[LO] Longeren!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

[LO] Longeren!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 22:21

Hey mensen!
ik kan wel longeren maar weet nog niet egt alle kleine dingetjes waar ik egt op moet letten en goede tips enzow voor het longeren!
kunnen jullie me ff een paar tips of dingen waar ik op moet letten zeggen?? alvast bedankt!! OK dan!

dees

gewoon andere dingen over longeren zijn ook zeer welkom! OK dan!

Lovers ....... NiCkY ....... Lovers


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:59

Zorgen dat je zweep altijd ACHTER de kont van je pony zit, maar zeker NIET op je pony slaan als hij niet vooruit gaat!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:03

Je moet tussen de longe en de zweep een denkbeeldige driehoek hebben,
en in die driehoek moet je paard dan lopen.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:42

ligt er hoe je wil longeren. Gewoon op halster zoals ik het doe. Waar je meer werkt volgens de NH methode. Of wil je met hulp middelen gaan longeren. Daar ben ik zelf tegen, Wil je het toch doen. Neem dan eerst een paar lessen in longeren. Je gaat snel iets verkeerd doen. Waar het paard dan problemen mee krijgt.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:54

Als je met een hoofdstel longeert, is een bitstukje wel handig, is een soort stoffen 'lapje' met aan elk uiteinde een klipje die je aan elk bitring kan bevestigen. In het midden heb je een ringetje waar je de longe aan kan bevestigen.
Afbeelding
Kost niet zo veel, €5 ofzo!
En anders maak je de musketon aan de buitenste ring vast, door de binnenste (als je snapt wat ik bedoel?)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:35

Longeren zonder hulpteugels en touwtjes. Je kan longeren aan een halster of met een hoodstel. Maak de longeerlijn als je een hoofdstel gaat gebruiken dan vast aan het bit en de neusriem. Hiermee voorkom je druk op het Bit. Zorg dat je een grote cirkel houdt en dat kan je doen door mee te lopen. Wees alert op de aandacht van het paard bij jou. Zorg dat je niet voor het paard komt maar dat je achter hem blijft, dat stimuleert het paard om door te gaan. Laat het paard veel over balkjes lopen en wissel van overgang met regelmaat. Ook het veranderen van hand met regelmaat is belangrijk. Gebruik duidelijke commando's en stemverschillen en beloon het paard veel met een hoge, vriendelijke klank. Voorals als je net hebt laten merken dat hij iets niet goed doet, en het nu wel doet of probeert. Communicatie is erg belangrijk bij het werken met paarden in het algemeen. Wees dus duidelijk en zorg dat je leider bent en dat hij je ook zou accepteert.
Veel succes

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 02:14

Als je nog niet zo bekent bent met longeren raad ik je aan om te beginnen met een kaptoom (lekker ouderwets) dat is een soort halster met een verdikte neusriem met ringen er aan dan kun je niet met het bit rommelen. En neem iemand in de arm die je kan helpen met longeren en er is om jou evt. te corriceren en hulp te geven.

...Dreaming with my eye's wide open...

horseslufer

Berichten: 186
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:27

Haha! leuke reacties op dit bericht hoor
soms alleen een beetje lang!!!
daar word ik moe van hihi Haha!
-xxx-shirley

Gentle Is Een Nieuw Paard Op Stal Oosteinde ... Tis Zo`n Lekkerding !!!

horseslufer

Berichten: 186
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:29

Haha! leuke reacties op dit bericht hoor
soms alleen een beetje lang!!!
daar word ik moe van hihi Haha!
-xxx-shirley

Gentle Is Een Nieuw Paard Op Stal Oosteinde ... Tis Zo`n Lekkerding !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers