Oops....SHE did it again!!! Mijn wedstrijd met Jurga!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 00:11

Yippeee!!!!! Party!! Het is gelukt!!!! Ik heb twee winstpunten gehaald met mijn dressuurwedstrijd van vanavond!!!! *LOL* Ben helemaal heppie!!! Haha!
Zal aan het begin beginnen van vandaag. Vanmorgen om kwart over acht liep de wekker af....op naar paps menles op de manege. Ze waren maar met zijn tweeen, dus bijna privéles! Moet zeggen dat ze het helemaal niet slecht deed, ze liep best lekker te sjouwen, maar toen de meninstructeur haar even van mijn vader overnam, zag je haar meteen gaan. Wow, die beentjes naar voren toe schoppen en koppie erop en nageeflijk. Supermooi gezicht. Pa na de les echt: "Dat wil ik ook zo leren!!!" Ja pap, veel trainen haha. Ik help je wel Knipoog Maar dat was dus de menles. Ze was hartstikke bezweet, dus ik heb haar maar even helemaal gewassen. Stelde ze natuurlijk niet zo op prijs, zo'n koude douche, maar okay moest even. Cool Ze overleeft het wel weer!
Toen thuis wat lopen ouwehoeren en weer naar stal, want rond half twee zou groom maarten zijn opwachting maken. Kreeg dus al een smsje waar ik bleef *LOL* omdat ik zoals altijd weer eens te laat was... (ma bedacht nog even dat ze wel warm kon eten, omdat iedereen thuis was dus dat moest nog ff snel gebeuren Boos! ) Maar goed, ook ik kwam aan op stal waar Jurga al weer netjes opgedroogd was. Ik haar ingevlochten en maarten stond erbij en keek erna Knipoog Jur was behoorlijk kumm, stond bijna te slapen Dromen Mooi makkelijk! Na het vlechten en poetsen van jur hebben maarten en ik ons uitgeleefd op de stalklusjes (volgende week weer helpen maarten, anders kan ik niet mee naar Artis Knipoog ), dus de stal ziet er weer toonbaar uit. Daarna nog even bij mijn nichtje wezen kijken. Die reed ook netjes en bleek dus later ook twee punten te hebben. (maar adn in de L2 haha)
Toen naar huis toe, waar we gezellie gegeten hebben. Zie je dat mijn vader wel normaal kàn doen? Ik weet btw niet of maarten morgen nog zijn bed uitkomt, want hij heeft van mijn op school zelf gebrouwen kaas gegeten, samen met mijn vader die het doodleuk op brood deed. Ach, als je maar lol hebt en dat hadden we. Haha! Toen kwam het dichter en dichter bij.... *de zenuwen sloegen NIET toe*
Party!! Lachen Party!! DE WEDSTRIJD Party!! Lachen Party!!
Nadat we er op stal achter kwamen dat ik toch mijn startkaart en entingsboekje thuis had laten liggen op de vaatwasser en het opgehaald hebben voor alle zekerheid.... ff relaxed op de stalvloer aan yoga gedaan haha. Langzaamaan begonnen met het opzadelen van Jurga en het omkleden van mezelf. Toen erop... buiten regende het ondertussen al behoorlijk. Lekker door het pikkedonker over de weg, langs een sjofel, over het spoor, creepy natuurlijk, kwam ik aan bij de losrijbuitenbak haha. Erg fijn, mijn grooms stonden lekker droog in de stal, ik reed lekker in de plensbuien los. Haha! Was echt geen zak waard! Lips are sealed Ze liep helemaal niet zo lekker, ontzettend scheef, maar kon er niet echt lekker aan rijden. Toen de bak in voor mijn eerste proef, ondertussen al dorweekt. De druppels water rolden van mijn helm af, heel irri. *LOL* Echt, het voelde aan als een rampenfonds, dat paardje van me. Kwam al scheef binnen, hals strekken kwam er niet uit, viel steeds ontzettend door mijn binnenbeen heen, ging tegen de hand, stelling was niet optimaal, galop ging hard en hiedoor viel ze erg naar binnen op de grote volte. Nee, ik was niet tevreden. Buiten even staan wachten totdat ik weer mocht en toen nog natter de bak weer in... ( o ja, mijn nieuwe jas had heerlijk rood afgegeven op mijn witte broek...oops) Boos! Sta je daar echt buiten in de blub zeiknat te worden... Extreme duivel Maar okay, snel weer de bak in en aan de tweede proef beginnen! Ging beter dan de eerste naar mijn gevoel. Al ging ze scheef staan bij het halthouden, niet hals strekken, loperig doen bij middendraf, weinig tot geen stelling en buiging in hoeken enzo, door binnenbeen vallen...en weer die rare galop die bijna niet uit te zitten was... Snel de bak weer uit...gewacht op grooms met reflectie materiaal en toen door de stromende regen naar stal toe gesneld. Scheve mond\ Snel paard afzadelen en deken erop, ze was echt doorweekt en ik en mijn grooms niet minder. Ik snel ff wat droogs aangetrokken, heel charmant mijn rijjasje op mijn spijkerbroek en mijn haar plat op en piekerig langs mijn kop haha, zag er niet uit! Party!! Snel weer naar de Nieuwe Heuvel gereden voor de punten. Eerst natuurlijk even een glaasje cola Pling ...en daar kwamen de punten al. Rachel zei tegen me: "gefeliciteerd joh, je hebt er twee ofzo..twee keer eerste!" Ik dus: "Huh, niet waar?!" Ik snel zelf gaan kijken en ja hoor, het was echt zo!!! 156 en 158 punten! Ik helemaal weer heppie natuurlijk! Party!! Twee winstpunten erbij terwijl het naar mijn gevoel echt niet lekker liep. Mijn oom en de vader van mijn voorleesSTER zeiden allebei dat ze wel erg goed liep vergeleken met anders. Meer ontspannen.... Huh, bestaat dat woord dan in Jurga's woordenboek?? Verward
Party!! Maar ik ben helemaal gelukkig met mijn punten en mijn bekertjes natuurlijk hihi... Party!!
Snel daarna weer naar stal gegaan om Jurga na te verzorgen... Krijg nou wat, ze was alweer droog. Dus snel de winterdeken er weer op, knotjes eruit en weer wat wortels gegeven.... toen in nog een klein beetje motregen naar huis waar ik nu droog achter de compu zit met een ongeduldige Pris op msn... Knipoog Komt eraan Prisca!
Wat er vandaag nog meer gebeurde:
Jurga heeft me twee keer gebeten! De bitch! Eén keer in mijn arm en één keer in mijn been (gelukkig in mijn broek) Was zeker pissig dat we haar zo laat nog uit haar mand kwamen plukken. Knipoog
Enne: maarten heeft Paddox bewonderd...en Prins Abdullah, de vader van Amaretto van Lautje! En maarten, hoe hoog was het kwijlgehalte van mijn hengst???? Kwijl
Nu op naar de volgende wedstrijd op 29 of 31 oktober...weer een avondwedstrijd. Nu al zin in, ben nu B+7! *LOL*

_________________
I just want to feel safe in my own skin,
I just want to be happy again
but I'm so lonely I don't even want to be with myself anymore
on a different day, if I was safe in my own skin, then I wouldn't feel lost and so frightened

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-10-08 15:51 ]</font>


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:14

Heeeeeeeeeeeej gefeliciteerd!!!
Eindelijk het gaat nu echt de goede kant op gefeliciteerd hoor!!! *LOL*
Greetz Tamaar

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:15

Hahaha sorry wilde GRAAG weten of je weer 2 puntjes had Schijnheilig .

Pff ze heeft dus wel een lange dag gehad vandaag? Ach vroeger moesten de paarden veeeeeeel harder werken dan nu.
Gefelicibokt hoor en een dikke knuf aan Jurga. Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:39

GEFELICITEERD!!!!! Party!! Party!!. Ik heb het van dichtbij mogen meemaken! Het was een supergeslaagde dag ondanks het feit dat Ilona eerst dacht dat ze niet zo best gereden had. Het is grappig om op te merken dat ze bij het groeten een smile had van oor tot oor!! *LOL* en dat deze smile weer te zien was toen ze vol ongeloof was toen haar verteld werd dat ze twee keer eerste was geworden. Kan de smile volgende keer nog breder Iloon!!?? Haha!

Volgende keer bij de stalklusjes dan schrob ik de vloer van de zadelkamer wel en wie weet vlecht ik Jur dan wel in. Kan alleen niet garanderen dat het wat wordt, maar dat zien we dan wel weer! Knipoog

Verder hebben we zoals gezegd even de hengsten bekeken en ik moet inderdaad zeggen dat Paddox om te Kwijl is!! Wauw, wat moet dat een mooi veulen worden zeg!!

Denk trouwens dat ik nu maar even snel naar de wc heen ga, want de zelfgemaakte kaas van Ilona begint geloof ik een beetje te werken Misselijk Knipoog

Nogmaals, Ilona en Superjurga hebben het vandaag fantastisch gedaan en ik feliciteer ze nog maar een keer! Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 00:44

Thanks hoor maarten en prisca!!! Verslag weer lang genoeg??? Knipoog Ehm...weet niet of het nog breder kan hoor, maar met afgroeten dacht ik ff aan mijn pa, dat 'ie altijd opmerkt dat ik zo gruwelijk snel groet en weer wegrace. Deze keer dus netjes gewacht en langzaam gegroet haha. Heb getraind op het halthouden tijdens de Ruitervereniginglessen, dus nu had ik er tijd voor! Ze rende niet zomaar uit zichzelf weg. Ach en je moet altijd lief lachen naar de jury toch? Lachen Heb de goede raad maar opgevolgd. De ene proef had ik 155, maar ze vond het blijkbaar een winstpunt waard, want er was een punt veranderd en nu had ik 156. Maar dat vond Iloon helemaal niet erg natuurlijk! Party!! Ik ga zo lekker heppie mijn bedje in, dat weet ik wel!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:52

Hee, hartstikke goed Iloon! De tamtam was al rondgeweest, dus ik had het goede nieuws al gehoord. Maar jij maakt er weer een heel enthousiast verslag van, zoals altijd, leuk! Cool

Dus Maarten heeft weer voorbeeldig gegroomd? Mmm... dat belooft wat voor morgen... Maarten, niet zo slijmen joh, over die stalvloer en dat vlechten! Knipoog

En nu heeft Maarten dus de papa van Ameretto al wel gezien en ik niet. Ik hoor het al, ik moet maar snel eens langskomen. Zit in de planning! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 01:08

ja Karin, je zit er echt aan vast hoor!!! Je komt er nu niet meer onderuit!! Je moet bovendien gewoon op Jurga, dat moet je eens in je leven gedaan hebben, anders is je leven niet compleet Knipoog . Ach, zal wel snel een keer gebeuren en dan zal ik jou ook Prins eens laten zien! Nou, maarten als voorbeeldige groom??? Mag ik lachen??? Lips are sealed Ik zeg maar niks...... Brr...ben nog steeds een beetje nat (van de regen ja), dus ik ga zo lekker naar mijn mandje toe voor een goed nachtje (wel kort snik, morgen de laatste keer werken op het asiel) slaap... Dromen DROMEN over SuperJurga!!!! Dromen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 07:14

he echt super!!! maar goed dat je die 2 winstpunten hebt gehaald, anders had ik boos op je moeten worden *lol*
Heel erg gefeliciteerd...
OP naar de volgende 2...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 07:47

Heeeeeey netjes joh gefeliciteerd!
En 2 keer 1 en ook nog eens 2 winstpuntjes beter kan niet toch?

Vandaag mag ik weer zul je voor mij duimen dat ik het net zo goed doe??

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 09:04

Gefeliciteerd met je fantastische resultaat. Zo doorgaan!!!!!!!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 09:33

Goed gedaan. Ik ging vooraf eigenlijk voor 3 winstpunten, maar vooruit, dit is ook heel netjes Haha!
Nog wel 2x eerste ook, super man.

Navragen is beter dan afvragen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 09:43

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 09:45

Hey gefeliciteerd!! Harstikke goed, feliciteer je super jurga ook even! Haha!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 09:50

Hoi Ilona,
Gefeliciteerd, ik heb naar de proeven gekeken. Ik moet eerlijk wezen om te zeggen, dat het er wel eens beter heeft uit gezien, maar je was duidelijk de beste van de hele groep. Ik zei al tegen oma dat wordt twee keer eerste, of ze een winstpunt heeft zal er net om gaan, want hij viel behoorlijk door het binnenbeen. Je gevoel was dus goed. Mijn punten waren effe iets lager dan van jou, dat heb je zeker wel gezien, 144 en 142(M2),maar vergeleken met de anderen viel dat nog mee, nummer één had 146 en bij de tweede proef 148. Deze jury was best wel streng, maar dan wel bij iedereen.Wat er voor commentaar bij zat klopte ook wel. Dus oefenen maar weer. En jij op naar de volgende twee winstpunten. Geef Super-Jurga maar een knuffel van me.

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:27

Heeee gefeliciteerd!! Party!!

Pfff wat een verhaal zeg! Duurde een poosje voor ik het had afgelezen en wilde zo graag reageren! *LOL*

Op naar de volgende punten, met Super-Jurga! Cool

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:30

Oeps dit berichtje hierboven was dus van mij, maar we stonden nog onder Claudia ingelogd. Maar ook gefeliciteerd van haar! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:38

wow!! keigoed!!!op naar de 15 punten!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 11:58

Heel hartelijk gefeliciteerd. Echt kei goed. Eerste en twee winspiunten. Wat wil je nog meer.

En je verslag is erg leuk opgeschreven.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:15

heey wat goed GEFELICITEERD!!
haha jurga heeft heemaal gelijk ik zou ook zo laat niet meer in die regen willen lopen Knipoog *LOL*
maar wat goed van je!!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:30

Gefeliciteerd!! Echt goed van jullie! Leuk verslag hoor, je verteld het erg leuk *LOL* Je bent iig niet voor niets zo nat geworden Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:01

hoi iloon....... gefeliciteerd!!!!!!!!! Haha! heeft het toch geholpen he??? you know what!! Haha! echt toppie..... en dat ondanks de regen!! he ik spreek je snel weer..... groetjes sandra!!!!! Haha!

i love myn tuigertje!! Lovers

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:13

Jippie!!!! Gefeliciteerd! Jullie hebben 't toch maar weer mooi voor elkaar met z'n 2-tjes! Goed hoor!

Dikke knuf Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 21:20

Ja, ik ben nog steeds erg heppie, thanks allemaal voor de felicitaties! Ik zal Jurga idd ook feliciteren. Haha! Ja Obelix, ik weet wat je bedoeld en ook ik Lovers tuigers haha!
Erg hè, tante Bep, dat door mijn binnenbeen heen vallen....voelde heel hopeloos aan bij mij, vooral in de galop.... schaamde me rot Lachen Zag er vast niet uit.... Maar Rinie vond hem erg ontspannen lopen haha....en Adrie (Rins d'r pa) vond haar ook veel beter lopen dan ze weleens gedaan had! Okee, dan geloof ik hen maar. Maar ik vond het zelf ook geen winstpunten waard hoor! *LOL* Ik ga gewoon roberen deze lijn effe vol te houden zo met die winstpunten. Moet kunnen, lekker doortrainen.
En inderdaad: ik ben blij dat ik niet voor niks zo nat geworden ben, dit was tenminste nog ergens goed voor. Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 15:53

Ben ondertussen alweer lekker droog haha, kan niet anders twee dagen later. Maar ik ben nog steeds erg heppie met het resultaat. Had echt deze oppepper even nodig. Nu voel ik me ietsjes minder waardeloos.... Pling

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 16:07

Heej! Gefeliciteerd joh!!!
Ik had dat ook es een keer. Pony liep voor geen meter, ik zei voor de grap: als ik een prijs of winstpunt heb, trakteer ik! Resultaat: 2x 1e en 4 winstpunten! Dat werd dus 6-dubbelop trakteren!!! Hahaha! Party!! Ik voelde me vet heppie! Dat geld natuurlijk hetzelfde voor jou! Haha! Ennuh, IK heb de hengsten op De Nieuwe Heuvel ook al best vaak gezien! TOFFFFFFFFFFE beesten he!!!
(alleen de behandeling omstreeks het dekken/insemineren waardeloos Boos! )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1, Diertjec, Esther_r20, GrapeshotBot, Jarmo, Liaan, MairiMacBran, Mo_Noah, RoxanneJessy, spookyskippy, SsSimonee, Sting, Symke, Tara_13 en 112 bezoekers