ROTMOK!!! Wat helpt wél??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

ROTMOK!!! Wat helpt wél??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 22:29

Ik word er écht gestoord van!!! Eerst hadden we in maart al bijna Einschus te pakken maar met pretnizon en andere meuk ging de mok weg, alleen mijn paard was ook weken van slag. Nu 3 weken geleden wéér een lympfebanen infectie van weer en piepklein wondje, behandeld met peniciline, t regent een paar dagen en ja hoor!! Ik heb élke dag nog zalf op t plekje waar t wondje zat gesmeerd en ook nog allemaal homeopatisch spul van Eric Laarakker erin gestopt maar vandaag had hij weer een dik been en was t wondplekje gaan kloven. Ik word gek!

Heb nu bij de paardendrogist gekeken en ga morgenvroeg Mud Guard, Silkoot en een vitaminespuit bestellen, heeft iemand nog andere tips? Want ik word langzamerhand een beetje radeloos! Huilen

...


Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:44

ik heb wel vaker gehoord dat tandpasta en droogzetters (gebruikt bij koeien bij stoppen met melken) erg effectief zijn. In droogzetters zit peneciline.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:20

We hebben het er al over gehad Haha! maar wat me nog te binnen schoot: Hydrocotiderm
Het is bende dat spul en ook zeker niet te lang gebruiken want dan wordt de huid dunner en alleen maar gevoeliger, maar misschien kun je er nu even erger mee voorkomen?
Zinkzalf droogt ook mooi uit en is verder onschuldig.

Verder zou je knoflook/appelazijn kunnen voeren, dat is ook goed voor de weerstand!

Nulla tenaci invia est via

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 00:35

De dierenarts kan je aan mokwater helpen, en dat is echt het enige dat bij ons op stal afdoende helpt.

En verder bestaan er nog tabletjes (mokcure?) die je kunt geven, dat schijnt ook te helpen. Je moet die tabletjes allen wat langer geven...

Je suis Charlie.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 00:59

hoi,

droogzetters schijnen idd goed te werken... (heb er geen ervaring mee, maar van horen zeggen)...
Tandpasta zou ik niet doen, dit 'bijt' als een idioot & kun je een 'trap' verwachten Scheve mond

maar... geloof het of niet, wat werkt én wat het goedkoopste is, is
ECHTE BOTER Knipoog
Elke dag een fikse laag erop doen.

Dit doen wij altijd, mochten de paarden mok krijgen... en... het werkt nog steeds super !

Als het écht heel erg is, kun je evt. ook nog mok cure (die pilletjes) geven, dit werkt dan v. ook nog binnenuit.. maar zoals Cassidy al schrijft, moet je dit wel langer geven...

succes , enneh... zou het zeker proberen, met die boter !!! Knipoog laat dan eens horen hoe het gaat !!!

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:22

Fjordenmaniak schreef:
ik heb wel vaker gehoord dat tandpasta en droogzetters (gebruikt bij koeien bij stoppen met melken) erg effectief zijn. In droogzetters zit peneciline.


ik heb zo'n injector die eigenlijk voor koeien is, Avuloxil, werkt superged tegen mok!
via dierenarts te krijgen!

dat helpt perfect tegen hardnekkige mok!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:36

Ik gebruikte altijd panalog! Super werkt dat... Is alleen niet meer overal te verkrijgen.

Renske20: is dat van dat blauwe spul? Ik heb ook iets gehad wat eigenlijk voor koeien is en dat hielp ook goed!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:43

Je kunt je paard ook echinacea door het voer doen. Dat werkt weerstandverhogend. Sinds ik het voer heb ik geen last meer gehad van mok. Ik houd de benen natuurlijk wel goed droog enzo, maar dat deed ik eerder ook en dan kreeg dex toch nog mok.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:51

steefie schreef:
Ik gebruikte altijd panalog! Super werkt dat... Is alleen niet meer overal te verkrijgen.

Renske20: is dat van dat blauwe spul? Ik heb ook iets gehad wat eigenlijk voor koeien is en dat hielp ook goed!


nee het is wit/gelig spul in een wit soort spuitje met rose letters Avuloxil er op

is op oliebasis, je moet dus eerst goed schudden voor gebruik en er dan een dun laagje opsmeren, werkt echt heel erg goed!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:53

WIj krijgen altijd een mokwatertje van onze DA en dan is het zo verdwenen, vraag me niet hoe het heet maar als je het wilt weten dan kan ik het voor je navragen.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:57

Mokwater is een bekend geheimrecept van de DA (en volgend mij hebben we dezelfde DA? ) ...ik denk niet dat ze het recept zo snel geven.

Het mokwater van mijn DA is doorzichtig (ziet eruit als water)

Je suis Charlie.

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:30

Ik smeer meestal vaseline op de (droge)mok plekjes. Met natte mok heb ik eerlijk gezegd geen ervaring.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:08

Op Patent hebben we ook vanalles uitgeprobeerd:
Silkoot, iets van de dierenarts, zinkzalf, calendulan, ehmmm.
Nou, van alles zie je wel verbetering, maar na een tijdje reageert de mok niet meer en gaat het net zo hard weer verder.
Met zinkzalf ging het het beste, daarmee hadden we het misschien ook wel weg kunnen krijgen. Maar toen kregen wij Tiroler Hausschmire aangeraden van iemand (info over Hausschmire) Dat gebruiken wij nu nog, elke keer gaat het met sprongen vooruit. Er zit nu nog maar een heel klein beetje, maar we gaan nog wel even door want we hebben ook een keertje gehad dat we dachten dat het over was en het net zo vrolijk weer terug kwam.
Vroeger hadden we nooit mok, nu weet ik hoe hardnekkig en vervelend mok kan zijn..

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:44

Tea tree soap en mok boxspray van de Silverlinde werkt bij gam zijn droge mok plekjes super! Wassen, drogen en de spray op de plekjes spuiten. binnen een paar dagen is het weg.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:46

Geen idee hoe het precies heet maar het is kruidenmokzalf.Samen gesteld van pure kruiden en verder geen poespas.
Super spul!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:07

POEDERSUIKER ja echt poedersuiker niet als scheldwoord, maar voor op je pannekoek =P Dit lekker in de koten wrijven als ze binnenkomen. Laten intrekken en afborstelen met een harde borstel. En voordat ze naar buiten gaan babyolie erop, dan trekt het water neit in, maar glijd erlangs.
psje: De zwitsalbabyolie heeft zoown fles met zoown dopje als je in de fles knijpt dat je zoown straaltje krijgt, idiaal.
Groetjes Bar

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:17

Mijn paardjes hebben er nog nooit problemen mee gehad, maar heb wel van een kennis gehoord dat zij de koten van 'r paardje inborstelde met hoefvet om zo het water uit de koot te houden. Eerder ter voorkoming dan voor de genezing Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:42

uierzalf en mokzalf

school sucks!

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:11

Heb uit voorzorg altijd een emmertje sop naast de deur staan. Soppie van betadineshampo met een oude autowasborstel erin. Na het afspuiten smeer ik dat er nog even langs en eigenlijk nooit meer last. Als ze het eenmaal hebben was ik de boel goed schoon met betadineshampo en smeer er ook van die droogzetters op. Is het zo weer weg. Sudocreme schijnt ook te werken. (tegen rode billetjes van babytjes)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:45

Het enige wat helpt is het van binnen uit aanpakken...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 01:13

en kun je dat ook nader uitleggen?? want zo'n uitspraak vraagt om meer natuurlijk. Heb je het nu over iets wat in het bloed zit? Voeding? Beestjes?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:02

Sjuimpje, ik ben benieuwd. Waarmee van binnenuit aanpakken?

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:30

ik droog meteen de benen van mn paard af en ze heb nooit last van mok gehad...en wij hebben een hele slecht buitenbak!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:43

Tandpasta... Lachen

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:51

je moet de oorzaak weghalen,
dus bv. uit die nate wei!
ik heb altijd geleerd, geen tandpasta ( bijt)
maar wassen met betadine, goed droogmaken,
en dan een goede mokzalf erop, met de goede werkende stoffen
en dan het been inbandageren en een poosje laten zitten?

Kiekeboe


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2, Angs1989, DemiSisa, henshem, nps, Sodeletuut, wisja en 80 bezoekers