Singelwondje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 12:17

is er een speciale creme voor singelwondjes? Hoe gaan ze het snelste weg? Ik rij met een bontje maar het kwam door de singel van de zweetbladen. Als ik gereden heb wordt het steeds dik. het gaat niet open maar wordt dus wel dik. Hebben jullie een goed advies?



annastacia
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:19

hoi.

je moet het zadel gewoon iets naar achteren leggen.de singel niet op het wondje doen want volgens mij is het een drukplek.

groetjes anna Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:37

niet rijden met dat zadel.
Het is niet echt fijn zo voor je paard en dadelijk krijgt singeldwang of wat ook.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:58

Hallo,
Probeer eens een NEOPREEN singel.
Dat is een hele zachte singel en bij mij werkt het ook heel erg goed.
Ik had ook singel wondjes.

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 07:47

het is een nieuw zadel en het kwam niet van de normale singel, maar van de singel van de zweetbladen. het wondje zit ook niet onder de singel maar ervoor. Ik rij al met een neopreen singel en een bontje.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 07:50

Misschien domme vraag, maar waar zit de singel van de zweetbladen??????????? Verward Verward

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:57

Ik zou ff niet rijden. en wachten tot dat het wondjes dicht is, daarna kan ik je alleen adviseren om wanneer je het paard aansingeld de voorbenen naar voren "uit" te trekken, dan gaat het vel wat dubbel zit los, en dus minder kans op singel wondjes.


Ik zou er nu veel uirerzal op smeren. versoepeld de huid, en sluit het af voor bacterien en troep

suc 6 groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:12

Jongens LEZEN !!!!!!! singel eraf halen nergens voor nodig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ineke op 2001-10-10 13:13 ]</font>

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:22

Nou, shoot me, ik lees alles drie keer en nog snap ik niet!
Singel van de zweetbladen???
Ok, singelstoten denk ik dan die onder het zweetblad uitsteken?

Dit probleem heb ik nog niet eerder gehoord, kan het niet zijn dat de gespen van de singel irriteren doordat het flapje wat daaronder zit verschuift?
Of misschien een iets langere singel proberen of grotere schabrak zodat er minder huid aan de singelstoten wordt blootgesteld?
Of misschien de singel minder strak doen? Veel mensen rijden met een te strakke singel, vooral die met elastiek kun je makkelijk te strak doen.
Zelf weleens geprobeerd inspanningen te verrichten met je riem net zo hard aangetrokken als de singel van je paard?

Als dit alles het niet is zou ik nadat de bulten weg zijn een tijdje met een andere zadel/singel combinatie rijden om te zien of dat verschil maakt.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:39

bij mij loopt de singel van de zweetbladen percies over de gewone singel en kan dus niets beschadigen.

Bij mij zit zon (ojee hoe zal ik het noemen Lachen ) beschermer over de gespen en daar laat ik dus ook de singel van de zweet bladen achterdoor lopen en dat verschuift bij mij niet.
Kan dat bij jou zadel niet?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:45

Nieuw zadel? INVETTEN, tot het leer zacht wordt.
Nieuw leer heeft nog scherpe randjes van het snijden... daar kan zelfs de beste zadelmaker niets aan doen... dat moet slijten door gebruik en onderhoud...
Invetten, liefst met Rapide lederdressing, wordt het gauw lekker zacht van.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:00

Die singel die aan de zweetbladen zit, zit bij mij echt aan de zweetbladen vast (genaaid), kan er dus niet af! Dat is geen singel om het zadel op zijn plaats te houden, maar een soort van oversingel om de zweetbladen op hun plaats te houden. Bij mijn zadel ligt ie precies over de "gewone" singel heen.... geen reden voor drukkingen dus....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, N_B_N, RobinSputnik, XladyX en 32 bezoekers