Hoe krijg ik nou eindelijk die buik eraf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Hoe krijg ik nou eindelijk die buik eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 19:56

ik wilde graag die buik ervanaf!!!!!!!!!!!

ze word steeds dikker.
wat is nu de oplossing:

1. haar op stal zetten met alleen wat water en hooi en dan rijden.

2. haar in een kleine wei zetten met alleen water en rijden.

3. Op de grote wei heeft ze veel te veel te eten.


HELP WAT NU!!!!
HET WORD BEHOORLIJK FRUSTREREND! Verdrietig


[Edit Karin] CapsLock uit titel verwijderd [/edit]


nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:27

Hopen dat je een stukje van je wei kan afzetten. Idee "afslankweitje". Verder veel beweging. Niet ineens veel minder eten (gras/hooi/biks) gaan geven want dan vallen ze veel te snel af en komen er gifstoffen in het bloed. Is ze verder ook vet of is alleen haar buik dik? Wanneer dot laatste het geval is en het is van gras eten zou ik mij er niet te druk om maken. In deze tijd van het jaar zitten er weinig voedingsstoffen in het gras en heeft ze min of meer een vochtbuik. Daar kan ze snel vanaf zijn wanneer ze op stal/karige wei staat. Succes!

Storm in mijn profiel!

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:34

xxxmelody schreef:

1. haar op stal zetten met alleen wat water en hooi en dan rijden.

2. haar in een kleine wei zetten met alleen water en rijden.

3. Op de grote wei heeft ze veel te veel te eten.


geen één van de drie?
1. alleen hooi lijkt me niet gezond
2. alleen gras? je moet altijd bijvoeren
3. jah en een lekker grasbuikie krijgen?

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:06

ze is toch n iet per ongeluk drachtig?? Haha!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:27

geduld hebben en rijden. Het is al bijna winter dus veel gras zal er neit meer zijn.
Mijn paard is inmiddels al weer flink afgevallen, dank zij de warme zomer was er niet al te veel gras dus moesten we zelfs bijvoeren. (hooi bijvoeren bedoel ik dan)

Je kan je eraan ergeren, maar die buik lijkt elk jaar wel groter te worden en minder snel weg te gaan. Dus als iemand er wat van zegt, gewoon roepen dat ze drachtig is Haha!


Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:58

lekker ermee rijden

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

suzie66
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:00

wat minder persvoer geven. en verder lekker rijden en gewoon doorgaan. veel succes groetejs suzanne

paardrijden is net als bloed: je kan niet zonder

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 13:21

ja ze zou drachtig kunnen zijn maar volgens een vriendin is ze nog hengstig geweest toen ik er niet was.
Ik heb haar nu op stal met hooi maar dat vind ik ook zielig met dit weer.
de zandere paarden op de wei worden bijgevoerd met brokken en hooi dat wil ik absoluut niet dus moet idd een afslankweitje voor haar zien te regelen.
Maar dan kan de hengst haar zien is dat wel zo vertsnadig dan>????

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 14:28

dan gooi je haar toch een paar uurtjes buiten. eerst lekker hooi voeren en dan pas naar buiten Lachen . als je eerst hooi voert is haar ergste honger gestild.
Ik heb ook zo'n paard hoor, altijd een enorme buik. Ennuh ik heb een ruin dus kan niet zeggen dat ie drachtig is Haha!

Maar je schrijft dat ze drachtig kan zijn???? Als je dat niet zeker weet.... ja dan krijg je die buik er voorlopig nog niet af. Wel even zeker stellen dan.
Suc6 met je "bollie".

groetjes

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:24

Dookie"]
[quote="xxxmelody schreef:

1. haar op stal zetten met alleen wat water en hooi en dan rijden.

2. haar in een kleine wei zetten met alleen water en rijden.

3. Op de grote wei heeft ze veel te veel te eten.


geen één van de drie?
1. alleen hooi lijkt me niet gezond
2. alleen gras? je moet altijd bijvoeren
3. jah en een lekker grasbuikie krijgen?
[/quote]

natuurlijk moet je NIET altijd bijvoeren! wat een rare ideeën soms bij paardenmensen.

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:41

laat haar eerst contolere n of ze niet drachtig is , voor je haar laat ''lijnen''!!!

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:07

Hoi,
lekker op stal het liefst op mot, want dat eten ze niet(meestal) en dan 2 a 3 uurtjes per dag op een kale wei. 1 plak hooi en bijv een appel in de voerbak voor het idee. Of een handje bix/muslie voor het idee tenzei ze normaal al zeer weinig voer krijgt. En elke dag lekker een uur flink aan het werk. Let er wel op dat ze er goed blijft uitzien het en leuk vind om te blijven werken.
Groetjes Bar

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:43

Gewoon een stuk wei af laten zetten als dat kan, een wei is toch wel het belangrijkst in een paardenleven lijkt mij zo.

Hoe komt het dat ze ineens dik word? Krijgt ze meer eten?

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:48

ingeo"]
[quote="Dookie"][quote="xxxmelody schreef:

1. haar op stal zetten met alleen wat water en hooi en dan rijden.

2. haar in een kleine wei zetten met alleen water en rijden.

3. Op de grote wei heeft ze veel te veel te eten.


geen één van de drie?
1. alleen hooi lijkt me niet gezond

2. alleen gras? je moet altijd bijvoeren

3. jah en een lekker grasbuikie krijgen?
[/quote]

natuurlijk moet je NIET altijd bijvoeren! wat een rare ideeën soms bij paardenmensen.
[/quote]

Bij ons krijgen ze altijd hooi erbij. Zal ook grotendeels komen omdat het nu een modderpoel is in de weides. Dus zo raar vind ik het nu ook weer niet hoor.
Laatst bijgewerkt door Farjen op 12-10-03 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 20:49

melody is een stofzuiger.
Ze stopt niet met eten en als de andere paarden eens wat extra's krijgen wannt die zijn erg mager dan vecht ze erom.
ze kan er niet vanaf blijven.
ik krijg het haar niet afgeleerd zelfs tijdens het rijden als ze aan de lange teugel gaat (ik rij western dus die zin soms erg lang) dan vergeet het maar dan eet ze ieder grassprietje dat ze tegenkomt en zelf dingen die niet eetbaar zijn distels bijvoorbeeld madame eet die gewoon op.

maar een vriendinzei waar maak je je druk om de winter komt eraan dan heeft ze dat vet nodig maar ja.

Die weiden zijn super groot als je die moet belopen ben je een uur bezig da is dus heeeeel veeeeeeeeel gras
dusss ja allemaal factoren om dik te owrden he.

volgende week komt de DA haar spuiten en opvoelen en dan weet ik meer.
Heb haar vandaag maar weer op die imense grote weide gezet omdat ze anders alleen staat.
En als ik har op een weitje zet apart staat ze weer te kort op de hengst.

ik kijk het nog ff aan heb haar vandaag flink gelongeerd dat ging wel goed

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:09

een van onze paarden wordt ook heel snel dik......hij werkt gewoon hard...krijgt normaal voer maar we geven hem gewoon weinig bijvoer. hij krijgt 4.5 kilo sportbiks per dag + 2 keer hooi en hij zit hoog in de sport dus hij heeft een druk trainingsschema daardoor blijft hij slank

patriesjeeeeeee

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:49

Het lijkt me sterk dat je paard nu al dik wordt van een veulen, dat wordt dan wel een hele vroege! Verder is konsekwent rijden meestal de beste oplossing. Een paar uur op de wei zou ik m'n paard zeker niet misgunnen!
En dan 's avonds op stal met een handje brok en een plukje hooi........ lijkt me sterk als ze niet dunner wordt, tenslotte zit er weinig meer in het gras en is het toch vooral maagvulling.

patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:20

je moet gewoon zorgen dat je paard genoeg beweging krijgt en het voer daar goed op afstemt..........natuurlijk zijn er paarden die heel snel dik worden.......die moet je gewoon op een goed dieet zetten.....succes OK dan!

patriesjeeeeeee

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:37

Mijn merrie is helaas ook te dik. Weidegang ga ik haar echt niet ontzeggen en trouwens daar beweegt ze lekker de hele dag (vooral haar kaken Knipoog). Ze krijgt nagenoeg geen biks meer, een half handje voor het idee. Verder krijgt ze wortels en hoop ik dat ze in het vervolg hooi kan krijgen ipv kuil want daar wordt ze wel dik van!
Daarbij komt dat ze op latere leeftijd een veulen heeft gekregen: ze heeft haar oude figuur gewoon nooit meer teruggekregen Clown

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:22

patriesjee schreef:
een van onze paarden wordt ook heel snel dik......hij werkt gewoon hard...krijgt normaal voer maar we geven hem gewoon weinig bijvoer. hij krijgt 4.5 kilo sportbiks per dag + 2 keer hooi en hij zit hoog in de sport dus hij heeft een druk trainingsschema daardoor blijft hij slank


Vind je 4,5 klio sportbiks weinig? Ik vind het eigenlijk heel erg veel. En 2 plakken hooi vind ik echt erg weinig. Ik zou eerder 5 plakken hooi en 1 kilo brok voeren. Kijken hoe hij het daar op doet. Maar ja, meningen verschillen natuurlijk!

Op dit moment zit er in de wei niet zo heel erg veel voeding meer. Ik zou eerder brok minderen (wel altijd wat blijven voeren, iig niet langer dan een maand geen brok) En veel rijden. Daar bedoel ik niet mee, een half uur heel fanatiek, maar bijvoorbeeld 2 uur buiten (veel stappen). In die twee uur kan jouw paard al niet meer eten, dus krijgt ze al minder binnen, terwijl ze niet veel meer aan het werk moet. Binnenkort gaan de paarden erg verharen en hebben ze veel energie nodig. Let dan wel op dat ze genoeg binnen krijgt. Verder veel succes! En ik hoop dat ze binnenkort wat kilo's kwijt raakt.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, scoebje, Zippo_M en 24 bezoekers