Komt het karakter van jullie paard, overeen met dat van jull

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 12:31

Ik reed laats met een vriendin en toen kwam zij met de stelling, dat bij ons op de stal iedereen toch eigenlijk dát paard heeft, dat bij hem/haar past, qua karakter gezien. We gingen toen iedereen zo eens opnoemen en eigenlijk klopt het inderdaad wel Lachen !
Voorbeelden:
Manuela & Marscha : allebei chagerijnige mutsen
Christian & Anton: allebei opscheppers
Petra & Mr. Bean: allebei penibel
Andrea & Sulaika: allebei sloom
Ik & Dikke : allebei snel beledigd, maar ook alles snel weer vergeten Knipoog
Birgit -die dit bedacht had- & Rusty: allebei wispelturig
lIka & Helania: allebei dominant
Amber -mijn dochter- & Beer: allebei koppig

Hoe zit dat bij jullie?? ben heeeel benieuwd *LOL* !

PS. Wil hiemee niet zeggen welk paard hierdoor liever/beter is Lachen !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-08 13:41 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-08 13:42 ]</font>



amy_oud
Berichten: 15
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:39

Die van mij is af en toe lomp,ik ben ook af en toe lomp *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:58

Iones lijkt wel op mij ja, eigenwijs, soms lomp (ik dan dus bot), allebei wel eens vals maar uiteindelijk toch eerlijk. Ik ben eigenlijk zelf te fel voor Paddy, die ook nogal heethoofdig is. en dat zie je ook vaak, felle mensen bij felle paarden en rustige mensen met rustige paarden. En eigenlijk zou een fel paard een rustige berijder moeten hebben en vice versa.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:10

wat Lois en ik gemeen hebben is dat we allebei vreetschuren zijn en allebei teveel denken. ook houd ik zelf niet van mezelf druk maken als het niet nodig is. Vaak botst het wel, bijv in een les als hij een oefening saai vindt en hem toch moet doen. Dan gaat ie iets anders verzinnen om er z'n kont uit te kunnen draaien. Doet me aan mezelf vroeger denken als ik onder de gymlessen uitkwam met de 1 of andere rotsmoes Haha! .
Gelukkig is hij geduldiger dan ik en kan ik wat dat betreft nog veel van hem leren Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:16

Mijn paard en ik zijn totaal verschillend en toch wel weer gelijk. Als mijn paard karakter trekjes als mij heef gaat dat er tegen in omdat ik ik koppig en mijn zin wil doordrijven als ik gelijk heb. als je ook nog zo;n paard hebt. Nee hoor valr wel mee ik overdreef een beetje hhmmmm kenmerk Verward maar zoals ik al zij lijken wij totaal niet opelkaar en eigenlijk toch weer wel. jA ik weet niet hoeik dit moet uitleggen maarja. ligt er ook wel aan hoe je humeur is die dag vind ik. greetz me

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:19

Sommige dingen wel ja:
Ik ben een bitch en dat is Bolivia ook
Eigenwijs
Dingen verzinnen om ergens onderuit te komen

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:19

ik zou willen dat dat zo was!!

ik heb grenzeloze bewondering voor Woody en ik hoop alleen maar dat ik ooit net zo geduldig, rustig en correct kan zijn als hij is!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:49

uh, ik rijd heel veel verschillende paarden maar ik merk dat de mensen waar ik mee overweg kan hetzelfde zijn als de paarden waar ik mee overweg kan.
ik heb een ontiegelijke hekel aan paarden en mensen die sloom zijn en tegen me liegen en eigenwijs zijn!
ik kan voornamelijk goed overweg met hele hete loperige paarden. Ik heb er een hekel aan als ik er elke pas moet uitdrukken.

Immi

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:09

Mijn paardje is sjagerijnig, koppig en wispelturig. Zo ben ik ook!!! Haha!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:10

Na verloop van tijd worden die beestjes die ik dan rijd eigenlijk altijd zoals ikzelf ben... bijzonder rustig en niet zo gauw onder de indruk....
Lekker veilig, maar het schittert niet bepaald tijdens de dressuurproef.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:13

Ja

Lurano is vrolijk, eigenwijs, lui, dol op bosritten, en ik ook.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:13

Haha, leuk topic!

O, ik lijk wel op mijn paarden: ze zijn allebei liever lui dan moe en dat ben ik ook!

Bovendien zijn ze allebei niet zo slank en ik ook niet!

Kaminka is lomp en eigenzinnig, dat ben ik niet.
Toon is afstandelijk en een echte heer, ik niet, vooral dat laatste niet *LOL*

Kaminka is een echte pretletter die ervan houdt de boel op stelten te zetten, ik niet echt. Ik ben veel saaier *LOL*

Toon is bloedserieus en moet nog leren dat een geintje ook wel kan. Ik ben zelf ook nog wel eens te serieus.

Zo zie je maar, veel overeenkomsten en veel verschillen.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:33

Toen "ikke" hier in september was zei hij (als ik me goed herinner) dat de eigenschappen die jij en je paard allebij hebben door elkaar worden versterkt. Ik ben heel koppig en eigenwijs hij ook. Ik kan heel bazig zijn, hij probeert altijd de baas te zijn. Ik doe waar ik zelf zin in heb, hij zorgt dat hij zn zin krijgt en zo niet dat ie iets anders krijgt wat ie ook wil. Hij is een held op sokken, ik ook. Bv als er een paard stijgerend of trappend op me af komt maak ik dat ik weg ben, hij doet altijd heel stoer en uitdagend in de wei, maar zodra er maar naar hem gekeken wordt is ie weg(hij doet het alleen bij paarden die hoger staan, dus op zich wel logisch maar toch) Ik denk dat "ikke" dus wel gelijk heeft, ik heb rap vanaf zn geboorte dus mijn karakter kan best veel invloed hebben gehad op het zijne.
Jij en je paard gaan je als het ware aan elkaar aanpassen naarmate je langer bij elkaar bent, dan krijg je ook automatisch meer overeenkomsten.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:44

Nee en ja: Bij Youri niet echt, Youri is heeel lief, en ik ben toch best wel een bitch (volgens me zusje) En met youri kan ik prima opschieten.


Florenske: is een trutje, maar in de leuke zin van het woord, dus daar kan ik ook goed mee opschieten.


Wjerdo: helaas perecies het zelfde als ik; Lomp eigenwijs, irritant en af en toe lief. En ja dat botst helaas al jaren Huilen

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:46

Milena en ik zijn allebei heetgebakerd en licht ontvlambaar. En wij hebben ook allebei dat we iemand mogen, of niet. "wel leuk" bestaat bij ons allebei niet....
Dick en Leonardo lijken ook op elkaar, allebei rustig, lief en betrouwbaar, maar je moet ze niet boos maken... *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:57

zo direct zou ik niks weten.

Als ik er over na ga denken is Joop stronteigenwijs, en ik ook. Hij is nogal opkropperig, maar ook soms super direct. Vooral met lichamelijke problemen (de hoefkatrol) loopt hij tijden door, niet helemaal lekker, maar wel ok. Als ik iets fout doe, dan krijg ik dat wel 10x zo hard op mijn bord.
Hij is niet zo knuffelig, Voltrack wel. Daar kan ik eeuwen mee frutten. Joop vindt het gepriegel wel leuk, maar niet aan zijn hoofd. Ik hou er niet van als iemand aan me zit (mijn zusje komt altijd theatraal op me af gelopen), maar mijn paard mag alles.
Hij kan werken als een trein, terwijl ik dus echt wel lui ben. Hij ook wel hoor, maar nu... Ik vraag me echt af of t wel dezelfde Jopie is...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:15

Hmmm, ik ben juist heel geduldig en mijn paard ongeduldig (eeeh correctie geduldig waar het mijn paard betreft *LOL* )...we zijn allebei wel altijd vrolijk Lachen
komt echt nauwelijks voor dat een van ons slecht gehumeurd is....
Hij is niet heet maar ijverig en werkt graag, we zijn allebei soms wat te gemakkelijk.
We willen allebei graag leren.
We zijn allebei snel beledigd en blijven dat dan ook een hele tijd, wel een week Lachen
We houden allebei niet van natte voeten *LOL*
Hij eist vaak de aandacht op....dat is 1 van mijn eigenschappen die ik nog ontken *LOL*

We zijn allebei lekker eigenwijs !!!

Ik bedenk me net een verschil dat ik aan hem te danken heb, hij is voorzichtig en soms wat schrikkerig en daardoor ben ik juist wat stoerder geworden. Haha!


_________________
<FONT COLOR="white">*Opinions are like assholes...everybody's got one ~ Larry Flynt*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-08 21:47 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:24

Je hebt altijd wel overeenkomsten met het karakter van je paard, want onbewust koop je een paard omdat het karakter bij je past.

Jur heeft meer het karakter van hoe ik eerst was (nog wel ben maar wat minder, eigenwijs, driftig, koppig etc) en Razinda is wat liever en dat ben ik in de laatste jaren ook wel geworden haha Knipoog

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:29

mijn paard 1.80m en ik 1.80m hoog.
Allebei gek op snoep en Mc donalds.
Hij eet gewoon een snoepje of hamburgertje mee!!
Ik vertrouw op hem en hij op mij.
Hij heeft veel geduld maar als hij iets moeilijk vind gaat hij protesteren en dat doe ik ook.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:57

Dennis en ik houden allebei van rijden in het bos. En waterbakken, meertjes en de zee, vooral om er in te liggen! We proberen ook allebei onze zin door te drijven. Dat eindigt wel eens in bok, draai en stijger partijen. Tot nu toe heb ik nog altijd gewonnen.
Dien houd onwijs van knuffelen en van springen(maar dat mag ze jammer genoeg niet meer) en ik ook.
Maar er zijn ook genoeg verschillen hoor.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 16:11

Ja nou je ut zegt ut klopt eigenlijk wel he want Gucci en ik lijken ook wel heel erg op elkaar snel gestresst en toch vertrouwen we op elkaar... Bedankt voor me aan ut denken zetten maar ut klopt presies... Lovers

Ik ben op zoek naar Gucci

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:46

Euhhm...even denken.. Het klopt gedeeltelijk.
Bram is snel druk en gespannen, en ik ben rustiger. We laten ons alletwee wel snel opfokken. We zijn allebei verschrikkelijk eigenwijs, en bram is ook nog brutaal. Hij is sterk, haha en ik niet zo Haha! . Hij is gek op knuffelen en wortels en ik ook Vork Clown
Hij is gek op buitenrijden en dressuur, ik ook. Maar hij is ook knettergek van springen en dat ben ik weer niet. Euhm.. hij kan hinniken..haha..neej het lijkt op zich wel op elkaar, maar soms botst het ook wel hoor. Vooral met dat eigenwijzige }>

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:51

pppff nooit echt overna gedacht.. Maar denk op sommige punten wel erg ja, Pinky is een echte aandacht vrager, ik ook... Frusty
Maar of dit nou een positieve eigenschap is??? *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:52

Vind ik wel Knipoog
Ironique is eigenwijs, maar wel lief Haha!
Dit zijn 2 dingen (positief & negatief) die zij heeft en ik ook heb.
Daarbij is ze af en toe ook nog enorm lomp, dat heb ik gelukkig niet Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:53

Ik heb gemerkt dat de paarden waar ik het beste mee overweg kan mij juist aanvullen in karakter. Ik ben van nature van rustig en laconiek over dingen en maak me meestal niet zo snel druk. Pablo, Trammelant en Chestnut zijn juist heethoofden die je moet kalmeren. Didaer was juist heel rustig en dat werd bij mij dan vaak een te tamme proef of een parcours waar te weinig aan 'gereden' werd.

Mijn moeder heeft precies het omgekeerde karakter en klikte ook beter met Didaer.

/edit typfoutjes /edit
_________________
Mijn herinnering!
Ik teken een wankel paard
en denk aan liefde

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-10-08 21:48 ]</font>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, joyce83, marga1, meniekske, nowylover, xSuuzerd en 38 bezoekers