bij hindernissen. Maargoed, ik wilde toch wel erg graag.. dus toch maar gedaan.
Even alles geregeld dat ik met de volgende groep mee kon rijden enzo. En ik mocht als eerste starten. Eerst dus even wat losgesprongen zodat ik aan de pony kon wennen, op het begin durfde ik niet en zei ik al "laat maar.. ik durf het niet" Maar toch overgehaald en gaan springen. SUPER. OK dan! Toen mocht ik eindelijk starten. Eerst het weg-parcours. Die moesten we afleggen in draf. Maar als je Olga laat gaan gaat ze dus echt héél hard draven. Schijnheilig Dus daar gingen we in een super harde draf de paden af!
Toen kwam ik eindelijk bij de start en mocht daar nog een paar x een boomstammetje springen voordat ik daar moest starten met de cross zelf. Ik mocht starten.. De eerste hindernis, een soort riet-hegje vond ze al eng.. (was al van te voren gewaarschuwd dat ze veel had geweigerd) 2 keer geprobeert, en toen kwam een man er langs staan en is ze erover heen gegaan. Snel naar de volgende hindernis. Je kon kiezen tussen een opsprong van 1 meter en daarna een afsprong, of een heuveltje op, hindernisje en heuveltje af. Ik koos natuurlijk voor het laatste. Helaas weer een weigering, dus ik rijd opnieuw aan en Olga doet wat ze zelf wilt. Bloos! Clown Rent op de opsprong af... En springt! Schreeuwend ging ik omhoog. Bloos! OMG, wat vond ik dat eng, maar wel ERG GAAF!!!!! Om even van de schrik te bekomen heb ik haar toen maar het heuveltje af gestuurd en niet de afsprong. Die leek me namelijk nog enger!
Volgende hindernis, het heksenoog. Helaas 3 keer een weigering dus maar verder gereden. Toen.. Een sprong, daarachter een heuveltje op, heuveltje af en een opsprong. Huppaké.. Sprong ze zo! Echt heel gaaf vond ik dat. Haha! Daarna kwam ik bij een hindernis waar al mn supporters stonden. Haha! (wat mensen van de ponyclub, baasje van de pony, en mn instructeur) Je kon kiezen tussen 3 hindernissen. Een hele smalle heel laag, een iets hogere en een hele hoge. Bloos! Ik koos toch maar voor de laatste, wel een beetje creepy, 2 bomen zo dicht bij elkaar. Bloos! Daarna had je nog een hindernis, en dan een afsprong. Bij het parcoursverkennen besloot ik dat ik de afsprong mooi niet nam. Tong uitsteken En er gewoon langsaf ging. Maar toen ik zo fanatiek aan het rijden was dacht ik niet na en huppa, zo eraf. OK dan! Toen kregen we een lang pad, en het meisje dat na me startte deed heel vaak SGW dus was wel een stukje sneller als mij. Knipoog Dus ik werd ingehaald. Vanaf dat moment ging het al helemaal super!!!! Bij de grepel (of hoe heet dat?) met een balk erboven had ik ook besloten dat ik het alternatief nam, maar ik was zo lekker en fanatiek aan het rijden dat ik erop aanreed en Olga hem zo super sprong! (bij het parcourslopen werd verteld dat veel paarden hierop weigeren, dus was heel bang dat dit ging gebeuren van te voren, maar nee hoor! OK dan! ) Toen kwam je bij een hindernis waar de hoofdsprong een hele vreemde sprong was, waar ik dus maar het alternatief heb genomen. Een redelijk hoge opsprong en afsprong.
Daarna door de finish, een normaal hindernisje, een redelijk breed hindernisje en weer een normale. Ook deze gingen super!!!
Daarna door naar de waterbak waar we "les" kregen als iedereen er was. Eerst dus maar rustig er doorheen gestapt en dat deed ze erg braaf. Toen moesten we met zijn alle erdoorheen draven en ook dat ging super. Toen kwamen de afsprongen. Ook dat deed ze héél braaf en ik vond het SUPERgaaf!!! Daarna een afsprong en daarna gelijk een hele brede boomstam het water uit.. Ook al zo gaaf!
Hmm.... Heb het wel door. Cross is dus gewoon écht super gaaf!!!!!! Cool
Gelukkig wist ik nog van Amy (New-Forest) hoe je moest zitten bij de afsprongen, anders was ik vast voorover gekukelt. Schijnheilig *LOL* Dus thnx nog Eem! Haha!
Nou, zeker voor herhaling vatbaar dit! Maar dan graaag met Camilla!
Camilla staat nu heel zielig in haar stalletje.. Het is goed mis met haar pootje! Héél erg dik en bloedheet, ze kan er niet op steunen.. Dus deze week komt de dierenarts even langs. Arme pony, hopelijk is ze snel weer beter. Ach gut


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:44

Ach gossie, wat zielig van Camilla Ach gut

Maar wel leuk (en goed!) dat je op die andere pony mee mocht doen, als ik het zo lees heb je het netjes gedaan Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 17:47

Ja ik was ook best wel trots dat ik het zo even gedaan heb met een pony waar ik nog nooit op had gezeten. Haha!
Volgende keer hopelijk met Camil!
Er zijn ook foto's gemaakt met digi's, dus als ik ze heb zal ik ze op bokt zetten. Haha! (alleen foto's van de waterbak, maar ach ook gaaf toch Haha!)

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:52

Geef Camilla maar een knuffel, arme pony.
Wel ontzettend tof dat je op een andere pony mocht en dat het toch goed ging ondanks dat het niet je eigen pony was.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:41

Geef Kameeltje maar een hele dikke Kusje en knuffel van me ::+:
Wel goed dat je het op die andere pony hebt gedaan hoor Toppie!!


Ff offtopic hoe is het nu met Marijkje eigelijk Huilen

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 18:43

Ik geloof dat t wel steeds beter gaat. Es mag nog niet rijden maarja.. Hopelijk is het ook met marij weer snel goed!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:52

Hoop ik ook geef haar ook maar een mega knuff !! Lovers
Want alle cmctjes moeten wel gezond en goed zijn he Knipoog Haha!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:28

Aaah, arme millie! Wel gaaf zeg, dat sgw! Lijkt mij ook heel gaaf, maar ik zou het niet durven, en al helemaal niet met een "groene" pony:S Maar wel heel stoer hoor!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 21:35

Ach het is echt totaal niet eng!!! Ik vind dit een stuk minder eng dan gewoon springen. Verward
Ik ben wel erg blij dat ik mn 1e keer crossen op een wat oudere pony heb gedaan die al 2 x een cross gelopen heeft, dus die wel een beetje weet wat de bedoeling is.. en niet op mijn pony die dat dus nog niet snapt. Knipoog Maar volgende keer ga ik er aan geloven! Alleen de afsprongen lijken me dan zo eng, heb vandaag ook een aantal jonge paarden en ponys gezien, en die sprongen me toch vreemd! Bloos!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 08:44

Leuk dat je toch nog mocht crossen op de pony van dat meisje Lachen !
Maar wel jammer van Camil, hoop dat ze snel weer beter is Ach gut
Lijkt mij ook echt zo gaaf om een keer te doen, cross! Lachen Ga ook maar eens op zoek naar een oefencross ofzo Schijnheilig


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:46

Graaag gedaan hoor, haha *LOL* Tong uitsteken Schijnheilig Knipoog
Maar goed hoor! Wel sneu zeg van Camilla Ach gut Hopelijk komt het snel weer goed! Lovers

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:10

Lief van je clubgenootje dat je op haar pony mocht meedoen!
Camilla komt er wel weer bovenop hoor, maar wel jammer dat je niet met haar kon crossen, je eigen pony is toch wat vertrouwder.

Ik vind je trouwens wel een held hoor, op een vreemde pony gaan crossen, ik zou het op mijn eigen pony al doodeng vinden Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 11:34

Ja ik had ook nooit gedacht dat ik op eenvreemde pony even zoiets zou doen. Schijnheilig Dus ben wel een beetje trots! Zeker omdat die pony ook nog eens super moeilijk is, echt heel erg heet en moeilijk te houden als ze echt wil.. Scheve mond
Maar gelukkig is het allemaal goed gegaan!!

Dadelijk even naar Camilla's pootje kijken.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:42

Wauw dat lijkt me echt heel gaaf!!
Knap hoor dat je het toch gedaan hebt!
Volgensmij geeft dat echt een kick Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 12:05

Ja dat geeft idd echt een kick!
Ik werd er helemaal opgewonden van en wilde gaaaaan! Over al die hindernissen heen. Haha!
Haha echt heel gaaf om eens te doen. Ga er zeker vaker naartoe!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:48

Arme Camil, zou ze zich verstapt hebben? Hopelijk is ze weer snel de oude!

Maar leuk dat je zo enthousiast bent en hopelijk kun je dit binnenkort ook eens met Camilla doen! Ik vind crossen erg mooi om te zien, maar ik ben zelf niet zo'n held. Hoewel ik het wel altijd heerlijk vind om door een waterbak te stampen! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:06

owwwhh wat erg voor je.. wel een lief van dat meisje dat je haar pony mogt lenen.. ik hoop voor je dat Camilla snel weer beter is..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers