Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 10:15

Brengen jullie het regelmatig weg met een aanhangertje en waarheen dan? Of laten jullie het ophalen en door wat voor bedrijf dan en wat kost dat? Offe kunnen jullie het soms nog op een heel andere manier afvoeren? (met groene containers ofzo Verward )?


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:38

1 of 2 keer per jaar wordt hier de mest opgehaald door een loonwerker. Hij werkt het dan onder op het land en we betalen er weinig voor. Ik dacht €25,- per vrachtwagen.
Een paar jaar geleden werd de mest nog gratis opgehaald door een boer maar die is er nu mee gestopt.

En soms komen er nog wel eens mensen aan de deur die BETALEN om wat mest weg te halen voor hun tuin. Dat mag wel hoor, laat ze maar hun aanhangertje volscheppen Tong uitsteken

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:43

Wij mogen het altijd op het braakliggende land bij ons achter gooien. Zolang het nog niet geploegd is en er nog geen gewassen ingezaaid zijn kunnen wij naar hartelust de mest daar dumpen!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:59

Een deel gaat de tuin in en de rest rijden we zelf over het land uit. Mijn vader heeft nog zo'n oude mestbak. Een of twee keer in het jaar scheppen we het op de wagen en rijd mn vader het uit. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:39

Bij ons werd het opgehaald door de loonwerker. Gelijk met de mest van onze 2-3 koeien. Kostte niet zo gek veel geloof ik.
Er zijn mensen die het via de GFT doen,(is wel verboden geloof ik) anderen via de milieustraat. En ook verkopen sommigen het...

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:47

Wij brengen het altijd naar de buren. Die hebben een boerderij.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:49

Mijn natte houtkrullen gaan ook in de GFT-kontainers (waarom zou dat verboden zijn Verward het is komposteerbaar ). De mestballen gaan over de tuin of over het maisland van de buurman OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:53

Ik meen iets opgevangen te hebben daarover, in de Bit ofzo... Maar ik kan me niet goed herinneren, hoe en wat...

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:37

wij hebben een tandemasser, kiep aanhanger, daar gaat dus dagelijks de mest met stro op.
2x per week rijden we dat weg naar een boer, die hier geen geld voor vraagt, maar wel min of meer vriendelijk verzoek hooi en stro bij hem te kopen.
Wij vinden dit een prima deal, de boer brengt het hooi en stro in hele grote pakken voor een redelijke prijs bij ons thuis.
Iedereen tevreden, behalve de gemeente, want eigenlijk mogen wij maar 1 kuub mest opslaan, op de kieper ligt echt veel meer.
Haha!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:54

Bij mij wordt het opgehaald, gratis door een tuinder, dus dat is wel fijn!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:00

Op de manege kwamen om de zoveel tijd vroeger mensen het halen voor in hun plantsoen of dergelijken.
Alles wat overbleef werd opgehaald.

Ja, op een manege heb je wel veel meer mest, maar het scheelt je zelf werk. Hoe veel mest het ook is.

Ik zou eerste instantie op zoek gaan naar een particulier of tuindersbedrijf. Misschien een champignon kwekerij? Scheelt je nog geld ook Knipoog

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:49

Ik "bewaar" het op een aanhangwagen, waarna het op het land bij een boer gaat. Soms, zoals vandaag komen mensen vragen of ze het karretje mest mogen hebben.....geen probleem !!!!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:28

we gooien het op onze tuin waar we strax weer kalebassen op poten en dat gaat heel goed want van t zomer staan ze in het land en van t wnter op stal dus dan alleen heb ik mest


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:30

De complete mesthoop verdwijnt in het voorjaar onder de mais. Gier wordt geinjecteerd in de weilanden en ook voor een deel over het maisland uitgereden.

Even off topic... Wel eens een schimmel zien rollen in een net geinjecteerde wei? Dan heb je een zebra...

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:31

Hier haalt een loonbedrijf de mest ieder voorjaar op en ze rijden het uit over het land van de buurboeren. :)

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

CandyDeluna

Berichten: 92
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: somewhere.

Re: Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:40

Waar ik stond hadden we een grote container met een plank ervoor waar we de kruiwagen dan op konden rijden en zo konden legen! eens in de zoveel tijd werd deze container geleegd en dan stond er weer netjes een nieuwe.


diana1
Berichten: 2147
Geregistreerd: 15-12-08

Re: Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:00

Ik gooi de mest (paarden staan op strokorrels) op een aanhanger. Eens in de drie weken breng ik de mest naar een akkerbouwer op een mestplaat. Kosten 2 euro per kar.

Ook zijn hier mensen in het dorp die wel eens een kar mest krijgen om op de groenten/bloementuin te gooien.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:39

Ik heb een aanhanger in de schuur.
Als hij vol is dan brengen we heb naar de boer waar ik mijn hooi en stro koop.

Vorige winter hadden we een meststrooier in de schuur staan van een kennis, deze winter moeten we heet toch echt met het aanhangertje doen.

Linbrug
Berichten: 34
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:23

Hieronder vindt u alle informatie en tarieven over het huren van containers en het afvoeren voor paardenmest in heel Nederland.

Als je geen boer of iemand met een moestuin kent, dan hebben wij de oplossing. Voor het ophalen van kleine hoeveelheden paardenmest voor particulieren of kleine stallen met 1 tot 10 paarden verhuurd het bedrijf Van Lier - Van der Lans door heel Nederland verschillende soorten containers. Je kan hier een rolcontainer of afvalcontainer huren voor het afvoeren/ophalen van paardenmest met zaagsel, stro of vlas. Wij verhuren voor kleine hoeveelheden mest, rolcontainers van 500 liter of afvalcontainers van 3, 6 of 10 m3. Deze (rol)container kan je dan bijvoorbeeld 1 x per week, 1 x per 2 weken of 1 x per 4 weken laten ledigen op een vaste ledigingsdag. Een extra lediging kan natuurlijk altijd aangevraagd worden. Van Lier - Van der Lans verzorgt ook de mestafvoer voor de grotere paardenconcoursen zoals het CHIO in Rotterdam, Outdoor Gelderland en Jumping Amsterdam of voor de grotere stallen en maneges in Nederland. Dit gaat dan om grotere hoeveelheden die we ophalen en afvoeren naar de champignonkwekerijen. We komen deze paardenmest opknijpen als het gaat om een minimale hoeveelheid van ongeveer 40 m3 per maand. Door deze paardenmest mag alleen stro zitten en niet ouder zijn dan 4 weken. Als de paardenmest ouder is als 4 weken of als er vlas, zaagsel of houtkrullen doorheen zitten is het niet geschikt voor de champignonkwekers. We moeten het dan op een andere en duurdere manier afvoeren. Voor meer informatie en tarieven kunt u bellen met 0900-0174 (lokaal tarief) of even kijken op de website http://www.vanlier-vanderlans.nl of http://www.rolcontainer-verhuur.nl



Afbeelding

Onderstaand het all-in tarief voor de rolcontainer met mest:

500 liter rolcontainer paardenmest met stro, zaagsel of vlas kost € 30,- per lediging. (Een grotere rolcontainer raden wij af omdat het anders te zwaar wordt voor de wieltjes)




Afbeelding


Onderstaand de all-in tarieven voor de diverse afvalcontainers met mest:

3 m3 container paardenmest met stro, zaagsel of vlas kost € 150,- per lediging.
6 m3 container paardenmest met stro, zaagsel of vlas kost € 200,- per lediging.
10 m3 container paardenmest met stro, zaagsel of vlas kost € 250,- per lediging.

Prijzen zijn exclusief btw.
Prijzen zijn inclusief huur.
Prijzen gelden voor heel Nederland.
Containers moeten minimaal 1 x per 4 weken geleegd worden.



Afbeelding

Wij verhuren verschillende maten mestcontainers in heel Nederland. U kunt ons 7 dagen per week bereiken op telefoonnummer 0900-0174 (lokaal tarief).

U kunt bij ons ook rolcontainers huren voor uw bedrijfsafval en restafval.

Als u wil kiezen voor het gemak van een eigen mestcontainer kijk dan voor meer informatie op onze website: http://www.vanlier-vanderlans.nl of http://www.rolcontainer-verhuur.nl

paardenmest afvoeren, paardenmest ophalen, mest afvoeren, mest ophalen, mesthandel, mest inzameling, paardenmest inzameling, mest afvoer, paardenmest afvoer, mest container, paardenmest container, mestcontainer.

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Re: Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:49

Wij brengen het op ons eigen land! :)
Dat van de buren wordt hier ook gebracht en gaat ook over het land.

Honeys

Berichten: 324
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Zwaag / Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:54

Anne_GTI schreef:
De complete mesthoop verdwijnt in het voorjaar onder de mais. Gier wordt geinjecteerd in de weilanden en ook voor een deel over het maisland uitgereden.

Even off topic... Wel eens een schimmel zien rollen in een net geinjecteerde wei? Dan heb je een zebra...


_O-

Bij mij gaat het op de aanhangwagen en brengen we het eens in de 2 a 3 weken naar de boer voor 10 Euries.

"Een paard is beeldende kunst, het word zoals de mens hem maakt."

pieteritus

Berichten: 1027
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:46

2 Jaar geleden heb ik voor het eerst een advertentie bij de volkstuintjes opgehangen en nu bellen de volkstuinders mij zelf op om hun bestelling te plaatsen.
Dit weekend gaat er weer een volle tandemasser weg (3 kuub) en dan ben ik weer een maand of 4 los.
Oja, de volkstuinders betalen me 5 euro voor het brengen, als ze het komen halen dan kost het niets. Ik reken puur de diesel en de inkomsten gaan in de spaarpotjes van mijn kinderen.

Achilles B+22 L1+21 L2+5 !! Spr. B+2
Olivius L2+7!!

[EA-TK-AP] KK Dynamic watertrens, maat 13.5cm

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoe voeren jullieje paardenmest af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:41

handig!
Hier hadden ze er niet zo veel belangstelling voor...
Al een paar jaar mag het in de winter/voorjaar over het maisland (soms sparen we het op om het later in 1 keer uit te rijden, maar het liefst rijden we de kruiwagen er gelijk overheen) en in de zomer sparen we de mest uit het land op en rijden we dat over 1 van de stukken weiland weer uit aan het einde van de zomer. Dat stuk was afgelopen voorjaar te nat om gier overheen te rijden, en had kunstmest gehad, op deze manier toch ook nog organische mest...

We hebben strooisel vorig jaar ook nog een tijd op een karretje geladen en dan 1x per week bij een boer gebracht die het hergebruikte in de koeienstal voordat het bij hem in de mestput ging. Wat wij vies en nat vinden, vond hij nog prima voor de koeien :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astridhorse, IASCrawler en 30 bezoekers