Voor de verandering de DA gebeld, en ik ben een beetje(erg)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 13:39

Vanmorgen ging ik de paarden voeren en viel me op dat Floris zn oog gezwollen was, ik dacht aan ontstoken maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat er een wond zat. Hij is dus op zn oog getrapt ergens dit weekend. Hij heeft nu boven zn oog een boog lopen tot over zn ooglid. Het was al wel dicht, en zn oog was nog halfopen dus zo serieus was het niet, maar ja het is mijn paard niet. Zijn eigenaresse is op vakantie dus ik heb toch maar de DA gebeld, die heeft een oogzalf gegeven en dat was het, maar zijn eigenaresse kennende valt ze bijna flauw als ze hem ziet, en dan is het wel geruststellend als de DA is geweest.
Nu zit ik er dus mee dat hij getrapt is, toen ik op stal kwam stonden ze binnen en Floris staat in een box, hij is van het weekend getrapt en toen was ik er niet. Nu las ik in het staldagboek dat een meisje van stal samen met een vriendinnetje was gaan rijden(ze zijn 12) dat vriendinnetje had haar fries mee naar onze stal, tot zover geen probleem, en had oa in het boek geschreven dat Rapsody haar paard 3x had getrapt en dat haar paard niet eens wat terug deed. Waar ik me nu dus druk over maak is dat Rap MIJN paard is, en op wei staat waar hij dus niet in staat is om haar paard te trappen, als mijn vermoeden juist is dat ze zo dom zijn geweest om haar paard in de groep te gooien dan heeft dat de rangorde verstoord en weet ik ook gelijk waarom Floris is getrapt. Waar ik dan niet bij kan is hoe iemand zo stom kan zijn om zijn paard zomaar even in de wei bij 9 andere VREEMDE paarden te gooien Frusty Ik kan me daar zo kwaad over maken, als ze hem niet op wei hebben gegooid was Floris een ongelukje en kan ik me nog kwader maken over het feit dat ze zonder mijn toestemming met mijn paard hebben lopen rotzooien, hij mag dan erg aanhankelijk zijn en schattig kijken, hij is van mij en ze hebben er maar af te blijven, of ben ik de enige die daar logica in ziet.
Verder had Floris die wond dus al toen hij gisteren op stal werd gezet en het is de gewoonte om de paarden op wondjes te controleren, is dus ook niet gebeurt. Kortom ik ben een beetje frusty Frusty vandaag. Heb in de tijd dat ik op de Da wachtte de hele stal uitgemest, terwijl ik maar de helft hoef te doen(9 paarden) de mesthoop gefatsoeneerd, hooibalen van zolder gehaald, voer aangevuld, slobber aangemaakt, en de stal aangeveegd. En ga vanavond dus eens uitvissen wat ze nou precies hebben gedaan met die paarden. Het is dat mijn paard daar fijn staat want voor mezelf zou ik af en toe toch graag ergens anders heen willen, is dan alleen ook gelijk 3x zo duur.



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:42

Ik snap niet dat andere mensen het in hun kop halen om ten eerste zich met andermans paard te bemoeien en er dan ook nog eens zo onvoorzichtig mee om te gaan! Zouden ze dan OOK bereid zijn om de consequenties te dragen en dus de veeartskosten?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:13

Je hebt het hier over twee 12 jarige meisjes....
Je mag er niet zonder meer vanuit gaan dat die een en ander vantevoren kunnen bedenken en de gevolgen van hun actie kunnen overzien....

Je kan dit voorkomen door niet zonder toezicht 12 jarige kinderen met je paarden om te laten gaan... Je kan ze het niet kwalijk nemen dat ze onverantwoordelijk handelen....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 14:22

Ze mogen helemaal niet met mijn paarden omgaan, paard bedoel ik. Dat is het nu juist, en dat dat meisje van die fries zich zo gedraagt wist ik van te voren al, wist alleen niet dat ze zou komen. Verder bestaan er ook bij ons op stal regels, wel of niet 12 jaar, ze zijn algemeen bekend en ik vind dat je van een 12 jarige toch wel mag verwachten dat ze zich aan regels houdt. We staan daar met 5 pensionklanten dus het is niet zo dat het onoverzichtelijk is of dat we er verschillende regels op na houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, BranwenGC, Kla4tje, Laibadji, Mark0919, Sanet, SunnyHorse en 53 bezoekers