Geen biks.... Vinden jullie dit kunnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Geen biks.... Vinden jullie dit kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 09:48

Hoi!!

Op stal waar mijn paardje staat is af en toe het biks bedorven of hebben ze gewoon geen boks meer. Dan krijgen ze gewoon 1 a 1,5 dag geen biks, alleen maar meer hooi. Dit gebeurt wel eens in de 2 maanden ofzo.
Vinden jullie dit kunnen?


Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:06

Bedorven eten????
Wat zou je zelf vinden van 's ochtends een beschimmelde boterham met kaas eens in de 2 maanden. Misselijk ......

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:06

Een paard kan als ie niet zoveel doet best zonder biks, maar als jij ergens in pension staat betaal je voor biks, en dan betaal je voor goede biks, dus niet voor bedorven bix.

In dit geval kan dit dus niet nee

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:34

Een paard kan zonder biks, mits ie maar genoeg ander ruwvoer krijgt.
Jij hebt je paard in een pensionstal staan, en dus betaal je voor voer. In dit geval kan het dus niet. Want als het biks al niet goed is, is het ruwvoer dan wel goed? Ik zou er wel wat van zeggen, en anders een andere stal zoeken, of minder willen betalen en zelf voor biks gaan zorgen. Jij betaalt ervoor, en dus kan en mag dit niet.
De paarden die ik rij krijgen 1 kg biks per dag (2keer een halve kg). Verder krijgen ze iets van 4 keer per dag kuil of hooi('s morgens vroeg, voordat ze naar buiten gaan, om een uur of 6 en om 10 uur 's avonds).

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:46

Bedorven biks kan natuurlijk nooit. Dat de biks op is kan ook niet, aangezien je voor je biks (waarschijnlijk) al betaald hebt.
In principe kan een paard wel zonder biks. Een vriendin voert haar Haflinger nooit biks, omdat ie daar te fel van zou worden. Wel voert ze hem veel hooi en staat hij overdag in de wei. Ik kan niet aan hem merken dat hij daardoor minder fit is of minder gezond, het blijft een vrolijk en gezond paardje!! Ik denk echter wel dat het zonder biks kunnen sterk afhankelijk is van het soort paard en wat voor prestaties hij moet leveren.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:26

ik voer mijn arabier in de zomer als ze op het land staat geen biks bij, ze heeft energie genoieg en als ik merk dat ze gaat inkakken haal ik weer biks, maar mijn situatie is anders als ik jou was zou ik een gedeelte van mn geld terug gaan vragen want je betaald wel voor de biks!


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:03

als je daar voor betaalt zou ik dus als de donder weg gaan daar.

heb ook nog nooit van 'bedorven' bix gehoord vreemd hoor!

maar dit lijkt me geen goede stal als ik het zo hoor, dit moet bijons dus niet gebeuren want dan ben ik gelijk weg, mijn paard moet gewoon eten krijgen zoals het hoord en zoals ik ervoor betaal!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:07

Bedoel je beschimmelde biks ?
Dat is inderdaad erg slecht voor een paard en mag absoluut niet gevoerd worden.

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:10

Ik was op die stal denk ik al maanden geleden vertrokken.... natuurlijk is dit belachelijk, je betaalt voor (goed) voer, dan hoort je paard dat te krijgen ook!

Extremely rare and Beyond Compare

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:20

bedorven biks vind ik absoluut niet kunnen Daar kunnen paarden echt serieuze problemen mee krijgen.

In feite kunnen paarden mits ze niet te hard moeten werken zonder biks. Maar ik vind het ook slecht dat je zegt dat het toch wel regelmatig gebeurt. Of je geeft je paard geen biks maar voldoende ruwvoer en je maakt ook geen heel zware inspanningen, of je geeft ze gewoon biks. Maar niet, dan wel en dan niet. Onregelmatig eetpatroon is ook niet goed voor een paard.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:26

ik heb een tijdje ( lang geleden) op een shetlander gereden die erg gevoelig was voor heofbevangenheid en kon zelf s al bevangen raken van bikx dus die kreeg wortels enzo!
Mn pony heeft wel eens een tijdje diaree gehad en toen mocht ie ook geen bix van de veearts en alleen maar hooi ( meer hooi dan normaal) dus dat dat paard geen bix krijgt is niet zo'n ramp maar als ie ut krijgt dat het dan bedorven is? dat lijkt me nou niet zo gezond Verward

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 21:28

Nee, ik bedoel... Hij krijgt het dan niet omdat het bedorven of op is. Het is nu al 3x gebeurd, die 1e x vond ik het nog wel kunnen, want toen had iemand de bikscilo opengezet en was alles bedorven, dus moest alles weg worden gegooit. Maar van de laatste 2x weet ik geen reden.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:30

Bij ons krijgen de paarden nooit biks. Carolien geef ik zelf wel omdat ik vind dat ze het nodig heeft maar de andere krijgen niet.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:31

Mijn paard leeft zijn hele leven al zonder brok. Doet ie het prima op, zelfs als ie redelijk intensief gereden wordt kan ie dat zonder brok.
Maar als jij voor je voer betaald op je stal, en het er niet is of het is beschimmeld/bedorven, dan ging ik daar rap wat aan doen!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:03

Liever geen biks,dan bedorven biks...
Mijn paard leeft ook alleen van gras,hooi,kuilgras etc(ruwvoer) met een paar handjes brok per dag,van de boer..
Gaat echt super!
Hoewel ik nu merk dat ze wel wat extra's gebruiken kan..Krijgt ze een halve schep basisbrok bij..Een paar dagen kijken of het genoeg is,anders krijgt ze meer..

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:30

RockyLover schreef:
Nee, ik bedoel... Hij krijgt het dan niet omdat het bedorven of op is. Het is nu al 3x gebeurd, die 1e x vond ik het nog wel kunnen, want toen had iemand de bikscilo opengezet en was alles bedorven, dus moest alles weg worden gegooit. Maar van de laatste 2x weet ik geen reden.


3x vind ik teveel, zeker als het voor veel paarden ineens is.
op zichzelf, eigen keuze, vind ik het wel kunnen.

Enya - Daya :-)

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 06:44

Ik vind het echt niet kunnen en zeker niet als ik denk om welke stal het gaat. Daar staan toch behoorlijk veel paarden, ze zouden bij mij echt niet aan moeten komen met dit verhaal en al helemaal niet tot 3 x toe.

Trouwens, een hele silo biks bedorven Verward Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 13:24

misschien zelf ook biks kopen als je paardje dan geen biks krijgt geef je zelf biks bij ons op de manege zorg je gewoon voor je eigen biks! kan het ook nooit bederfen als je der zelf goed voor zorgt Lachen

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers