hoefbevangen??!!?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

hoefbevangen??!!?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 16:06

Mijn pony doet heel af en toe een beetje raar. Dan staat ze met haar voorbenen schuin naar voren en haar achterbenen heel erg onder het lichaam geplaatst. Net of ze zich een beetje uitrekt zeg maar. En dan loopt ze een paar passen achterwaarts, net of ze haar evenwicht verliest. En daarna is er niks meer aan de hand! Haar temperatuur is goed, tandvlees ziet er goed uit, ze is heel ietsie pietsie te dik, dat wel, ze loopt gewoon goed, zit te crossen af en toe als ze de wind in de bol heeft. Op harde grond loopt ze ook normaal. Ook draven. Heel veel eten krijgt ze niet. Ze staat de hele dag in de wei, en krijgt s'avonds nog iets persvoer, om op te knabbelen, geen mais, geen brokken, geen haver, niks komma nada. Verder merk ik ook niks aan haar. Hoeven ook niet extreem warm.
Ze is nu een dikke 5 maand drachtig. Kan het misschien daar dan iets mee te maken hebben, of denken jullie dat het misschien toch een vroeg stadium is van hoefbevangenheid. Want wat ik heb gelezen is dat meestal redelijk acuut, binnen een paar dagen, terwijl Ilona dit af en toe doet, en dat zie ik nu voor een paar weken!
ik hoop dat jullie hier een idee over hebben!
THNX!


miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:28

haar beenstand klinkt wel een beetje als hoefbevangen.. maar heb er verder heel weinig verstand van hoor!

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

suzie66
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:07

ja dat lijkt heel veel op hoefbevangen.
je kan naar een dierenarts gaan. maar je kan ook de hoefsmid even vragen.

groetejs suzanne

paardrijden is net als bloed: je kan niet zonder

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 10:12

Maar alles wat ik over hoefbevangen heb gelezen, dat was allemaal acuut, dit gaat al een paar weken zo.. en ik heb het zelf nog maar 1x gezien.


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:20

Hoe dat ze staat zou duiden op hoefbevangenheid? Hoefbevangenheid hoeft niet acuut toe te slaan hoor. Dat kan ook langzaam gaan.
Ik zou in iedergeval je Dierenarts/veearts en je hoefsmid hier naar laten kijken!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:47

Als ze verder gewoon normaal loopt lijkt me dat geen hoefbevangenheid, dan zou ze toch vaker en langer zo moeten gaan staan denk ik?

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:16

De stand lijkt wel op hoefbevangenheid, maar een echt hoefbevangen paard loopt nauwelijks en als het loopt is het heel stijf en moeilijk of kreupelend, ik denk niet dat het hoefbevangenheid is.

*\o/* Tenderwood M1+0 *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brigitte_D, Exorcizamus, nsh, OmgiliBot, Pallatin, xAnthea, ZarahZoe, Zick_Zack en 102 bezoekers